Oh my, dit is een reden om er meteen stoffen bij te bestellen haha, wat een leuke biokatoen hebben ze hier ![]()
Wauw wat een mooie stof, waar komt het vandaan? Prachtig pakje zo!!
Ja, lief hè.Het is inderdaad een heel mooie rekbare ribjersey, deze heb ik in duitsland gekocht maar online ook te koop bij danifabrics
Waar in duitsland? Of online?
Oh was onderweg op vakantie, plaatsje weet ik zo echt niet meer
No problemo, kom t vast wel tegen met google. Deze meid wil dit in maat 156 namelijk ![]()
Ik kwam een hele mooie (dure) stof tegen in de stoffenwinkel. Ik wil het pas kopen als ik weet wat ik ervan wil maken. Ik dacht een gilet, maar misschien hebben mensen hier betere ideeen?
Het is gobelin, jacquard geweven katoen bedoeld als meubelstof, dus aan de dikke en stevige kant.
Ooh mooi! Dit is een William Morris print, “strawberry thief heet deze! Misschien helpt dat voor wat inspiratie te vinden?
Ik denk bij zo’n dikkere stof dat het moeilijk is qua kleding; gilet kan wel. Anders een kussentje voor op de bank?
Ooooh no wonder dat hij zo opviel haha, leuk om te weten, dankje!
Ja, ik zat ook te denken dat gewoon kussens ook wel mooi zijn ermee. Maar qua kleuren past het beter bij m’n kledingkast dan bij m’n interieur haha.
Of als achterpand van een spijkerjack?
Een bomberjack!
Ik zag ook gelijk een bomberjack voor me ![]()
Voor een bomberjack is dit wel te stug en zwaar hoor! Dit valt recht naar beneden en kan niet zo ‘oppoffen’ zoals bij een bomberjack hoort.
Misschien een mini rok? Zoiets:
Bedankt voor het meedenken allemaal, heel leuk al die ideeën! Nav de bomberjasopmerkingen ben ik wat jasjes gaan zoeken want dat lijkt me wel heel leuk voor het voorjaar (ik naai heel traag haha). Dit leken dit me ook wel passende patronen ervoor en dingen die ik graag zou dragen, die tweede dan ongewatteerd. Wat denk jij @crazyplantlady ?
Een rok zie ik ook wel voor me ermee idd! Nog even verder twijfelen, of ik maak gewoon een two piece, hahaha.
Ja zo’n recht jasje kan denk ik wel inderdaad! Ik kan niet helemaal inschatten hoe dik de stof echt is, maar ik zou ‘m even een beetje proberen te modelleren naar hoe bijv de schouder en mouw zou vallen, en als dat super stug is dan weet je al dat dat niet heel lekker gaat zitten. En ook over nadenken: hoe voelt de stof aan de binnenkant? Want als je ‘m niet gaat voeren, dan moet je je voorstellen dat de stof dus wel kan gaan kriebelen op je armen of in je nek.
Two piece zou ook super leuk zijn ja!
Dank voor de tip, dat draperen ga ik eens proberen. Denk dat het niet heel erg stug is. En voeren wil ik sowieso wel doen inderdaad! Deze patronen leken me ook gevoerd maar ik ga ze in de bieb eens nader bekijken.
Mocht de stof wel te stug zijn, Liberty London maakt stoffen met prints van Morris.