Kleding naaien/DIY'en

Ik heb de site via mn telefoon geopend. Maar loopt nu vast. Ik hoop dst die site niet altijd zo sloom is pff.

Het is uiteindelijk gelukt, maar heb geen bevestiging van de aankoop in m’n mail… Wel screenshot gemaakt! Lekker gierig mailen als het niet gelukt is ‘hallo ik heb me gisteren geregistreerd en gratis patroon gekocht, maar waar issie? Joejoe’

Ze mailen je niet. Je moet op die site naar je bestellingen gaan. En dan klik je op details. En dan op download pdf.

1 like

Dankjewel! Het is de York Pinafore van Helen’s Closet. Als je op pinterest naar #yorkpinafore zoekt krijg je heel veel voorbeelden! Ik heb zelf geen zakken erop gezet, wel gemaakt maar uiteindelijk voor gekozen niet erop te zetten, en heb 'm bij de heupen iets ingenomen omdat ik 'm daar iets te wijd vond uitlopen. Hier is de link: York Pinafore » Helen's Closet Patterns
Vind de patronen van Helen’s Closet superfijn om mee te werken.

Ohhhhh suuuuperleuk zeg! Die wil ik ook!

2 likes

Thanks!! Die gaat op mijn lijstje :). Zijn het ook echt maar twee patroondelen (als je de zakken niet meerekent)?

Het zijn inderdaad dan maar 2 patroondelen. Ik was er desondanks toch wel even mee bezig omdat alle openingen afgewerkt worden aan de binnenkant met biaisband (en was voor mij ook de eerste keer dat ik dat in een kledingstuk voor mezelf verwerkt heb). Maar al met al zeker goed te doen!

Ben na lang twijfelen voor de Mindy jurk gegaan. Maar nu heb ik toch spijt want ik wil denk ik eerst de Elma top maken want ik heb nog een lap stof die daar perfect voor is. Ik had ook al geprobeerd om met een ander emailadres te doen maar dat lukte niet helemaal. :cry:
Misschien krijg ik zo een permaban om wat ik nu ga vragen maar wil iemand anders ruilen? Ik heb de Mindy, Julia (lange versie), MIKA, en Lauren in PDF in de aanbieding. :nerd_face:

Ik heb een paar keer geprobeerd te kijken bij fibremood maar ik vind op zo’n slome site kijken en dat het de helft van de tijd niet kan laden echt heel erg deprimerend en frustrerend dus weet niet wat hun patronen normaal kosten maar wss betaal ik dat liever haha

2 likes

De code werkt nog en de site is nu niet meer sloom

3 likes

Hehe, goeie tip. Bij mij deed hij het ook nog! Dus heb nog een patroon gedownload, de Mabel top.

Ik heb 8 patronen inmiddels :speak_no_evil:

2 likes

Zalig! Ik ben voor de Carmella jumpsuit en constance salopette gegaan. Nu nog op zoek naar leuke stoffen hiervoor. Heb echt plezier gehad met mijn vorige naaiprojecten, ook qua het dragen ervan.

2 likes

Anderhalf jaar geleden was ik op Kaapverdië en had restjes stof gekocht om er een slinger mee te maken ooit, ik ben eindelijk begonnen en klaar met de vlaggetjes! Nu nog een lint kopen om ze aan vast te stikken.

17 likes

@Nimy ik zal je hier ff taggen haha. Maar ik dacht dat er met mode tekenen kleding schetsen bedoelt werd. Daar heb ik ook wat handige tips voor haha.
Maar als je zelf patroon wilt gaan tekenen en je vind zon boek dan kan ik je aanraden om een schalenmaatje te kopen ( 1 euro bij fournituren winkels)
Daarmee kan je oefenen op schaal. Als je bijv op halve schaal iets tekend dan kan je dat in het klein maken en kijken of je patroon klopt en of je nog iets wilt aanpassen.

Ik zou dit ook wel aan willen hoor. Mooi gelukt!

Ik heb een tasje met aantrekkoordjes gemaakt :slight_smile: Net heb ik van die koordstoppers besteld, zodat ie beter dicht blijft zitten. Ik vind hem best cute geworden haha.

Na aanleiding van dit filmpje gemaakt trouwens:

14 likes

Mijn tuinbroek is af! Ik vond het heel leuk om een patroon te volgen. Normaal vernaai ik bestaande dingen of trek ik eigen kleding over als patroon. Enkel de laatste stappen waren te ingewikkeld (of de prentjes klopten gewoon niet).

De maatvoering was wat twijfelachtig. In de maattabel viel ik tussen 34/36 in. Tijdens het passen merkte ik dat ik de broek 14(!)cm moest innemen. Daarom is de broekvoorkant nu iets breder qua verhouding dan de broekachterkant. Dat onderdeel was al te ver gevorderd om aanpassingen aan te doen.

Stof is Ramie in een mokka-bruine kleur met in hint van roze/paars (of is dat gewoon terracotta?). Ramie wordt gemaakt van plantenvezels, het lijkt op linnen, kreukt minder. Kende ik niet, voelt aangenaam, is stevig en luchtig. Ik ben heel blij met het resultaat. En ook trots op mijn eigen naaiwerk.

Patroon van Fibermood, merci @Gradje om de patronendownloaddeal te delen :relaxed:

63 likes

Had handig geweest als ze de maten van het uiteindelijke kledingstuk delen ipv confectie persoonafmetingen in hun maattabel. Wel goed om te weten als ik straks aan de jumpsuit begin.

Edit: geldt ook voor de lengte. Op productfoto’s hebben ze hun tuinbroeken omgeslagen. Dat kan ik niet, en de lengte van mijn benen is gemiddeld.

Ik was met een broek bezig maar ik krijg m’n lockmachine niet meer ingeregen. Wat ik ook probeer, het lukt niet. Ik krijg geen stiksel meer (de blauwe draad gaat telkens uit de grijper)
Echt heeeel frustrerend. Had na drie keer proberen namelijk eindelijk de juiste maat!

1 like