Uitstekende draadjes naar de binnenkant doen en aan de binnenkant een stukje stof er achter lijmen?
Of gewoon met een draadje in dezelfde kleur het gaatje dichtnaaien.
Ik zag dt bij anthropoligie voor 110!! Eu haha. Maar dit kan je heel makkelijk maken van allemaal rest stofjes. Dus ik dacht ik deel het even voor inspiratie haha
Ik zeg het niet snel, maar wat een gedrocht.
Al mag ik niet klagen want ik heb een krans die bestaat uit glittergaren
Jä ik vind de kleuren ook niks haha. Maar verder met leuke stoffen vind ik t wel een leuk idee.
Ben bezig met m’n naaimachine inrijgen. Heb voor het eerst een machine en wel kort les gehad, maar daar keek er altijd iemand mee met inrijgen.
Kan iemand op basis van de foto’s zien of het goed is ingeregen?
T draad bij de naald is goed maar je van t spoeltje nog niet. Haal t klepje eraf en draai dan met de hand de naald naar beneden en weer naar boven zo haalt hij de naald van t spoeltje omhoog.
Ja helemaal top!
Oooo leuk! Ik heb nu een pompom krans hangen, maar ben die een beetje zat. Zoiets is wel leuk om 'm mee af te wisselen.
Hele kleine kans dat dit gaat lukken maar ga het toch proberen: Heeft iemand van jullie toevallig het patroon van de Valdivia sweater van @alissahthreads ? Ik heb mn stof al helemaal klaarliggen maar kwam er toen achter dat je alleen met cc kan afrekenen en die heb ik net gecancelt. :’(
Ik kan hem ruilen met o.a. de.waverly top van Les Perlines, Tania robe van the patterns room, Tulia tee van Masin of de Grasser 849.
Omg ik ga maandag een lockmachine ophalen!!!
Wat is een leuk projectje om een beetje te oefenen ermee?
Een simpel tshirt is misschien wel leuk om mee te beginnen. Je kan namelijk met een lock machine heel makkelijk zo je tshirt maken.
Eerst de schoudernaad dicht (lichtblauw) dan kan je de halsboord doen (paars) dan de kop van de mouw erin ( rood) en dan kun je de zijnaden samen met de mouwnaad in een keer dicht locken.
Tof! Ik vond een totebag met een voering een heel leuk lockproject. Leuk voor restjes stof en je hebt ‘m heel snel in elkaar zonder naaimachine.
Ik moet die punt in de hals nog ff met de hand vast maken want was een gedoe met de lockmachine. Maaar dan is de trui voor mn vriend af!
Waar kopen jullie stof? Ik ben nog niet heel lang bezig met zelf kleren maken, maar heb tot nu toe vooral stof gekocht op de markt of bij een winkel in de stad. Ook al wat online, maar daar is zoveel keuze dat ik vaak gefrustreerd raak van alle opties. Ik ben vooral op zoek naar kwalitatief goede stof en ook wel met mooie simpele printjes, of sites met linnen, ribstof of velours in mooie kleuren en van goede kwaliteit.
Ik vond de site schonestoffen heel fijn! Heb er alleen dunne stoffen van en die zijn mooi, maar lijkt wel dat ze veel aandacht besteden aan de kwaliteit.
Ah dit was precies waar ik naar op zoek was, dankjewel!
Mijn allereerste kledingstuk is bijna af! Alleen nog knoopsgaten in de manchetten, maar dat doe ik bij naailes, want dat heb ik nog nooit gedaan haha. Ben echt zo trots! Ook al zitten er nog een hoop schoonheidsfoutjes in. Ik heb er echt super veel van geleerd in ieder geval en durf nu wel zelf aan de slag met een blouse. Het volgende project wordt een simpel shirt, want ik ben hier echt veel te lang mee bezig geweest haha.
Wat een mooie stof! Supergoed gelukt