Jullie hebben allemaal zulke mooie stoffen
Haha leuk is dat he. Ik hoop altijd dat mensen vragen waar mijn kleding van is, zodat ik kan zeggen, ‘HEB IK ZELF GEMAAKT ’
Ahhw gewoon zeggen dus ipv van wat we in nederland graag doen ´Oh dankje van de h&m was maar een tientje´
Zeg je ´Oh dankje zelf gemaakt!´
Ik heb teveel tijd geloof ik… Maar heb net dit shortje afgemaakt. Patroon komt uit de burda. De stof komt van een tafelkleed dat ik bij de kringloop heb gekocht. Daar heb ik ook het tasje van gemaakt. Alleen het riempje is iets te kort geworden.
Hij is echt superleuk geworden! Zou je het riempje nog iets langer kunnen maken met een effen kleur? Bijvoorbeeld stukje donkerblauw eraan aan beide kanten?
Of misschien is het riempje nog net lang genoeg om er aan beide kanten een gesp aan te maken? Zo eentje die bijvoorbeeld ook aan keukenschorten zit.
Grrrrrr, al 2 X opnieuw gemaakt. 3 maal is scheepsrecht toch eerst dacht ik dat ik ermee kon leven dat ze niet precies gelijk zijn. Maar dit verschil is toch veeeeeel te groot.
Grrr frustrerend! Oefening baart kunst?
Ben wel benieuwd wat het wordt! Ziet er interessant 't uit en leuk stofje!
Heel schattig! Ik wilde toevallig ook vandaag een baby-outfit showen haha. Heb dit pakje gemaakt als kraamcadeau voor een vriendin. Ze heeft het vandaag ontvangen dus nu vind ik het ook gelegitimeerd om het hier te delen haha. Zowel het tuinbroekje als vestje zijn ook binnenstebuiten te dragen!
Samenvatting
Prachtig en wat een heerlijke stofjes ook!
Dankjewel! Het patroon heet “ANTS in the romper” en het is van Puperita (een shop op Etsy). Ik heb het stukje aan de binnenkant van het broekje (bij de knoopjes) een beetje aangepast. Er zit eigenlijk nog een patroononderdeel bij met een strook waar de knoopjes op bevestigd worden, maar ik heb in plaats daarvan de binnenbeetjes/het kruis wat breder gemaakt.
Het is gelukt met het coltruitje!
Blije Bertha
Had ik maar een baby
Dank je! Gaat een jumpsuit worden. Maar ik heb hem nu even gefrustreerd opzij gelegd en vervolgens besluiten om aan mijn moeilijkste project ooit te beginnen
dit jasje:
Ben het patroon nu aan het overnemen. En dat is al heel frustrerend. Maar ik wil potverdorie nu echt is een jasje maken die gevoerd is.
Maar het zijn zo belachelijk veel patroon delen. Maar ik moet deze maken van mijzelf mag pas wat anders maken als deze af is.
Zojuist een perskussen besteld, kan ik eindelijk ronde naden netjes openstrijken hoop ik. Het gezicht van m’n man toen ik zei wat ik gekocht had
Ik wil al heeeeeel lang aan deze nieuwe hobby gaan beginnen. Maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik heb een naaimachine en ik weet wel een klein beetje hoe die werkt, maar echt dingen ermee maken heb ik nog nooit gedaan en dat lijkt me zo leuk! Ik wilde dus een cursus gaan volgen maar ja corona… dus nu ben ik op zoek naar een online cursus voor echt beginner beginners hahaha. Heeft iemand tips?
Oja en ik wil de basis spullen aan gaan schaffen zoals een goeie stofschaar, en garen (daar zitten al weer zo veel verschillen in??!). Wat zijn volgens jullie nou echt de spullen die je nodig hebt als je net begint?
Ja de beginnercursus van Studio Dotter! Ik heb die zelf niet gedaan, maar wel een andere cursus van haar en die is echt top dus dat is een aanrader.
Ja ik heb daar een aantal keer over gepost in dit topic @Haai ! Als je op mijn naam klikt kun je ook naar mijn andere posts en daar heb ik ook een lijstje staan wat ik heb aangeschaft.
Qua garen zijn gütermann de enige die ik mocht kopen van m’n moeder haha.
En ik zou met iets simpels beginnen als mondkapjes. Ik had wat oude katoenen kledingstukken opgeknipt en daarmee gewoon gestart met oefenen. Nu had ik al wel een beetje ervaring (de basics van hoe een naaimachine werkt en hoe je naait etc wist ik al wel). Als je helemaal nieuw bent is het misschien fijn om wat basic video’s op youtube te kijken!
Dit werkt niet als je profiel is afgeschermd : ( Wilde ook even spieken haha
Heel fijn dankjewel!!