Ahh zo! Ja daar had ik toevallig een keer wél rekening mee gehouden (bij mij gaat normaliter alles mis omdat ik niet nadenk)
Ziet er nog steeds goed uit!
Ahh zo! Ja daar had ik toevallig een keer wél rekening mee gehouden (bij mij gaat normaliter alles mis omdat ik niet nadenk)
Ziet er nog steeds goed uit!
Ik ben op dreef vandaag haha. Ben alleen niet zo tevreden over de plooitjes aan de achterzijde bij de boord… het is trouwens het Oliver patroon.
Leuk stofje, de plooitjes zijn niet erg toch? Is er extra ruimte voor een luierkontje!
Knip mode heeft 24% korting op patronen met de code SEWYEAR.
Tilly and the buttons heeft 30% korting op cursussen (bijv lockmachine) korting met de code HAPPY2024
Ik wens iedereen hier veel naaiplezier in 2024
Ik denk dat hier de meeste experts zitten: is er een manier om een gaatje van ongeveer 3 mm in een sportlegging van polyester en elastaan zo onopvallend mogelijk te dichten?
Miss met vliesofix?
Edit: hier staat wat uitleg
Ik vind het zo leuk om in dit topic mee te lezen! Ik ben onlangs gestart met naailes en vind het zo leuk om te doen. Heb al een kussen en een totebag gemaakt. Ga nog een trui, rok, etui en ovenwant leren maken.
Hebben jullie nog favoriete stoffenwinkels (online)? En/of een plek waar je echt speciale of bijzondere prints kan kopen? Heb al favorieten doorgenomen in dit topic.
Ben ook morgen in Amsterdam, dus leuke stoffenwinkeltips daar zijn ook welkom!
Oooh wat een goede tip! Ik ben altijd op zoek naar deadstock stoffen maar die lijken bijna niet te krijgen in NL.
@arcobaleno Nou eigenlijk niet. Alle stoffenwinkels in de buurt zijn de afgelopen jaren gesloten. En het is wel duidelijk dat naaien in NL voornamelijk door 60+ vrouwen wordt gedaan als je kijkt naar de Miss Etam printjes die je in stoffenwinkels vindt. Op de markt vind ik ook alleen maar van die hele goedkope polyester troep. Dus ik vind het ook echt lastig om mooie dingen te vinden!
Ansje.eu is nog wel leuk. Verkoopt merkstoffen en af en toe deadstock. Wordt gerund door leuke meiden. Wel duur!
Böttger: Voor als je iets van echt goede kwaliteit wil kopen. Ook duur.
Verder koop ik overal en nergens, maar kan niet zeggen dat ik een favoriet heb.
Oo die is leuk zeg!
Wat jammer! In mijn regio zitten nog een aantal stoffenwinkels (maar inderdaad gerund door wat oudere dames), en tot nu toe heb ik ook wat stoffen bij de Kwantum gehaald. Verder was de stoffenmarkt in Eindhoven getipt, daar wil ik ook nog heen. Maar het is inderdaad niet overal even hip haha.
Ik ga je twee tips even bekijken! Leuk.
Ik vind dat stoffendorp best veel keus heeft in allerlei soorten stof voor volwassenen en ook wel voor kinderen.
Ik koop mijn stoffen het liefst bij https://thefabricsales.com, ook deadstock, voornamelijk van Belgische designers zoals Dries van Notes, Haider Ackerman, Sofie Dhoore, Ines De La Fressange, Rue Blanche, Essentiel Antwerp. Er zit zóveel moois tussen. Prachtige kwaliteiten en materialen. Ik maakte al een jasje van een 100% wollen stof en heb nu wollen pantalonstof liggen voor een volgend project. Ook net mooie gestreepte t-shirts gemaakt van katoen met wat elastaan. Ben echt blij om een stoffenwinkel te hebben gevonden met volwassen stoffen van mooie materialen.
Uurtje werk, eerste zomer shirtje gemaakt. Totaal geen rekening gehouden met de borstverkleining die er aan zit te komen dus in de zomer is ie te groot waarschijnlijk!
Leuk! Welk patroon is dat?
Het is van Atelier NieNie, de lovely longsleeve. Meerdere versie van shirts die je kan combineren, ideaal!
Het lijkt mij superleuk om te beginnen met naaien. Hebben jullie tips om te beginnen? Ik heb wat terug gescrollt, maar kon niet echt iets vinden. Voor beginnende breiers adviseer ik bijvoorbeeld altijd om wel echt een projectje te kiezen waar je wel echt wat aan hebt/trots op kan zijn en wat grotere, lichtere wol, want dat is makkelijk. Ik heb wat patronen gezien voor van die gequilte giletjes die mij heel leuk lijken, maar heb je daar al bijvoorbeeld een ‘betere’ naaimachine voor nodig ivm de dikte van de stof plus vulling? Thanks!!!
Kei leuk! Heb je ooit al eens genaaid? Zo niet, zou ik beginnen met simpele rechte projecten zoals een totebag, kussensloop of zoiets als een scrunchie. Dan zie je meteen hoe behendig je bent met de machine en met het volgen van een lijn. Of zet op een proeflap wat lijnen die je moet volgen en varieer met verschillende lagen stof.
Als het giletje goede naai-instructies heeft, moet het als beginner wel lukken. Neem zeker de tijd om die door te nemen. Goede afwerking kost tijd en geduld, maar geeft veel voldoening. Wat betreft je vraag over je naaimachine: probeer eens meerdere lagen stof op elkaar te naaien, dan kun je zien wat je naaimachine aankan.