Kleding naaien/DIY'en

Oh toffe voorbeelden in die course! Bedankt om te delen.
Dit zijn wat onderzetters voor pannen, plantjes of je bord:

En een kussen met lijnenspel:

afbeelding

Eva maakt mooie punchneedle-dingen die ik inspirerend vind: https://instagram.com/hetateliervanevav

10 likes

Ik heb gisteravond de tote opnieuw gemaakt en alles wat ik anders wilde doen gedaan en het is echt zo leuk dat het er alweer een stuk beter uitziet! Deze ziet er van een afstandje prima profi uit haha. Straks even flaunten in de supermarkt.

19 likes

Supertof! Ik heb nu ook al maanden een naaimachine die in de kast staat te verstoffen.

Ik moet er echt wat mee gaan doen, en dat wil ik ook graag. Vind het alleen zo’n drempel omdat ik geheel geen ervaring heb. Had al een beetje gekeken of er cursussen in de buurt worden gegeven maar dat is helaas ook niet zo. Echt jammer!

Mijn vriend heeft me helemaal uitgelegd hoe de machine werkt. Heb je niet iemand in je omgeving die het kan en je in ieder geval kan laten zien hoe je de garen erop moet zetten etc? Ik zoek verder video’s op op YouTube en dat helpt ook best wel goed.

2 likes

Mn eerste custom order!

46 likes

Ik was helemaal geïnspireerd om weer achter m’n naaimachine te gaan zitten nu jullie zo druk posten, maar … Nu doet m’n naaimachine moeilijk:(

Ik heb er een hele tijd achter gezeten maar opeens bromt ie alleen en naait ie niet? Soms geef ik hem handmatig een paar draaitjes en dan doet ie het even weer maar daarna maakt ie vooral weer geluid en doet ie niks… Ligt dit aan de motor (heeft een naaimachine die?) of kan het ook opeens aan de “instellingen” liggen?
Ik heb spoeltje er even uit gehaald en dat was in orde en de bovendraad zat er ook goed in.

Je kan 'm eventueel binnendoen ergens voor controle (sowieso fijn om de zoveel tijd, zeker als je hem veel gaat gebruiken) of kijken of er niet te veel stof tussenzit of wat olie nodig is om te smeren. Dat is bij mij meestal het probleem :sweat_smile:

Ja, daar was ik al bang voor :sweat_smile: Ga morgen bij daglicht nog een keer kijken

1 like

Ik ging dus alleen voor elastiek naar de stoffenwinkel……

2 leuke stofjes om voor kinderen van een vriendin kleding te maken! En stoffen om scrunchies mee te maken. Het elastiek was ik bijna vergeten. Gelukkig staat dat bij de kassa.

Van de Spirit stof dit jurkje al gemaakt:

En deze stof had ik al een tijdje liggen, en daar is dit shirtje uitgerold! (Volgende X wil ik wel proberen het patroon te matchen, nu niet aan gedacht)

10 likes

Omg die legomannetjes! Ook bij Van der Lee?

Nope, helaas niet :rofl:

Die heb ik online via reuverstoffen besteld, als je play blocks intype vind je de stof op hun site!

1 like

Ik vind het leuk dat hier actief gepost wordt. Tien jaar geleden had ik een naaiblog en dit topic geeft me terug dat gezellige gevoel van het delen van projecten. Blogden jullie ook?

3 likes

Omg er staan zoveel leuke dingen in de knipmode. Ik begon het blad een beetje saaj te vinden maar de herfst dingen zijn wel tof!

Trouwens er staan ook redelijk makkelijke dingen in met video tutorials. Misschien iets voor de beginners hier

7 likes

Eva V maakt zulke leuke dingen! Ik wil graag een workshop bij haar volgen. Haar boek is ook erg leuk.

1 like

Kun je online ergens zien wat er in het laatste nummer staat? Ik zie alleen die van augustus, die bedoel je denk ik niet.

2 likes

Nogmaals bedankt voor deze tip! Ik zou dit zelf niet hebben gevonden maar wat een fijne site. Ik heb wat tutorials gekeken om er een gevoel bij te krijgen en nu heb ik net de online beginnerscursus gekocht. Morgen de inloggegevens :partying_face:

1 like

Misschien op hun insta maar volgens mij ligt hij nu in de winkels. Die augustes viel tegen.

Ik vind het echt een super cute pakje! Leuk stofje ook :heart_eyes:

1 like

Ik heb een lastige maat. Naja lastig…buste maat heb ik vaak 44 nodig, taille 40-42. Ik merk dat ik het lastig vind patronen dusdanig aan te passen dat het een kledingstuk word wat ook mooi zit. Een jurk bijvoorbeeld. Heb echt wel maat 44 nodig want b00bs, alleen de rest is een aardappelzak.

Moet ik hier een cursus voor gaan volgen? Gaat het hier om inzicht wat ik niet heb? Ik heb geen idee.
Ik heb in Groningen al wat rondgevraagd maar alleen een cursus patroon tekenen gevonden, die mevrouw kon mij niet bieden wat ik zocht.

Ja! Ze doen nu eerst de cursussen inhalen diender de Corona zijn afgelast, daarna nieuwe. Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief.

Ik denk dat ik maar eens moet gaan tekenen en gewoon moet gaan proberen…