Klagen over het OV

Ik duw zulke mensen expres aan de kant als ik uitstap #dikkemensenprivilege

2 likes

Niet persé alleen in het OV, valt mij vaker op dat mensen geen geduld hebben en ook de lift al in willen.

Doet me denken aan iets van een paar jaar terug. Zo’n draaideur bij de supermarkt werd ik ook onder de voeten gelopen door een oude vent die geen geduld had. Dus ik zeg grappend eerst eruit dan erin. Zegt die vent hou je bek kankerhoer. Nouuuu ik heb mijn vriend nog nooit zo snel van 0 naar 100 zien gaan, die heeft zich echt binnen de laatste seconden in het open stukje van 10 cm gewurmd met de woorden PARDON? Zei die ouwe man nog ja wil je een paar klappen :sob:. Mijn vriend is wel een beetje opgepompte sportschoolboy (sorry voor deze omschrijving :skull:) en die dacht echt WTF. Was ook echt zo’n schriel oud mannetje haha.

8 likes

uugh ik betaal echt teveel aan de ns voor de vieze volle treinen die om de haverklap uitvallen en te laat komen. Deze week ben ik drie keer te laat gekomen door de ns. En daar betaal ik dan maandelijks meer dan 200 euro voor…

3 likes

Meh er is een ongeluk gebeurd op de weg waardoor we nu de extreem toeristische route nemen. Logisch want we konden niet anders maar we hebben al 20 minuten vertraging en dat worden er nog veel meer

Een trein was uitgevallen en nu moest iedereen middenin de spits in een al mega drukke trein. Maar niet iedereen kon erin. En de mensen die er niet in paste gingen op de ramen bonken en schreeuwen :thumbsup:. Joh, vervelend maar doe even normaal man.

Ik ben echt dankbaar voor de NS. Ik ben naar Italië met de trein en serieus elke trein waarmee ik gereisd heb heeft vertraging gehad. Soms kwam het goed uit met de overstap dat alles vertraagd was, maar zometeen moet ik overstappen en dan is het de eerste halte, dan is er meestal nog geen vertraging. Hopelijk haal ik het, anders heb ik 3 uur in Milaan. Ook geen ramp, maar was niet het plan.

5 likes

Streekvervoer zou deze dinsdag en donderdag staken. Niks van gemerkt, mijn trein reed gewoon (R-net). Vandaag kom ik aan op het station, staken ze ineens. Echt om doodmoe van te worden. Hou je dan gewoon aan de afgesproken stakingsdagen, maar ga niet zelf ineens een dag kiezen om te staken.

4 likes

Ja ik ben helemaal klaar met dat gestaak. Ik gun ze een beter loon, vind ook dat dat nu wle eens doorgevoerd mag worden. Maar man wat is het irritant reizen zo.

3 likes

Ja pfff dit schiet echt niet op! Nu heb ik nog het geluk dat het reisbureau waar ik werk nog een vestiging heeft in mijn woonplaats, dus als ze niet rijden kan ik gelukkig altijd daarheen. Maar irritant is het wel.

Gisteren kon ik in de avond trouwens niet thuis komen door een sein- en wisselstoring. Er stond een machinist op het perron dus ik vroeg aan hem “rijden jullie helemaal niet meer deze avond?” en ik kreeg als antwoord “nee, maar misschien kan je de bus pakken, oh nee hi ha ho die rijden ook niet vandaag hé!” :roll_eyes: Ja, echt heel grappig als je in de kou staat na een dag werken :sweat_smile:

2 likes

Ah balen zeg. Welke route heb jij genomen? Ik wil in de zomer met de trein naar Italië maar ben idd bang voor zulke taferelen.

Maar vaak lopen mensen ook niet door en blijft iedereen in dat tussenstuk staan. Dat is ook mega irritant.

Ja dat is irritant maar dan ga je toch nog niet keihard op ramen bonken en schreeuwen en mensen uitschelden? In dit specifieke geval (let op dus geen generaliserend verhaal) was er sprake van een trein die zó vol was dat iedereen overal op elkaar geplakt stond en er dus mensen niet mee konden omdat het zó vol was. Er was 0 ruimte meer. En dus blijk ik erbij, doe effe normaal.

Zegt iemand die wel in de trein erbij kon? :joy:

3 likes

Haha ja sorry maar wtf. Mocht ik er ook niet bij hadden gepast had ik alsnog hetzelfde gevonden. Alsof het suuuuuper normaal is om al tierend en vloekend op andere mensen tekeer te gaan omdat zij toevallig (en gelukkig voor hen) wel als een sardientje mee konden :joy:. Het is maar een treinreis van een trein die elke zoveel minuten gaat hoor. Geen evacuatie uit een rampgebied

2 likes

Natuurlijk is dat ook niet normaal, maar ik vond het grappig dat je het uit een (beperkt) privileged positie zei. Je kunt je afvragen hoe privileged het is om als sardientjes opgepropt te staan maar blijkbaar wilden die mensen dat liever dan de trein missen :joy:

Via Duitsland, op de heenweg in Freiburg gestopt. Daar was alles zo vertraagd dat het soort van aansloot. Heb wel onderweg de route gewijzigd. Ben nu onderweg terug via Frankfurt. Door de vertraging en de gemiste trein ben ik straks 12+ uur onderweg ipv 7. Ik zou zo min mogelijk overstappen doen en ook genoeg tijd tussen de overstap laten. Er zat bij mij nu 30 min tussen dat was twee minuten te weinig :smiling_face_with_tear:.
Ik ben overigens twee jaar terug zonder problemen naar Italië gereisd. Toen was mijn stop in Zwitserland. De Bernina express is echt een aanrader.

1 like

Er zijj echt voor de derde keer in een half jaar Ofzo werkzaamheden op mijn traject. Dus ik moet omreizen, maar ze zetten geen langere treinen in? Echt een mega kort treintje. Wtf weer

2 likes

Mijn trein stinkt, bah

1 like

waarnaar

Ns website raadplegen?