Een trein was uitgevallen en nu moest iedereen middenin de spits in een al mega drukke trein. Maar niet iedereen kon erin. En de mensen die er niet in paste gingen op de ramen bonken en schreeuwen . Joh, vervelend maar doe even normaal man.
Ik ben echt dankbaar voor de NS. Ik ben naar Italië met de trein en serieus elke trein waarmee ik gereisd heb heeft vertraging gehad. Soms kwam het goed uit met de overstap dat alles vertraagd was, maar zometeen moet ik overstappen en dan is het de eerste halte, dan is er meestal nog geen vertraging. Hopelijk haal ik het, anders heb ik 3 uur in Milaan. Ook geen ramp, maar was niet het plan.
Streekvervoer zou deze dinsdag en donderdag staken. Niks van gemerkt, mijn trein reed gewoon (R-net). Vandaag kom ik aan op het station, staken ze ineens. Echt om doodmoe van te worden. Hou je dan gewoon aan de afgesproken stakingsdagen, maar ga niet zelf ineens een dag kiezen om te staken.
Ja ik ben helemaal klaar met dat gestaak. Ik gun ze een beter loon, vind ook dat dat nu wle eens doorgevoerd mag worden. Maar man wat is het irritant reizen zo.
Ah balen zeg. Welke route heb jij genomen? Ik wil in de zomer met de trein naar Italië maar ben idd bang voor zulke taferelen.
Maar vaak lopen mensen ook niet door en blijft iedereen in dat tussenstuk staan. Dat is ook mega irritant.
Ja dat is irritant maar dan ga je toch nog niet keihard op ramen bonken en schreeuwen en mensen uitschelden? In dit specifieke geval (let op dus geen generaliserend verhaal) was er sprake van een trein die zó vol was dat iedereen overal op elkaar geplakt stond en er dus mensen niet mee konden omdat het zó vol was. Er was 0 ruimte meer. En dus blijk ik erbij, doe effe normaal.
Zegt iemand die wel in de trein erbij kon?
Haha ja sorry maar wtf. Mocht ik er ook niet bij hadden gepast had ik alsnog hetzelfde gevonden. Alsof het suuuuuper normaal is om al tierend en vloekend op andere mensen tekeer te gaan omdat zij toevallig (en gelukkig voor hen) wel als een sardientje mee konden . Het is maar een treinreis van een trein die elke zoveel minuten gaat hoor. Geen evacuatie uit een rampgebied
Natuurlijk is dat ook niet normaal, maar ik vond het grappig dat je het uit een (beperkt) privileged positie zei. Je kunt je afvragen hoe privileged het is om als sardientjes opgepropt te staan maar blijkbaar wilden die mensen dat liever dan de trein missen
Via Duitsland, op de heenweg in Freiburg gestopt. Daar was alles zo vertraagd dat het soort van aansloot. Heb wel onderweg de route gewijzigd. Ben nu onderweg terug via Frankfurt. Door de vertraging en de gemiste trein ben ik straks 12+ uur onderweg ipv 7. Ik zou zo min mogelijk overstappen doen en ook genoeg tijd tussen de overstap laten. Er zat bij mij nu 30 min tussen dat was twee minuten te weinig .
Ik ben overigens twee jaar terug zonder problemen naar Italië gereisd. Toen was mijn stop in Zwitserland. De Bernina express is echt een aanrader.
Mijn trein stinkt, bah
waarnaar
Ns website raadplegen?
Ja muf, warm, weeig, verschraald bier en opgedroogd zweet
Als je je reis plant zie je het gewoon.
Als je Leiden centraal naar Den Haag mariahoeve doet dan staan de ns bussen erin. Als je van Leiden centraal naar Den Haag centraal wil raden ze aan via Gouda te reizen. Ik zie nu pas dat jij een reis plant voor over een paar dagen, ik denk dat de planning voor dan nog niet bekend is! Ik keek voor nu.
Van wat ik zie is t best druk bij de bussen helaas. Als je iets langer onderweg zijn niet erg vindt, kan je eventueel ook de bus naar Zoetermeer nemen en dan de randstadrail naar Den Haag.
Vanaf morgen rijden er weer treinen
Nouuu vanaf dinsdag. Als ze dat redden qua herstelwerkzaamheden.