Klagen over het OV

Oh ja heeeel herkenbaar. Maar ook dat mensen achter je je op het knopje zien drukken en dan alsnog met hun klauwen er tussendoor wringen om ook op het knopje te drukken. Je kan in de tram waarmee ik ga al van te voren op het knopje drukken en als hij stilstaat gaan gewoon automatisch de deuren dan open. Maar zoveel mensen lijken dat niet te snappen.

2 likes

Ik zat laatst in de tram rustig mijn boekje te lezen. Met een van de deuren was storing, stond met grote stickers op die deuren. Een of andere vrouw was blijkbaar blind en zag dat niet en drukte meerdere malen op de knop. En toen de deur niet openging(wat logisch is bij een deur die kapot is en waar stickers op zitten) begon ze met haar ring op het raam bij mij te tikken, want ja ik ben blijkbaar Harry Potter en kan de deur op magische wijze wel openen. Dus ik wees naar de andere deur. Komt ze later nog boos naar mij toe waarom ik de deur niet had opengemaakt.

3 likes

Het automatische omroepsysteem werkt niet in de sprinter en de conducteur roept niet meer om bij welk station we zijn. Gelukkig kan ik mijn thuis station herkennen in het donker


1 like

Dan sta ik een foto te maken, op een plek waar ik bijna tegen de roltrap sta. Zodat mensen genoeg ruimte hebben om te passeren, weet je wel. Toch moest per se iemand ACHTER me langs met z’n klotekoffertje. Hij liep keihard tegen me aan? Doe normaal.

2 likes

Hoe is het mogelijk dat er nog steeds mensen bestaan die het ok vinden om muziek te spelen of hele telefoongesprekken te voeren op luidspreker? Of hele whatsapp gesprekken met toetsgeluid aan en iedere vijf seconden en ping en een biep. Rot toch op :weary:

7 likes

Pfff stomme omleidingen waarvan de treinen uitpuilen van de mensen

Haat aan kapotte bovenleidingen, lekker omreizen hoor.

Wel heel schattig, de conducteur riep al om “Fijn weekend allemaal”, om daar 1 minuut later aan toe te voegen “Maar eerst succes met werken nog”

9 likes

ik ben zo jaloers op jullie hollanders voor die stiltecoupé’s, ik word echt gek van al die schreeuwende Berta’s dag na dag

5 likes

Ik las juist laatst op het forum dat het altijd stil is in de trein in België?

Oh en veel mensen praten gewoon in de stiltecoupé, dus echt stil is het zelden.

2 likes

de trein die ik dagelijks neem is nochtans hysterisch alom. Het idee van een stiltecoupé spreekt me vooral aan omdat je dan ook daadwerkelijk iets hebt om mensen op aan te spreken.

2 likes

Niet perse het OV zelf deze keer, maar het bushokje waar ik altijd op stap is gesloopt door een paar stoere mensen. Nu ligt alles vol glas en zit je in de wind/regen. Waarom??

Dat heb ik ook altijd. Ik ben nu in Londen en hier is het helemaal erg. Zo ontzettend veel mensen lopen naar hun telefoon te staren en zien echt helemaal niks. Ik moest net wel ff gniffelen toen zo’n telefoonstaarder bijna van de trap af donderde.

Ik had laatst in het naar boven lopen iemand achter me op het trapje dat d’r tas bij elke tree tegen mijn hielen stootte en dan boos ging zuchten omdat ik tegen dr tas trapte.

JA MEID.

1 like

Kun je niet iets zeggen in de trant van " Waah waah Bertha dit is toch niet normaal meer waah waaah"

2 likes

Haha moet zo lachen om alle ergernissen. Ik reis zelf ook dagelijks met 2 bussen en een trein en ik krijg door het OV echt een hekel aan mensen. En daarbij ontwikkel ik ook nog misofonie volgens mij :tired_face: , vooral hard smakken vind ik echt verschrikkelijk. Sommige mensen eten ook zo ‘hard’ dat ze met hun kaken op elkaar klappen. Omg maakt me zo onredelijk boos. Of hardop bellen, aan de kant duwen, voordringen etc. Ter-gend.

3 likes

Ahhhh ja etende mensen (of vooral knagende mensen) zijn m’n grootste irritatie. Zet meestal maar m’n muziek hard genoeg zodat ik het net niet hoor.

1 like

Hahaha ik had een keer dat iemand in de coupĂ© Julia’s aan het eten was, en de beppies achter me waren aan het klagen dat ‘het niet normaal is dat mensen geen Nederlandse maaltijd eten’, ‘het zijn altijd die buitenlanders die zoiets asociaals doen, je eet toch niet in de trein!’ en ‘wat is er mis met een boterham met kaas?’ :joy: dat was zo erg en cringy dat ik m’n lach moest inhouden.

Niet om je ergernis teniet te doen hoor. <3

9 likes

Ik ben altijd zo nieuwsgierig waaaaarom bussen soms vertraging hebben. Mijn bus heeft nu bijvoorbeeld 10 minuten vertraging en ik vraag mij oprecht af hoe dat in 4 haltes kan gebeuren hahaha

1 like

File/drukte op de weg, stoplichten die tegenzitten, een auto die aan het laden en lossen is op de busbaan, etc.

1 like

Jaaa i know maar de wegen in mijn stad zijn echt niet zooo druk, en het zijn 4 haltes die hij moest afleggen naar mijn halte dus vind dat altijd zo apart haha