Kleding naaien/DIY'en

Ja klopt, er zitten patroonbladen bij!

2 likes

Ik gebruik hiervoor altijd aquamarkers van de action haha. Spoel je er zo uit.

1 like

Ja altijd! Gewoon als extra check dat ik de juiste afstand hou, super makkelijk.

2 likes

Ik heb de magneetjes ook maar gebruik ze vaker niet dan wel. Vind het toch een beetje een gepruts en je moet alsnog goed opletten bij bochten enzo (de magneten zitten namelijk aan het uiteinde van de schaar). Maar ze zijn niet zo duur dus je kunt het altijd even uitproberen.

@Fishing Ik zou ook een snijmat en rolmes op het lijstje zetten. Heel handig voor bepaalde typen stoffen. Een ander mega favoriete tool van mij zijn stelringen die ik bij de Hornbach heb gekocht:

Ik gebruik ze om de patronen op de stof te leggen zonder dat je hoeft te spelden als ik het rolmes gebruik, maar ook op heel veel andere momenten dat je even wil dat iets blijft liggen.

4 likes

Nooit over nagedacht, goede tip

Molly is af! Ben er onwijs blij mee. Precies geworden zoals ik hem in mijn hoofd had. Door de gewatteerde binnenkant is ie lekker warm als herfstjas.

Vond het patroon ook heel makkelijk, maar Fibre Mood is eigenlijk altijd goed te volgen. Alleen de biaisband aanzetten duurde voor eeuwig, want het was 4 meter totaal :sweat_smile:

56 likes

Prachtig! Die stof en kleur en dan de binnenkant. Echt zo mooi!

Ik ben bijna klaar met een rok die ik wel ‘naar buiten’ durf te dragen. Moet nog zomen en toch de taille wat innemen. (Hoe vaak ik mezelf ook opmeet, de maattabel aanhoudt, ik maak het altijd te groot.) En ik wil een lockmachine want erger me dood aan die afwerking die ik met de naaimachine krijg. Veel oefenen nog maar vind het wel een echt leuke hobby.

1 like

afbeelding

Dit is meer repareren dan echt iets nieuws maken, maar… Ik vond dit wollen vest zielig aan een uitverkooprek hangen want het had meerdere gaten, vlekjes en afgebroken sluitingsclips. Ik zag de potentie wel en de pasvorm was perfect oversized.
Ik heb alle gaten gerepareerd, het vest gewassen, vlekjes verwijderd en alle clips vervangen! Die clips waren echt verschrikkelijk om juist te plaatsen, maar nu is het een heel mooi en fijn vest. :star_struck:

19 likes

Zooooo, ik heb een Junna gilet afgemaakt voor mezelf vandaag. Dan heb je de ene kant 3M lang gestikt gedaan en moet je de andere kant nog :rofl: komt geen eind aan haha

Maar wel trots op, want het aller eerste kleding stuk voor mezelf gemaakt!

5 likes

Heel erg mooi! Dat Biaisband kijk ik inderdaad ook niet naar uit. Had jij precies de goede kleur gevonden of zelf gemaakt?

2 likes

Goede kleur in de stoffenwinkel gelukkig!

1 like

Wat werk je toch netjes! Heel leuk geworden

4 likes

Hebben jullie ervaring met voormalig omgezoomde naden/panden lijmen in jassen? Ik heb een leuke jas waarvan de brede randen aan de onderkant en naast de kraag steeds ‘open’ vallen. Ik heb strijk zoomband geprobeerd maar dat is niet sterk genoeg. Zomen met de naaimachine is op deze plekken niet mooi, ook niet als ik het ‘blind’ doe. Volgens mij heeft het in het verleden gelijmd gezeten. Koop ik dan gewoon een soort textiellijm en plak ik het dicht?

4 likes

Is blind zomen met de hand een optie? Dat doe ik altijd als blinde zomen uitvallen, is volgens mij ook heel geschikt voor wat zwaarder materiaal.

1 like

Hmmm ik denk als ik bijv de kraag zo bekijk dat het probleem misschien niet vastzetten maar opnieuw verstevigen is! Dat openvallen is misschien meer slapheid dan dat het ergens aan vast moet zitten (dat ziet er eigenlijk ook niet echt logisch uit). Blind zomen met de hand aan de onderkant zou idd misschien wel kunnen!

1 like

Ik heb een regenjas voor mijn hond gemaakt. Echt belachelijk :joy:

Patroon is Salsa van Fibre Mood en de regenjasstof heb ik vanmiddag bij Stoffen Spektakel gekocht. Ik heb hem 10cm verlengd want ik heb een worst op pootjes.

50 likes

Hallo ik ben gek op tweedehands kleding! Ik zou het leuk vinden om met anderen hier inspiratie over uit te wisselen. Wie lijkt dit leuk? Groet marleen

Ik heb hier een wollen rokje aan van vinted en een blousje die ik heb gevonden bij een weggeefkast.

1 like

Denk dat je hier je hart kunt ophalen!

1 like

Dankje vitaminwater. Denk heb ook!

3 likes

Ik heb een jurk die op alle plekken goed zit, behalve op de mouw. Het zijn lange mouwen en aan de onderkant zit een elastiek, maar dat valt bij mij net iets te strak.

Bij het model eindigt de mouw net boven de pols., maar mijn armen zijn vrij lang dus de mouw valt bij mij wat meer driekwart / hoger op de onderarm.

Nu heb ik in de buurt een coupeuse zitten die goed staat aangeschreven. Is dit iets dat makkelijk aan te passen is door een coupeuse? Ik wil enkel dat er elastiek in zit dat wat ruimer zit dan het huidige, maar omdat ik zelf niet handig ben met naaimachines heb ik geen idee of dit überhaupt mogelijk is.

1 like