Kleding naaien/DIY'en

Ik denk dat ook vooral mijn natuurlijke taille hoger zit en het daarom wat raar trekt door die riem. Durf ook niks nog korter te maken want ik heb elk beetje ruimte nodig om ‘m uit en aan te trekken :sweat_smile: ik ga sowieso nog even kijken wat dat riempje precies doet :slight_smile:

Bij de volgende maak ik ‘m sowieso bij de benen een maatje kleiner trouwens. En iets met elastiek in de onderrug, dat helpt misschien ook nog!

1 like

Als je hem korter maakt in de rug kan je er straks ook niet meer in zitten ben ik bang. Ik denk dat een klein beetje extra ruimte bij de heupen zou helpen. Dan heeft hij de ruimte om iets naar beneden te zakken en glad te liggen. Of als je daar genoeg ruimte hebt, dan heb je een grotere curve voor het zitvlak nodig. Denk ik. Het is verdraaid lastig, dit soort dingen.

Trouwens, mensen die niet zelf kleding maken zien dit niet verder. Het is een mooi broekpak.

2 likes

Ja maar dat was dus precies wat ik niet wilde, het kruis hangt eigenlijk nu net goed (hij hing eerst veeeeel te laag). Dus hij moet ook niet lager, want dan hangt het kruis weer tussen mijn knieën.

Ik heb het probleem niet zonder riem trouwens, dus het komt denk ik gewoon omdat er teveel ruimte tussen mijn rug en de rest is? Hij zit bij mijn heupen ook echt niet strak, dus als hij nog losser wordt, wordt het voor mijn gevoel echt een hobbezak. Lastig lastig!

Story of my life trouwens, als je brede heupen/dikke bips en een 2 maten kleinere taille hebt :sweat_smile: Maar natuurlijk is het mooie aan zelf maken dat je dat dan kan fixen… one day haha.

1 like

Ik snap het, dan moet je dat niet doen natuurlijk. Lastig hoor.

1 like

Ja het is nog ff puzzelen. Het lijkt ook ergens alsof hij juist niet mooi aansluit daar omdat het te groot kan zijn. Volgende editie wordt een broekmaat kleiner (had bij deze al best wat weggehaald aan de zijkant) en elastiek!

En bij deze paarse trek ik het riempje iets minder strak :sweat_smile: Bedankt voor het meedenken! Voor deze kwesties lijkt naailes me super, maar zelfs wachtlijsten zitten hier vol :smiling_face_with_tear:

Dit pak is erg mooi zeg, de kleur staat je ook zo leuk!
Ik denk ook dat elastiek in de taileband een verschil kan maken. Misschien kan een stof met een beetje rek ook zorgen dat het comfortabeler draagt.
Ben benieuwd hoe je lockmachine bevalt!

1 like

Een beetje gênant tussen al jullie creaties door maar ik ben echt een leek. Ik heb een leren biker-jack waar een klein v-vormig haaltje in zit, dit heeft een naam maar die ben ik vergeten. Ongeveer 0.5 cm.

Kan ik dit zelf met een beetje textiellijm repareren of wordt dat een drama?

Winkelhaak bedoel je denk ik. Als je nog nooit zoiets hebt gerepareerd dan zou ik het zelf naar een schoenmaker brengen en vragen of deze het kan maken.

1 like

Dank voor deze reality check :joy:

2 likes

Kraamcadeau gemaakt

26 likes

Gisteren een sneeuw pop gemaakt van vilt. Vind het ook zo’n gezellige maandagavond met allemaal verschillende vrouwen die aan het handwerken zijn (en thee drinken) :blush:

18 likes

Zo, Fibremood heeft zijn prijzen even met een factor 4 omhoog gegooid. Jezus.

Had laatst een gratis patroon van ze gebruikt en toen ik nog eens de werkomschrijving wilde lezen, hadden ze het ineens helemaal uit de lucht gehaald ook? Wellicht is het nu een betaald patroon :face_with_monocle:

Een magazine kost nu 17 euro, dat was eerst niet toch? Ik ga nu aan mezelf twijfelen.

En dit is volgens mij ook nieuw. Lookbook: Issue 26 | Fibre Mood
Dan betaal je dus 4 euro voor … niets ?

Oh heb geen idee hoe duur zo’n blad was, maar 4 euro voor… een pinterest board in real life? Nahhh

Ik heb editie 8, 9 en 12, kostten me toen alledrie €12,50. Editie 22 was €14,90. Een losse pdf van Fibremood is al €11,50 zag ik, tegenover €6,50 bij Knipmode. De magazines zijn wel erg mooi en werkbeschrijvingen echt goed.

Klopt wel, maar vind het wel echt overrated hoor, qua prijs.

1 like

Ja absoluut, voor die €17 heb ik liever een paar meter mooie stof!

Eindelijk weer eens iets gemaakt haha. Een benchkussen voor mijn hond. De oude kwam uit haar nest en die heeft ze nu kapotgebeten, dus een stevig stofje gepakt dat ik nog had en de vulling hergebruikt.

Ik ga het oude stofje (onderste) ook even wassen en daar een sjaaltje van maken voor de hond.

Ik ben verder op naailes bezig met een fluffy vest voor mijn vriend op basis van een vest dat hij al heeft. Dus binnenkort eindelijk weer een kledingstuk af :sweat_smile:

16 likes

Lekker bezig. Hoe zitten de zakken van het vest erin? In de zijnaad verwerkt?