Ik denk ‘gewoon’ tricot (french terry kende ik niet, maar als ik het google is dat iets dikker en met lusjes aan de achterkant?) dit is gewoon glad. Het is van de lapjesmarkt in U, daar hebben ze een kraam met heel veel ‘rolletjes’ stof van 50x150cm. En thanks!
Eventjes een flared legging gemaakt
Precies 1 avond mee bezig geweest, van half 8 tot nu, kwart voor 10
Inclusief patroon tekenen. Wel met de locker
Heel leuk stofje!
Ik had een ‘verrassingsbox’ besteld bij de Stoffenstraat, waar twee joggingstofjes en boordstof in zat.
Dus ik heb vandaag deze trui gemaakt (gisteren geknipt). Ik heb dit patroon al meerdere keren gemaakt, vandaar dat ie zo snel in elkaar zat. De mouwen heb ik aangepaste, zodat ze aan de onderkant poffen. En hij is zooo lekker zacht van binnen.
Bij de Kruidvat heb je nu een actie/abonnement dat je 5 maandbladen of 10 weekbladen krijgt voor €12,95.
https://www.kruidvat.nl/tijdschriftenabonnement/p/4625027
De knipmode en knipkids doen ook mee met de actie. Een abonnement met 6 tijdschriften kost normaal gesproken €42/45. Dus het scheelt een best groot bedrag.
Misschien een tip voor iemand die dit eens wil proberen.
Wat een goeie tip, ik ga de knipmode nemen!
M’n eerste project is af! Op naaicursus deze tas gemaakt. De stof was echt hels, krulde de hele tijd op.
Volgende project wordt een makkelijkere stof haha. Ik wil graag een simpel baby leggingje maken. Heeft iemand daar een goed patroon van?
Ja, ik heb laatst deze gebruikt! Was prima, maar ik zou zelf boordstof gebruiken voor de boord en enkelbandjes ipv dezelfde stof als de broek. Dat was best wel klooien en is uiteindelijk ook niet heel netjes geworden. Boordstof is wat flexibeler/rekbaarder.
Al zou ik ook aanraden om iets met niet-stretchy katoen bijv te maken, vond ik veel makkelijker dan stretchy stof!
Wat een leuke tip! De knippie (nu dus knipkids) is echt jeugdsentiment, zo leuk als die vroeger binnen kwam en ik dan stofjes mocht uitkiezen met m’n moeder. Mijn moeder maakte van de restjes poppenjurkjes zodat ik kon twinnen met m’n pop haha.
Ik kan zelf niet goed naaien maar heb toch voor 6x knipkids gekozen uit nostalgie. Als de patronen voor mij te moeilijk zijn of het niet lukt (kans is 90% met mijn gebrek aan geduld) kan m’n moeder er vast nog wat leuks uit maken voor m’n dochters .
Ik heb gisteren op naailes voor het eerst met een lockmachine gewerkt en nu wil ik er ook een omg.
Ik zou ook echt niet meer zonder lockmachine kunnen! Tip: Af en toe hebben ze bij de Lidl een Singer in de aanbieding. Heb die van mij er jaren geleden ook gekocht, werkt perfect.
Leuk zo’n naaitopic trouwens! Ik ben dol op m’n naaimachine, maar gaat bij mij wel echt met vlagen. Corona heeft de liefde helemaal weer aangewakkerd. Ik maak nu zelf handgemaakte producten voor honden en ook mijn mondkapjesbusiness heeft inmiddels een tweede leven
Daarnaast ben ik ook bezig om deze rok te maken van een oud jaren 90 gordijn van de kringloop. Is de Alix van Fibremood. Zal wel een foto maken als ie af is.
Jaa! Deze staan ook regelmatig op marktplaats omdat je in 't begin beste even wat doorzettingsvermogen moet hebben om te snappen hoe je 'm goed afstelt enzo. Daar heb ik de mijne dus vandaan.
De lockmachine is echt me allesje. Heb zo in een half uur een tshirt in elkaar geflanst.
Ik heb 8 jaar gedaan over die van mij leren inrijgen. Wilde er nog 1x naar kijken uit wanhoop en nu snap ik m
Jaaa, laf m’n lockmachine. Heb hem pas na vijf jaar naaien aangeschaft, maar kan echt niet meer zonder! Ik heb er een van Lewenstein, die was rond de 400, maar echt een heel fijne machine!
Mijn beste vriendin gaat volgende maand trouwen, dus daarvoor heb ik een jaren vijftig jurk gemaakt. Ik vind hem zo mooi geworden, het is echt mijn droomjurk Hier had ik de rok nog niet omgezoomd en er zitten nog geen knopen op, maar ondertussen is ie helemaal af.
Nu er toch 's avonds niks meer te doen is heb ik besloten om van mijn kleine restjes stof mondkapjes te maken:
Uurtje over gedaan omdat ik ff moest uitvogelen hoe het moet. Volgende gaat sneller denk ik.
Ik heb vandaag een naaimachine gekregen
Super blij mee, alleen ben ik nog heel onervaren. Heb naailes gehad, maar daar kon ik telkens iemand raadplegen en waren allerlei materialen aanwezig.
Wat zijn handige basics om te hebben? Ik wil denk ik beginnen met iets voor de baby (ben zwanger), een broekje o.i.d.
Iemand tips voor stof en patronen? En is het dan handig om van dat patroon papier te kopen?
Benodigdheden:
Garen (güterman voor niet rekbare stof en seraflex voor stretchstof. Seraflex is niet perse nodig maar wel erg makkelijk, je zou ook een zigzag kunnen instellen op de naaimachine)
Tornmesje
Glaskopspelden zodat je eroverheen kan strijken
Naalden om dingen dicht te naaien met de hand
Patroonpapier (ik zou met blokjes aanraden, lekker makkelijk als je iets vierkants zoals bijvoorbeeld een omslagdoek wilt maken)
Goede stofschaar
Liniaal/meetlint
Patroon voor een makkelijk broekje is Oliver. Alleen de boorden kloppen niet qua grootte als je stof ipv boordstof gebruikt. Hou dan ongeveer 80/85% aan van de boordjes.
Voor baby kleding zou ik jersey gebruiken. Op bijvoorbeeld babystofjes.nl heb je leuke stoffen.
Wat leuk! Ik heb dit ook een keer gevraagd en toen handige tips gekregen eronder:
Hoe zouden jullie dit gat maken? Het is een wollen pak waar op de mouw een gat zit, lijkt wel alsof de draden zijn geknapt. Ik wilde het eerst gewoon laten zitten, maar ik denk dat het dan groter gaat worden doordat de draden van de stof los lijken te zitten. M’n andere idee was om het voorzichtig te lijmen, maar ben bang dat dat voor vlekken kan zorgen