Kleding naaien/DIY'en

Ik heb zulke kussenhoezen gemaakt was heel makkelijk

1 like

Thanks! Ik zal eens kijken, zou dat ook werken voor het kussen waar je op zit? Dat is namelijk echt zo’n strak vierkant.

Ik zou dan wel een zij stukje doen voor de hoogte van het kussen, maar denk dat t wel zou kunnen, is toch altijd gedoe met zulke kussens weer in de hoes krijgen

Ik heb al een jaar een naaimachine in huis dus het wordt wel eens tijd hier iets mee te gaan doen. Hoe zijn jullie begonnen? Een cursus? Online cursus? Of gewoon met iets simpels?

Ik ben gewoon begonnen met youtubefilmpjes. Eigenlijk is dat mijn leermeester haha. Ik heb een heel oude naaimachine (1982) maar heb met veel moeite zelfs een video gevonden van hoe ik de draad moest inrijgen in die machine. Ben nu een half jaartje bezig en het valt me echt alles mee. Was bang dat het veel langer zou duren voordat ik wat voor elkaar zou krijgen. Natuurlijk moet ik nog heeeeel veel leren, maar kan al best wat basic dingen.

1 like

Ik ben dus een shirtje aan het maken voor een dochtertje van een vriendin. Naaaah zoveel ellende gehad met dat ding. Vandaag dacht ik nou ik doe nog de mouwtjes en dan is ieh af. Mouw een ging perfect , mouw 2 ging 1e x niet goed dus ik uithalen en opnieuw doen ging perfect! Maar toen zat hij er binnenste buiten in hahaha gvd. Morgen nog maar eens proberen en dan geef ik hem aan hun en dan wil ik hem nooit meer zien kut ding.

@PrincessPeach Vroeger als kind naaide ik kleine knuffeltjes en kussentjes en vage barbie kleding hahaha. Later een opleiding en nu zoek ik nog wel eens op youtube hoe en wat. Op youtube zijn er best wat mensen die dingen heel fijn en rustig uitleggen.

4 likes

Ben eerst begonnen met youtube filmpjes en toen op naailes gegaan! Helaas kreeg ik het toen te druk voor naailes, maar als ik meer tijd heb zou ik naailes echt aanraden :). Hier in de buurt zat ook een hele vlotte, leuke lerares met echt leuke groepjes!

1 like

Bedankt allemaal, ik ga eens wat Youtube-filmpjes opzoeken!

Dat verrekte halsje wilt niet blijven zitten. Misschoen dat ik dat ff vast strijk met iets. Maar dit ellendige topje is klaar hahah

4 likes

Herkenbaar probleem, zo irritant. Soms maak ik het vast met de hand met hele kleine steekjes. Wat een leuke stof!

1 like

Jaa zat ik ook aan te denken maar ik heb geen garen dat precies matched haha.

1 like

Ik was een broek aan het naaien (flared legging achtig) maar hij is te smal en de stof is te fragiel om mijn driedubbele stretchsteek uit te kunnen halen. Baal zo.
Maar goed, drie nieuwe stoffen zijn onderweg :joy:

Je hebt een lockmachine zie ik? Je kan de stof ook aan elkaar locken . Dan is ieh ook iets minder smal haha

2 likes

O das wel een goede met mijn welvaartsbenen :joy:

1 like

Ik zag dat er volgende week een naaimachine te koop is bij de Aldi.
Heeft iemand hier wel eens een naaimachine bij de supermarkt gekocht (Lidl of Aldi oid), moet je dan meteen om 08.00 voor de deur staan?:sweat_smile:

Ligt eraan wat voor een het is. Ik heb een singer bij de laaaidel gekooocht. Maar met zon heel toetsenbord erop die normaal rond de 3/400 kosten en nu voor 100 en die gingen wel snel daar heb ik wel vroeg voor in de rij gestaan.
En nu met corona zou ik ook wel vroeg gaan want iedereen heeft er nieuwe hobbys bij haha

Ik zag die oude advertentie nog! Dat was wel een hele goede deal.

Het gaat om deze: https://www.bol.com/nl/p/singer-fashion-mate-3333-naaimachine-wit/9200000072398390/

Die is wel minder goed dan die van jou

1 like

Is ook wel een goeie hoor! Als je de tijd hebt om er vroeg heen te gaan dan zou ik dat doen dan weet je zeker dat je hem hebt haha

Jammer dat de winkel al om 08.00 open gaat :sweat_smile: Dank je voor het advies!

1 like

Ik heb ook een singer van de laidel (denk dezelfee als @Soy.peor) en die van mij is voor de tweede keer in korte tijd kaduuk terwijl ik echt niet heel gekke dingen doe. De laatste keer bij reparatie kreeg ik er ook commentaar op avn de naainachineman, dat het niet bepaald een krachtpatser is. Hij loopt altijd vast op ietsje dikkere stof, boordjes aanzetten en dergelijke. Dus hangt er denk ik wel vanaf wat je wil maken!

Ben net terug van de kwantum en heb de coupounnen geplunderd. 20 lappen gordijnstof/canvas van ongeveer 1.5 meter per stuk, een lap fleece en wat vitrage om vulling in een poef bij elkaar te houden.

Ik ga een opbergzak/speelkleed maken en een peuterzitzak, kussenhoezen, ik denk opbergmanden voor in de kallaxkast, misschien een speeltent, sowieso vlaggenlijnen. Denk ook nog aan een keukenschort en matching schortje en pannelappen voor het speelkeukentje… hoezen voor de kussens van de tuinbank… ik ben wel even zoet. Iemand nog een geniaal idee?

Edit: oh en alles 1 euro per stuk dus was 23 euro kwijt.

10 likes