Dankjewel! Ik ben ook echt trots dat ik dat gewoon gemaakt heb haha. Ben al helemaal gemotiveerd om meer te gaan oefenen en leren
Bij cross & woods hebben ze mooie stoffen!
Dank voor de tip!
Ik ben bij Tessuti geweest en super fijn geholpen. Dus aanrader voor alle mensen uit DH 
Mijn eerste echte creatie! Op een mondkapje na  ik ga vanavond de pijpen afwerken en nog elastiek in de band zetten. En daarna op naar m’n volgende project. Vind het echt super leuk!
 ik ga vanavond de pijpen afwerken en nog elastiek in de band zetten. En daarna op naar m’n volgende project. Vind het echt super leuk!
Geïnspireerd op de truien van colorful rebel. Maar zo’n recht stuk staat mij niet. Dus er zelf 1 met V half gemaakt! Heel blij mee.
Wow heb je hier een patroon voor gebruikt?
Ik heb deze tutorial gebruikt: https://thediyproject.nl/diy-flared-pants/ !
Zoals gezegd is dit m’n eerste project, dus heel beginnerproof. Ik had 2 meter stof nodig en heb zelf nog elastiek in de band gedaan, dat vind ik net wat lekkerder zitten. Daarvoor heb ik dit filmpje gebruikt: https://youtu.be/FEbAwyrF1NM en dan de 2e methode. Succes 
Ik heb gister trouwens een patroon van de Burda website gekocht in PDF en hij staat in mijn account nog steeds op ‘wachtend’. Ik dacht dat je ‘m direct zou kunnen downloaden… hebben anderen hier wel eens een patroon gekocht in pdf? Is dat wachten normaal  ?
?
Ik heb een ontzettend tacky etuitje gemaakt met satijnen binnenkant. Heeft wat schoonheidsfoutjes maar ben wel blij met het resultaat.

Ik heb me vanavond op m’n tweede project gestort, weer een ander mondkapje
Medium tevreden, er zitten wat foutjes in maar gelukkig aan de binnenkant haha dus je ziet het niet echt
Welk patroon heb jij gebruikt? Ik heb er eentje van een canadese site geprobeerd maar die zit eigenlijk niet zo fijn. Ik wil graag nog een ander patroon proberen.
http://www.textielstad.nl/media/downloads/burda_Masker1.pdf Deze van Burda. Ik vind ‘m opsich wel mooi zitten, ik vind alleen dat ik wat veel stof over heb aan de voorkant, terwijl ‘ie verder echt perfect past, waardoor ik een soort snavel krijg dus ik weet niet of ik dit patroon nog eens zou gebruiken. Ik ben zelf in elk geval nog niet zo ver dat ik het patroon kan aanpassen
Ik vind deze erg fijn en vond m ook wel leuk om te maken. En draag een bril en het werkt wel goed. Moet wel soms even opletten of ik m goed opheb anders beslaat mijn bril wel.
Prachtige foto 😜

Oh gaaf deze! Ik heb ook een bril, dus ik ga dit uitproberen 
Ik heb ook sinds mijn eerste mondkapje nog een paar gemaakt, die lijken op het voorbeeld hierboven. Vind ze inderdaad ook fijn met bril op. Mijn voorbeeld heb ik van youtube gehaald, en heeft behalve het ‘flapje’ over de neus ook zo’n flapje over de onderkin. Niet echt te zien op de foto, maar goed haha. Dit is het voorbeeld dat ik gebruik: https://youtu.be/nspIdvqrlnw
Op patternreview staat best veel informatie, daar heb ik zelf iig veel aan gehad. Ik heb uiteindelijk een juki 543de gekocht. Met flinke korting op amazon, maar hij was nog steeds iets van 450 euro. Het is wel een hele fijne machine. Hiervoor heb ik die van de lidl gehad, een singer, maar die was van een slechte kwaliteit, die raad ik echt af. Dat levert meer frustratie dan plezier op.
Ik weet dat ik zelf laatst antwoord gaf toen iemand vroeg naar youtube/instagramkanalen maar welke volgen jullie? En dan vooral voor inspiratie. Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot nu maar 90% van de naaiprofielen zijn zooooooooo suf. Ik ben dus op zoek naar mensen die geen suffe dingen maken. Mag trouwens ook een Pinterestaccount zijn om te volgen.
Op wat voor tafel/bureau hebben jullie je naaimachine staan. Ik wil een hobby hoek maken en ruimte voor m’n naaimachine hebben. Die zet ik nu telkens weg waardoor ik m weinig gebruik.
Ik zet hem altijd gewoon op mijn eettafeltje en ruim hem dan telkens weer op! Tis een beetje een gedoe, maar ik heb helaas geen ruimte voor een ‘ateliertje’/hobby kamer. Lijkt me echt amazing!
Heb ook nog een vraag. Wellicht dat iemand dit herkent! Ik heb een pedaal op luchtdruk, alleen werkt hij ineens niet meer goed. Ook als ik hem zachtjes indruk gaat de naald meteen heel hard. Iemand ervaring/ook eens meegemaakt/tipsss?
Ik ben sinds een paar weken met leren naaien. Ik ben begonnen met gewoon katoen. Heb nu jersey waar ik mee wil oefenen, ben begonnen met iets simpels als scrunchies maken. Ik heb jersey naalden en stel de machine exact volgens het boekje in voor dit soort stof. Heb al verschillende steken geprobeerd voor stretchende stof. Toch blijft m’n bovendraad steeds knappen / losschieten en heb ik aan de onderkant steeds een ophoping van draad… ik vermoed dus dat er ergens iets met de spanning toch niet helemaal goed gaan. Ik heb niemand in m’n omgeving die kan naaien en met internet / youtube kom ik er maar niet achter waar het fout gaat… heeft een van jullie misschien een idee wat ik mogelijk fout doe?