Kleding naaien/DIY'en

Ik zou ‘m sowieso even testen in de winkel (misschien even draad+ spoeltje meenemen en stukje stof?), en daarna misschien ook langs een naaimachine winkel brengen voor een grote beurt. Want wel grote kans dat naaimachines die bij de kringloop staan allang niet meer gecheckt zijn. Zo’n check up kost je nog wel wat natuurlijk, bij mij laatst 70 euro.

Volgens mij kun je beter een tweedehands naaimachine kopen in zo’n naaimachine-winkel! Zij doen namelijk vaak inruilacties als mensen een nieuwe kopen

1 like

Joe mn wrap top is klaar. Op de foto moet ik m
nog zomen maar dat is inmiddels klaar.

30 likes

Misschien kijken voor een goeie tweedehands bij een naaimachine winkel?

Nee valt wel mee. Wel goed opletten, want veel Franse naden. Dat geeft een error in m’n hoofd :persevere:

1 like

Heel mooi! Heb deze ook gemaakt van hydrofiel stof, maar eigenlijk is ie bij mij net te cropped vind ik. Jouw stofje ziet er heel zacht uit!

1 like

Ooh wat een leuke stofjes! Vooral die met de uilen is fantastisch. Daar kun je van alles mee, broekjes, truitjes, shirtjes, knuffeltjes van de restjes, etc. Veel plezier ermee iig! :grin:

1 like

Oh wat een leuke stofjes! :heart_eyes: Waar heb je dit pakket besteld? De stof met de maan en sterren is misschien wel leuk voor een pyjama?

2 likes

Ja vet leuk!
Een shirtje voor je mini of een broekje.
Ik wil ook weten waar je die vandaan hebt!

1 like

Ik vind m vooral stretchy…niet echt een goeie keuze stof geweest, had ik ook totaal niet over nagedacht :sweat_smile:
Volgende word ook in hydrofiel stofje.

1 like

Haha al doende leert men. Dit is een soort gebreide dikke Jersey. Mooie stof maar veel te veel stretch :weary:

1 like

Oh dat is geen domme vraag hoor! Ik vind stretch niet zo leuk om te naaien. Heb wel een lockmachine maar toch het naaien zelf word nooit zo mooi. Althans niet bij mij. Waarschijnlijk kan ik iets beter/anders doen alleen ik weet niet precies wat. Ik naai het met een kleine zigzag en toch rekt de naad vaak iets uit waardoor het gaat golven.

1 like

Je kunt denk ik beter met een heel flauwe zigzag naaien, dus grote en lange steek zoals nr. 5:

Dan rekt je stof veel minder uit. Naden versterken met rekbaar naadband helpt ook heel erg, vooral een schuine naad zoals bij je wrap top. Hopelijk heb je wat aan deze tips :hugs:

Ik ga vandaag beginnen met m’n winterjas. Ben best nerveus, want ik heb nog nooit een jas gemaakt. Of iets gevoerd, oeps.

3 likes

Ik moet maar eens gaan oefenen met alle steken denk ik. En dan kijken hoe het materiaal erop reageert.

Dit is toch wel sewing walhalla hoor :heart_eyes:

5 likes

Wow waar ben je?! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Zijlstra Naaimachines in Groningen :blush:

1 like

Zou vooral voor iets eenvoudigs gaan! Het is veel leuker om iets makkelijks te maken zoals een tas, dan om meteen knoopsgaten te maken en ritsen in te zetten. Groetjes van iemand wiens tweede jurk een knoopsgat moest hebben en toen de jurk heeft verpest :thumbsup:

Yup! Hele fijne winkel. Ik ga binnenkort een workshop doen daar :slight_smile:

1 like

Weer een nieuw project starten
Een simpele trui van Burda Easy.
Heb een jogging stof gekocht

6 likes

Weer een tas gemaakt, met voering. Zonder tutorial of patroon. Dubbel binnenzakje erin. Stof heb ik van de kringloop, dus dit heeft me alles bij elkaar 2 euro gekost haha

19 likes