Wauw super mooi! Vind hem je heel goed staan
Ik heb dit probleem inderdaad ook wel eens bij tricot (wel rekbaar), maar dan helpt het vaak toch een helemaal nieuwe naald te gebruiken, eventueel een jersey-naald. Dan lijkt hij net wat beter de draad te kunnen pakken. Maar ooh herken je frustratie heel goed. Succes!
Ohhh ik herken je frustraties, ik gebruik mijn moeders oude (maar wel goede kwaliteit) naaimachine en ik was langer bezig met steeds weer de draad goed doen en dat soort dingen dan het naaien zelf. Werd er helemaal gek van dat het steeds weer mis ging en had dat ding het liefst een paar keer van tafel gegooid. Inmiddels gaat het beter gelukkig. Geen tip maar wel herkenning.
Ik heb laatst deze gemaakt, losjes gebaseerd qua model op een Hema jurkje wat dochtertje al had. Er zitten wat kleine foutjes in maar vind hem toch best leuk geworden. Eerste keer dat ik een jurkje heb gemaakt.
Jahoor, ik kan de genoemde patronen wel in de intropost zetten! Ik zal er vanmiddag eens naar kijken.
Overe YouTubers gesproken: ik vind Angela Clayton en Rosery Apperel heel leuk:
Ik zou het patroon even in de winkel laten zien daar kunnen ze je vast wel helpen!
Heb je ook advies gevraagd in de winkel? Ik zou het qua stoffen niet zo goed weten, ik heb nog nooit een jas gemaakt. Qua kleur vind zelf altijd gewoon de basiskleuren voor kinderjassen heel leuk (geel, rood, blauw, groen)
Dat is ook niet heel klantvriendelijk zeg.
Ik zou voor een (gekookte) wol gaan. Lekker warm en blijft lang mooi. Het is wel ietsje duurder (bv 16 euro p/m), maar voor een kinderjas heb je niet veel nodig. En ik zou het ook voeren, dan is ie ook winddicht!
Balen!
Als je je machine nog niet uit het raam gegooid hebt, is het een idee om ermee langs een naaimachinewinkel te gaan? Die bieden vaak ook onderhoudsbeurten en reparaties aan. Kan natuurlijk wel een prijzig grapje worden.
Of misschien een relatie café in je buurt?
Heb je al geprobeerd er een dunner naaldje in te zetten zoals hier ook geopperd werd?
Irritant! Ik ben ook vaak slecht geholpen in stoffenwinkels. Ik moest afgelopen jaar bijvoorbeeld iets namaken voor mijn werk, toen ging ik ermee naar de winkel om te vragen of ze me konden helpen zoeken naar een vergelijkbare stof. Bij de eerste werd er vaag naar een hoek gewapperd (ga daar maar kijken), bij de tweede noemde ze het halve assortiment op en zoek het maar uit, en pas bij de derde was er echt iemand die met me wilde vergelijken en zoeken. Ik voelde me echt heel bezwaard, terwijl ik dacht van: goh, als een taak bij je werk hoort is het wel mensen adviseren over stoffen toch?
Oh dit is zo herkenbaar. Stoffenwinkeldames kunnen echt feeksen zijn je hoort pas bij de club als je 100% alles perfect kunt naaien volgens mij en dan nog kunnen zij het beter
Geen idee waar jullie wonen maar ik was onlangs bij De Stoffenloods in Heemskerk en die man (ik denk de eigenaar) was echt heel lief, bood me koffie aan en kon me ook goed helpen.
Heb ook eindelijk weereens iets gemaakt. Ik maak altijd alles zonder patroon, dat was hierbij wel echt een enorm gedoe. Wat doe ik mezelf toch aan :’)
Oh leuk! Mijn ouders wonen daar, dus misschien ga ik daar binnenkort even langs. Thanks voor de tip
Even wat polletjes voor de leuk
Werk jij doorgaans met patronen?
- Ja
- Nee
- Verschilt
0 stemmers
Hoe heb je leren naaien?
- Van familie
- Heb het mijzelf geleerd
- Cursus
- Anders
- Ik kan het (nog) niet
0 stemmers
Ben je recent begonnen met kleding maken?
- Ja, vrij recent
- Ik doe dit al een aantal jaar
- Ik doe dit al vele jaren
- Ik doe dit al sinds mijn jeugd
0 stemmers
Ik zit al een paar jaar op naailes, vind ik niet echt onder cursus vallen .
Maar naaien op de naaimachine deed ik vroeger al wel. Kussentjes of dekentjes voor mijn barbies. Of kleding voor poppen, gat in het midden, zijkanten vast maken en klaar haha
Wij hadden een vak op school waarbij je kon leren naaien! Inclusief modeshow tijdens het eindfeest. Maar sindsdien heb ik nooit meer genaaid dus het voelt meer alsof ik net ben begonnen.
Ben voor twee vriendinnen die zwanger zijn kleertjes aan het maken als kraamcadeau.
Aangezien 1 van de 2 op dit forum zit (Maar denk niet dat ze hier meeleest): als je een vriendin van me bent en nu zwanger bent, niet de spoiler openen ajb
Leuke stofjes