Kleding naaien/DIY'en

Elastieken draad in t spoeltje, staan veel tutorials van op youtube als je zoekt op ‘shirring’.

2 likes

Volgen jullie ook naaiende Youtubers?

Ik kijk graag With Wendy:

Caitlin Kleineberg

Ze is nog niet zo lang bezig maar ik vind haar leuk!

Bestdressed

Zij doet jammer genoeg niet zo veel DIY meer maar haar andere content is net zo entertainend.

Allemaal thrift flips zie ik nu haha oeps.

6 likes

Seamingly Sera vind ik heel leuk!

Edit: Oh en Micarah Tewers trouwens ook @VickyViolence :hugs:

3 likes

Ik vind deze chick + haar ‘naaivriendinnengroepje’ leuk (en haar viend ook…):

En deze madame:

4 likes

Alle bovenstaande youtubers kijk ik ook en dat heeft me ook wel geinspireerd om nu echt te beginnen en wat uit te proberen op oude kleding. Keek die filmpjes en dacht ok zo moeilijk is het niet dat kan ik ook wel :upside_down_face:

Ik krijg vandaag een enorme stapel oude kleding die nog bij m’n vader in huis lag, dus hoop dat daar veel tussen zit dat ik nog kan opleuken

2 likes

Dit is een oude post maar die jurk is precies wat ik graag zou willen maken! Je zegt dat het een rechte rok is, dus geen cirkelrok? Mag ik vragen hoe breed je stof is (2, 3, 4 keer de omtrek van je taille?)

Sorry voor de vragen haha je maakt echt heel erg mooie dingen! (En zo leuk dat je het met je moeder kan doen ook.)

Waar kopen jullie stoffen? Ik vind dat veel webshops saaie stoffen hebben haha. :sweat_smile: Ik houd van kleur en printjes.

I loveeee Fashion Wizardry, ik vind haar ook echt hilarisch. Haar commentaar is echt geweldig. Ik ben mega fan haha.

1 like

Ah leuk!! Het is een top (gewoon simpel met aangeknipte mouw en een halsbeleg) met daaraan vastgemaakt een rok. De rok maak je gewoon door 2 keer je roklengte te pakken en die 2 stukken stof aan elkaar te naaien in de lengte. Hierdoor heb je een meeeega grote rok en die ga je aan de bovenkant rimpelen tot 'ie aan het topje past.
Hopelijk is het een beetje duidelijk qua uitleg :wink: Anders laat het me even weten!

Super lief, dank je wel :smiley: Ik heb inmiddels in mijn nieuwe huis een eigen naaikamer met een heel groot bureau, een naaimachine en een lockmachine. Zo ontzettend fijn!

1 like

:o_o: Nog nooit van gehoord, wat slim!

https://stoffendorp.nl Hier ga ik wel eens heen.
Verder vind ik de stoffen van Poppy erg leuk.

2 likes

Misschien de spanning van je draad controleren? Heb er niet heel veel verstand van tho

Is het een rekbaar stofje? Als een stof rekt of beweegt terwijl het door de machine gaat worden de steken vaak zo onregelmatig.

1 like

Ik zou sowieso even je draad opnieuw inrijgen (ook het spoeltje ff checken). Lijkt alsof de onderste draad niet wordt opgepakt, hij slaat steekjes over. En ik zou proberen iets bredere steekjes en de spanning een beetje aan te passen. Heb je een testlapje? Dan kan je dat even proberen.

1 like

Ik denk ook dat het met je spoeltje te maken heeft @Zaadjes, ik heb dit soms als hij niet goed vastklikt. Draadspanning nog een keer instellen, machine helemaal uithalen en opnieuw inrijgen en steek opnieuw instellen helpt soms ook.

1 like

Ja, het klinkt misschien ook een beetje suf, maar ik zou ook even dubbelchecken of je het inrijgen (draad+spoel) goed doet. Toen ik net begon had ik ook steeds dat de boel vastliep en dat ik van die mislukte steken kreeg - bleek dat ik 1 klein stapje oversloeg (draadje achter een haakje bij de naald ofzo).

Haha, ahhww. Het is echt heel frustrerend. Heb nog even voor je zitten googelen en ik lees dat een ander naaldje ook nog wel kan helpen (ik zocht op: skipping/skipped stitches sewing machine)

1 like

Deze broek was net te kort voor mijn lange stelten maar ik vond hem te leuk om te laten hangen dus heb ik de broek toch meegenomen en er zelf een culotte van gemaakt vanmiddag!

19 likes

Super leuke broek!

1 like

Thanks!!