Kleding naaien/DIY'en

Ik snap je, dank je!

1 like

Deze week was het stoffenspektakel in een stad vlakbij. Deze stoffen gekocht. De teddystof gebruik ik voor een gilet. De andere kant wordt dan de stof met bijtjes en nog 1 met de rode bloemenstof. De blauwgroene glitterstof wordt een zeemeerminnenpakje voor m’n dochter.

13 likes

Heel netjes!! Ik wil deze winter ook eindelijk eens een fatsoenlijke broek naaien.

Heb de laatste maanden weinig tijd gehad om te naaien maar mijn werkhoogseizoen is voorbij (soort van) dus de komende maanden ga ik echt weer aan de slag :smiley:

Je bent niet zo plat als een dubbeltje, dus je moet idd de naden op elkaar naaien en dan ontstaat er een bolle ruimte binnen de stof (waar je been dus in past!). Nu zal dit ook nog een stretchpatroon zijn neem ik aan, maar vaak is het achterpand iets groter omdat je ook nog billen hebt aan de achterkant dus daar wat extra ruimte nodig hebt

Hij zit ook echt als gegoten. Ik heb afgelopen maanden ook niks genaaid maar vaak als de herfst begint krijg ik weer meer zin :blush:
In de zomer lees ik heel veel. Heb de nieuwe Fibremood gehaald voor leuke blouses en dus deze baypants.

1 like

Ohh klinkt goed! Mijn huis is sowieso veel te heet in de zomer en als het niet te heet was, was het te druk haha. Afgelopen weken ook veel monteurs in huis waardoor rommel maken even niet zo handig is, maar vanaf dit weekend ga ik weer aan de slag.

Mijn nichtje gaat over 3 weken trouwen dus ik wil daarvoor een jurk maken, net stof besteld (ondanks dat ik al een kast vol heb… maar dat is veel tweedehands of meer voor de zomer). To be continued :smiley:

1 like

Oehh naaien onder druk :upside_down_face:
Ben benieuwd wat je gaat maken, ik vind je maaksels altijd erg leuk!

1 like

Ik heb de eerste blouse klaar! Patroon is Ermine van een oude Fibremood. Ik heb een XL gemaakt, aangezien ik ietsje ben gegroeid de laatste maanden. Ik had een L liggen maar durfde het niet aan. Gelukkig maar want hij zit perfect.
Stofje is van de kringloop, knoopjes van de action :sweat_smile:

18 likes

Ik ben zelf nog niet zo lang aan het naaien, maar ik zie hier veel mooie creaties voorbij komen! Ik wil zelf iets maken met lapjes stof. Ik heb ook nog een gordijn liggen die ik kan gebruiken. Alleen ik ben inspiratieloos. De dingen die ik al eens heb genaaid zijn nog niet zoveel. Poppenkleertjes gemaakt van een lap stof en dat is het. Ik wil iets voor mijn kinderen of de newborn (zoals een knuffeltje oid) maken of iets wat ik zelf als decoratie kan neerzetten en evt gebruiken. Iemand misschien leuke ideetjes?
Voor de duidelijkheid, ik doe het met de hand. Ideeën met naaimachine zijn ook welkom, maar de naaimachine tover ik pas tevoorschijn als ik tijd heb.

4 likes

Ik ben zelf fan van de patronen van Annie do it yourself.
Ik heb nooit naailes gehad, wel een moeder die vroeger veel naaide maar vind deze patronen en uitleg heel simpel en duidelijk.
Het zijn miss ook wel de simpele basiskleertjes, maar ik vind t leuk om op 2-3 avondjes iets af te hebben.

1 like

Op verzoek gemaakt, zelfde stof, 3 verschillende maten, 3 verschillende modellen

OEPS…zie nu pas dat ik een foutje heb gemaakt onderboord van sweaterjurkje verkeerd om gedaan valt niet heel erg op maar aan de achterkant staat een egeltje op de kop. :upside_down_face:

11 likes

Stofje van de kringloop, patroon Irma van Fibremood. Maat L genomen maar best wel ruim, zelfs bij de buste met een cup F. Naja kan er een dikke trui onder!

9 likes

Ik kwam dit nog tegen misschien zit hier nog wat leuks tussen?

2 likes

Werd wel vrolijk van het werken met deze stof :grinning: :grinning:

11 likes

Misschien voor iemand hier?

M’n eerste sweater. Super simpel karweitje! Patroon Jo van Fibremood. Mouwen verlengd met 20 cm :yum:

22 likes

Grappig met die kabelstof, zou haast denken dat je het gebreid hebt :wink:

Haha ja dat was precies wat ik wilde :smile:
Van dichtbij is het wel echt nep hoor!

1 like

Morgen is m’n man jarig.

23 likes

Ik twijfel heel hard tussen :laughing: en :clap:
Alvast gefeliciteerd!

3 likes