Broekje. Die blouse heb ik ook gecustomized maar dat kan je helaas niet zien op de foto haha.
@KipTokTok ooh wat een mooie stof!
Broekje. Die blouse heb ik ook gecustomized maar dat kan je helaas niet zien op de foto haha.
@KipTokTok ooh wat een mooie stof!
Ja!
Ik ga vandaag de stof knippen en hopelijk beginnen met ik elkaar zetten.
We zijn ondertussen ook aan het klussen in huis
Leuk stofje!
Ik heb de laatste weken een bloesje en shirtje gemaakt. Het shirt was echt een drama. Hij was eerst veels te groot en de zoom was helemaal niet netjes, dus ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw genaaid, maar nu met biasband.
Bloesje heb ik met een reproductie patroon uit de jaren vijftig gemaakt. Die kraag is echt ik ga er ook nog een met lange mouwen maken denk ik.
Wauw dat blousje! Heel mooi model en mooie stof.
Leuk dat hier weer wat meer creaties gepost worden!
Ik heb een vest waarbij de ellebogen de wol slijt/heel dun is geworden.
Hoe kun je dit het beste weer maken? Of moeten er dan echt van die elleboog stukken op?
Je zou aan visible mending kunnen doen om het te verstevigen, maar dat moet je wel mooi vinden natuurlijk. Dan vestevig je het door er een (ander kleur) draad doorheen te weven.
Heb je de wol nog? Je kunt dan met een stopnaald te steken volgen om het te verstevigen
@Mandarijntje @Bertha
Thanks! Het is een tweedehandsje dus ik heb hem niet zelf gebreid en dus ook geen precies dezelfde wol. Wellicht dat ik nog op zoek kan naar iets wat dicht in de buurt komt.
Maar visible mending ziet er eigenlijk best leuk uit, zeker omdat het op allebei de ellebogen op dezelfde plek zit!
Dank beiden
Ik zag deze set bij h&m en ik vind m cool maar ergens ook net niet. Ik weet dat de maten kut zijn daar en dat de broek dan niet goed zit. En ik vind de stof ook geen fijne stof. Duuus ik jat even dit idee en ik hoop vrijdag een mooie stof op de markt te vinden. Soort gelijke patronen heb ik al wel
Volgens mij is dat hier al vaker gevraagd haha en is er een tijdje terug eentje gepost
Aww zo leuk ook zo “welcome to the spa”
Ik zie op Instagram vaak dat vrouwen uit de US de vetste vintage naaipatronen kopen bij kringlopen e.d. Weet iemand of er in NL ook een fysieke plek is waar je dat kunt kopen?
Ik heb veel burdas en andere bladen uit de kringloop van de jaren 80/90. Zulke losse als bij die amerikaanse videos heb ik nog nooit gezien maar volgens mij heb je online wel de remake versies daarvan.
Ik ben daar ook verbaasd over hoor. Alsof die bij elke kringloop te krijgen zijn
Hier dus niet. Je kan wel de (vrij dure) patronen online krijgen, maar dan betaal je dus de hoofdprijs.
Bij welke kringloop vind jij die? Ik ben ze helaas nog nooit tegen het lijf gelopen.
En inderdaad @Saray, je het via Etsy best veel van die patronen maar dan betaal je 20 euro voor 1 patroon in een specifieke maat (die altijd 100 maten te klein is voor mij.)
In mijn omgeving zitten een aantal kringlopen die worden gerunt door de kerk. En daar vind ik ze. In andere kringlopen ben ik ze nog nooit tegen gekomen. Maar kijk vooral even bij magazines enzo. Marion is ook een leuk blad mocht je dje tegen komen. Oh en miss kan je op vinted kijken.
Of in kringlopen kijken die in plaatsen staan waar veel christenen wonen. Dan hoeft het niet perse een te zijn vanuit een kerk, want daar liggen ook altijd veel van die dingen. Weet niet precies hoe oud ze vaak zijn, maar bij de tijdschriften liggen ze geregeld.