Kleding naaien/DIY'en

Mijn vriendin was gisteren jarig en ik heb deze tas bedacht en voor haar gemaakt. Ze was er zó blij mee :smiling_face_with_three_hearts:

27 likes

Super gaaf!

1 like

Wauw wat een mooie stofjes! Heb je dat online besteld en waar? :grin:

1 like

Waaaauw, prachtig! Ik wil ook weten waar je ze gekocht hebt :heart_eyes:

1 like

Ik heb steeds als ik een iets dikker deel moet naaien waar dus meerdere lagen over elkaar zitten, de machine vastloopt. De naald gaat wel heen en weer maar de stof schuift met geen mogelijkheid vooruit. Ik heb al van alles geprobeerd maar het probleem blijft. :frowning: De meest voor de hand liggende oplossing leek me een boventransportvoetje gebruiken, maar dit helpt niet. Heeft iemand een idee?

1 like

Je kan het proberen. Mocht het nog niet werken dan kan het zijn dat jouw machine het niet aan kan.

1 like

Heb je het over het proberen van een boventransportvoetje? Dat heb ik al gedaan maar werkte niet. :frowning:
En ik hoop niet dat je gelijk hebt, want ik had het net ook met zes lagen redelijk dun katoen, het lijkt me dat hij dat gewoon moet kunnen toch? Het gaat ook meer om het beginpunt, als hij eenmaal over het dode punt heen is dan loopt hij ook gewoon weer.

Oh dan kun je proberen om je voetje iets verder te zetten. En dan op de terug knop en dan verder.

1 like

Ik verzet inderdaad het voetje dan een paar mm naar voren en duw de stof echt onder de naald door, terwijl ik naai. Normaal gesproken doet de machine dat zelf, maar met dikkere stoffen/veel lagen moet je soms een beetje meeduwen. Hopelijk helpt dat!

1 like

Dit is een oplossing (schijnt):

Heb het alleen nog nooit geprobeerd, ben te lui en verschuif de boel een klein stukje per steek als ik het tegenkom. Wat hierboven ook gezegd wordt dus. Maar die hump jumper zou een mooier resultaat moeten geven met gelijkmatige steken.

1 like

Leuk! Welke patronen ga je maken?

Ligt er ook een beetje aan wat je er mee wilt doen natuurlijk. Wil je echt kleding maken met verschillende stoffen enzo. Dan zou ik voor een machine gaan met meer steken en eentje die eventueel ook meerdere voetjes enzo heeft.
Ga je alleen kleine dingen zoals knuffeltjes enzo van licht katoen maken dan kun je gewoon een simpele machine nemen zoals die singer. ( daarop kan je wel de steek lengte en breedte op veranderen )

het is dat kleine draai gebeuren naast dat inrijg gedeelte. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel hahah

1 like

Ik ben zelf echt totaal niet bekend hiermee, maar hoop dat iemand hier meer vanaf weet :slight_smile:

Waar vind ik een vrij dikke naald, lengte denk aan 10/15 cm met een vrij scherpe punt en een groot naald-oog.

Dit ivm festonneren van een dik geweven tapijt

Ik had bij een hobbywinkel een naald besteld maar helaas veels te klein/dun (maat 24?)

Misschien bij zo’n bedrijf waar ze meubels stofferen of met leer werken? Zulke naalden is moeilijk aan te komen denk ik.

Misschien heb je hier wat aan:

1 like

Ik heb deze set, en denk dat de carpetneedle of de packingneedle misschien wel geschikt is. Set komt bij de action vandaan en ik doe er helemaal niks mee, dus als je een pb naar me stuurt dan stuur ik het setje naar je op.

Wat wel nog handig is, is een rubberen lapje. Dan kan je de naald er makkelijker doorheen trekken!

1 like

Ah lief van je!
Thanks.
De volgende keer - na lockdown - ga ik ook van dit soort pakjes inslaan.

Ik heb dit weekend uiteindelijk al mijn moeders knutselboxen overhoop gehaald en in de kelder gezocht. Toch wat dikkere naalden kunnen vinden.

Het “helpt” dat het tapijt uit bolletjes bestaat (zoiets: https://www.benuta.nl/wollen-vloerkleed-beads-creme-60005959-62101.html?gclid=Cj0KCQiA6Or_BRC_ARIsAPzuer-2fmsnA1-QU4tahwyqATHvnCfC6EFRIRKlEECb9Vb3LiqeNDm1EUAaAk58EALw_wcB#187=11728)

Dus als het me lukt tussen de bollen steeds te steken, valt het nog best te doen. Mocht ik de naalden alsnog kunnen gebruiken, stuur ik je heel graag een PB

1 like

Oh ja wat bedoelde je overigens met dat rubberen lapje? Dat kan ik ook nog proberen

Fijn dat je nog een naald hebt gevonden!

Ja ik weet ook niet hoe dat heet. Maar m’n moeder gebruikt altijd een klein vierkant lapje met het maken van poppen, als je lastig de naald ergens doorheen krijgt heb je met de lapje meer grip op je naald

Ik heb een hele tijd niet genaaid, maar heb vandaag toch weer de naaimachine erbij gepakt. Ik ben nu bezig met een bloes van viscose. :slight_smile:

En ik heb deze drie stofjes binnen gekregen net! Allemaal een viscose linnen mix, alvast voor de lente en zomer.

8 likes