Kleding naaien/DIY'en

Stoffenbestellen levert snel en heeft altijd een leuke sale.

1 like

Ah nice! Echt een fijn ding!

1 like

Hahah nee van maart 2018. Ik moet zeggen dat ik die beschrijving niet echt lees maar ik bekijk de technische tekening en het patroon en deze x kwam dat niet overeen. Dus ik las wat ze nou precies wouden en dat was ook afwijkend van die tekening haha.

20210422_195637

Deze! Voor een vriendin van mn moeder haha

4 likes

Leuk met dat strikdetail! En wat leuk dat je kleding voor anderen maakt, ik maak eigenlijk alleen maar kleding voor mezelf, haha.

@June88 Welke jurk wil jij gaan maken? Ik heb die tentjurk gemaakt (nr. 7) en ik snapte echt heeelemaal niks van die voorsluiting. :sweat_smile: Uiteindelijk maar een normale polosluiting gemaakt, haha.

2 likes

Ik ben vandaag met m’n mama naar de stoffenwinkel geweest!

Drie nieuwe projectjes:

image image image

Onderste is een tuniekje/jurkje voor m’n nichtje dat 1 wordt binnenkort

17 likes

Leuke stofjes! Ik ben heel erg benieuwd naar de eerste jurk! Twijfel er al zolang aan om die te maken :see_no_evil:

Wat dingetjes van de laatste tijd die ik volgens mij nog niet heb laten zien:

Tuniek voor dochter

Zelfde patroon maar lange mouw en iets korter, tropcial Danny style

Geen kleding maar wel genaaid: zitzak voor dochter, hier gedemonstreerd door harige adoptie dochter. Gevuld met het schuimrubber van onze oude bank, lap stof voor 2 euro bij kwantum, duurste was denk ik de rits.

En nog een paar dingen die ik hier niet kan uploaden om de een of andere reden, zal later eens kijken.

Nu wil ik wat voor mezelf naaien, heb het boek ‘tops’ van La Maison Victor gekocht en al 1 patroon geknipt met stof die ik nog had. Als dat goed gaat van de week stoffen inslaan bij de stoffenwinkel en voor mezelf aan de slag.

18 likes

Rare screenshots gemaakt om te kunnen uploaden:

Vlaggenlijn 6 meter

Twinning rokjes kind en nichtje

Broekjes en omkeerbaar hoedje voor neefje (Zelfde hoedje ook voor groter neefje gemaakt)

Shorts voor dochter

Ik heb steeds het gevoel dat er niks uit mijn handen kom maar zo onder elkaar lijkt het toch best wat :smile:

19 likes

Veel zeg heb je gemaakt! Super leuk :slight_smile:

Even een progress shot van het babyjurkje haha omg zo cute:

18 likes

Zo leuk met die streepjes! Hoe heb je de halslijn afgewerkt?

Hier de instructie en hoe het er van binnen uitziet:

Je knipt dus een schuine strook (45 graden, zo is hij elastischer) van 4cm breed en in dit geval 16cm lang uit de stof, die vouw je in de lengte dubbel en die speld je vast en naai je vast. Dan draai je ‘m naar binnen en stik je ‘m nog door/top stitch (haha de helft van m’n patronen zijn engels dus ben even aan het goochelen met termen)

3 likes

Nog eentje om het af te leren:

Dit was een minirokje van de kringloop maar ik had al de hete tijd dit broekje van seersucker in mijn hoofd. De taillelinten heb ik hergebruikt van het rokje.

@crazyplantlady thanks, wat zijn die beschrijvingen toch omslachtig altijd he! Ik moet het echt hebben van stap voor stap beschrijvingen met foto’s, thank god voor het internet.

21 likes

Ik ga vanavond beginnen aan een wrap top van hydrofiel katoen. Maar bedacht me pas tijdens het knippen dat de vorige keer dat ikdaar iets mee wilde maken het ‘groeide’ door het strijken. Ben benieuwd of dat nu ook weer is. Het is een patroon van In the folds, hoop ook dat ik de maat goed gekozen heb. Hopelijk kan ik morgen een foto posten van een top die perfect past!

3 likes

Ja vreselijk omslachtig! Ik snap ook niet waarom het zo ingewikkeld moet. Gelukkig had ik m’n moeder die een pro is haha, maar anders was ik er denk ik niet uitgekomen.

En leuk broekje weer zeg, slim om dat van een rokje te maken!

2 likes

Draagt hydrofiel een beetje fijn? Ik ken het eigenlijk alleen van de babydoeken, maar ik zie wel veel leuke printjes langskomen.

1 like

Ja ik vind van wel! Licht en koel en droogt snel

1 like

Ik heb het lijf nu af, net gepast en twijfel of het niet te groot is. Mn eeuwige struggle dat ik maat groot moet hebben voor de borstomvang en niet qua heup etc. Bij breiwerk ga ik dan vaak gewoon voor maat m want dat rekt wel mee.
Die wikkels (hoe heet dat?) Zijn wel echt enorm lang bij mij. Daar ga ik een stuk van moeten afknippen. Morgen de mouwen en eventueel maak ik nog een ruffle oid aan de onderkant. In ieder geval veel geleerd want dit is met french seams. En wijze les is ook om niet met slecht licht iets zwarts te gaan naaien hehe

Zo leuk!! :sunflower:

1 like

Lof it zo vrolijk

1 like