Klagen over het OV

Zie zo op tegen volgende week… Thuiswerken kan niet. En wil echt niet dat hier vakantiedagen aan op gaan. Ugh. Ik woon ook echt als enige zo ver van werk dus niemand heeft het er verder over.

2 likes

Hahah ik denk dat alles een beetje vanslag is.
Mijn stationetje heeft maar 2 sporen en een trein die dus heen en terug gaat. En nu roepen ze om dat mijn trein vertrekt van spoor 2. Ja hehe dat doet tie al jaaaaren haha .

1 like

Dat ze op t drukste moment waar iedereen op elkaar gepropt staat kaartjes gaan checken.
Tuurlijk kom er maar lekker tussen we staan hier toch heel veilig.

1 like

Waarom is het elk jaar na de zomer hetzelfde gezeik met de bus. Ze anticiperen echt nooit op de hoeveelheid studenten die de bus nemen. Dus nu zijn er steeds weer bussen waar je dan niet meer bij kunt want vol. Met een week of twee krijg je dan pas extra toerbussen want wel zo handig. Goh :roll_eyes:

Oh en je hebt nu weer van die veel te lange slungels die hun benen amper kwijt kunnen waardoor die in je rug zitten te prikken. Ik mis de corona tijd qua ov :sob:

2 likes

Het is zo irri dat niemand doorloopt. Iedereen stapt in de volle trein en blijft vooraan staan.
Ja leuk maar dr moeten meer mensen in. Loop doooor.

6 likes

of mensen die per se als eerste moeten staan voor het uitstappen, en er dan 3 jaar over doen om eindelijk op de knop van deur te drukken

1 like

Ahahaha ik ram juist heel agressief op dat knopje ook als ie er nog niet staat. :joy:

1 like

Jeej het is weer ellende, er is een wisselstoring en er zijn al drie treinen uitgevallen. Hopelijk gaat de volgende anders mis ik m’n afspraak. En het is natuurlijk meeeega druk.

Mijn bus naar werk rijdt al drie weken niet meer. Maar zonder enkele aankondiging. Wel een bus later maar dat is ook irritant, sta je daar tien minuten te wachten voor niks. Ik loop altijd maar naar een snellere optie maar uggghhh, ik wil gewoon de bus.

1 like

Niet over het OV maar in het OV. Ik kan er echt een beetje boos om worden dat wanneer de buschauffeur iemand vrolijk gedag zegt, dat de persoon die dan instapt niks zegt. Vaak zijn het van die slome pubers, maar alsnog. Toon eens manieren.

6 likes

Dit gebeurt bij mij vaker andersom haha. Ik helemaal “Goedemiddag :blush:” en dan staren ze je gewoon chaggie aan.

9 likes

Ulg mijn trein word met de dag drukker. Nu staan we met zn alle opgepropt in t gangpad.
En daardoor js er elke dag vertraging. Ze roepen ook om van jaa loop door blabla. Maar ik denk echt zet gewoon een grotere trein in. In t spitsuur is t steeds een mini treintje en om 9 uur savonds is er ineens een mega trein voor die 3 mensen.

3 likes

Ik moet altijd belachelijk veel overstappen. Gisteravond alles op tijd gehaald, veel gerend. Mis ik door een slome intercity op een minuut na m’n sprinter naar huis :angry:
En dan moet ik 25 minuten wachten voor een treinritje van 2 minuten. Ugh. Is niet de eerste keer.

1 like

Ik snap je frustratie, maar als de laatste schakel in het geheel maar een rit van 2 minuten is, hoe veel kilometer is dan de werkelijke afstand en kun je dan niet beter met de fiets gaan om deze situatie te vermijden? Mocht het vaak/vaker gebeuren ten minste…

1 like

Ja heb ik aan gedacht, maar ik fiets echt heel sloom en hijgend (dubbele google maps-tijd). Fietsroute loopt ook niet direct langs het spoor. Denk dat het qua tijd net gelijk op gaat, dus dan vermijd ik liever die uitputtingsslag aan het einde van mijn werkdag. Ondanks de haat op deze overstap.

5 likes

Het is weer vrijdag hoor. Allemaal mensen die 2x per jaar met de trein gaan en niet snappen hoe het werkt. Je laat mensen uitstappen en je gaat niet als een idioot duwen en trekken om vooraan bij de deur te staan. Echt zo typisch voor mensen van middelbare leeftijd.

8 likes

Mensen die niet snappen dat je op een knopje moet drukken om de deur te openen :upside_down_face:

7 likes

Oh ja, daar begint de ellende vaak al :smiling_face_with_tear:

1 like

Jaa die staan ook altijd recht voor de deur te wqchten om naar binnen te stormen.

2 likes

Ik beuk die mensen altijd aan de kant met mijn schouders. Ik ben niet snel agressief maar deze irritatie zit echt in mijn lichaam.

Bij de tramhalte op het station is ook een extreem smal looppad omdat de trap die niemand pakt in de weg zit voor de roltrap. Als dan een hele meute uit de tram komt blijven de meeste mensen wachten tot iedereen uit dat smalle looppad is maar ik loop gewoon tegen de mensenmenigte in, ook als de tram die ik moet nemen al weg is. Ik kan er gewoon zo slecht tegen :’)

3 likes