Kleding naaien/DIY'en

Ik ben zelf fan van de patronen van Annie do it yourself.
Ik heb nooit naailes gehad, wel een moeder die vroeger veel naaide maar vind deze patronen en uitleg heel simpel en duidelijk.
Het zijn miss ook wel de simpele basiskleertjes, maar ik vind t leuk om op 2-3 avondjes iets af te hebben.

1 like

Op verzoek gemaakt, zelfde stof, 3 verschillende maten, 3 verschillende modellen


OEPS…zie nu pas dat ik een foutje heb gemaakt onderboord van sweaterjurkje verkeerd om gedaan valt niet heel erg op maar aan de achterkant staat een egeltje op de kop. :upside_down_face:

11 likes

Stofje van de kringloop, patroon Irma van Fibremood. Maat L genomen maar best wel ruim, zelfs bij de buste met een cup F. Naja kan er een dikke trui onder!

9 likes

Ik kwam dit nog tegen misschien zit hier nog wat leuks tussen?

2 likes

Werd wel vrolijk van het werken met deze stof :grinning: :grinning:

11 likes

Misschien voor iemand hier?


M’n eerste sweater. Super simpel karweitje! Patroon Jo van Fibremood. Mouwen verlengd met 20 cm :yum:

22 likes

Grappig met die kabelstof, zou haast denken dat je het gebreid hebt :wink:

Haha ja dat was precies wat ik wilde :smile:
Van dichtbij is het wel echt nep hoor!

1 like

Morgen is m’n man jarig.

23 likes

Ik twijfel heel hard tussen :laughing: en :clap:
Alvast gefeliciteerd!

3 likes



Eindelijk weer eens om iets te laten zien! Een jurk die ik heb gemaakt voor mijn nichtjes bruiloft. Hij moest eigenlijk langer maar had een foutje gemaakt :joy::joy::joy: de mouwen zijn ook wat te kort omdat ik dacht dat ze te lang zouden zijn hahaha ach jaaaaa.

En een detailfoto van het stofje

26 likes

Mooie vrolijke bloemenjurk! Heb toevallig afegelopen week iets soortgelijks gemaakt

8 likes

Ik ben vorige week begonnen met een cursus handwerken. Vorige week hebben we gehaakt (maar was niet mijn ding), gisteren gingen we vilten en m’n poppetje is niet perfect maar ik vind ‘m wel heel cute :pleading_face: Volgende week is nat vilten aan de beurt, dus ben benieuwd!

26 likes

Wat leuk dat je zo allemaal verschillende technieken kan proberen! :grin:
Ik vind je poppetje ook heel schattig :smiling_face:

2 likes

Ja het is ook een heel diverse cursus want sommige mensen zijn ook bezig met bijvoorbeeld borduren. Het is overigens ook een heel divers clubje want ik ben de jongste (30) en de oudste is 78 :grin:

6 likes

Nou volgens mij ben ik al een jaar aan het twijfelen maar ik wil denk ik toch echt eens een lockmachine gaan kopen! Ik twijfel heel erg of ik voor een tweedehandse ga of een nieuwe. Een nieuwe wordt het die Brother die je overal ziet (ken ook iemand die er tevreden mee is, prima).
Maar tweedehands zat ik te denken om het te bestellen op deze site, bijv. deze: Pfaff Hobbylock 4752 | NaaimachineWebwinkel.nl

Ik geloof dat het ook belangrijk is of ze makkelijk zijn in te rijgen? Maar hoe vind ik die info bij oudere modellen? :stuck_out_tongue: Misschien heeft iemand hier een tip. Ik twijfel al een jaar hahaha!

4 likes

Als ik jou was zou ik echt gaan voor een lockmachine met automatisch inrijgen. Dan doe je je draad erin en met druk/ lucht wordt hij dan ingeregen. Ik heb mijn lockmachine te goedkoop gekocht en het inrijgen is echt wat me tegen houdt om 'm te gebruiken.

1 like

Wow dit klinkt wel heel fancy! Ik weet niet of dat in mijn budget ligt/ik het dat waard vind. Ik ga op onderzoek uit, thanks :slight_smile:

2 likes

Het is ff pielen inderdaad, maar als je het onder de knie hebt valt het echt mee! En ik moet zeggen dat ik toch 99% van de tijd met zwart lock, en je doet eeuwen met die klossen, dus ik vervang ze zelden. Ik zou dus geen honderden euro’s meer uitgeven voor deze functie @ciselering

En @Hippe_kikker kun je het iemand je voor laten doen in de winkel anders? En dat je dat evt filmt? Zonde dat je hem niet gebruikt! Als je er eenmaal mee overweg kunt is het echt een fantastisch ding!

3 likes