Jaa ik ook, gaat zo snel en je hebt weinig stof nodig.
Nog een ongevraagde afwerktip: strijk de naden bij de boordstof na het naaien, wordt je kledingstuk nog netter van.
—-
Iemand schreef hier vorige week nonchalant dat ze de messen van haar loclmachine had vervangen. Ik heb meteen een set besteld en net vervangen. Wat een verschil! Ik heb een Juki 2ehands gekocht en vond het al zo raar dat hij 4 ogen stof niet aankon. Ben zeer gelukkig nu.
Dat was ik! Fijn hè. Schrok wel van hoe duur die krengen waren, moest bijna 20 euro voor een mesje betalen maar je krijgt er veel naaigenot voor terug.
Ja goeie! Moet ik nog even doen inderdaad, maar ben een paar dingen aan het naaien dus ga denk ik op het eind ff het (goede maar stomme) strijkrondje doen haha
Ik heb deze een paar keer langs zien komen op insta:
Patroon van Fibremood: Irma Bodywarmer | Fibre Mood
Instahastag #fibremoodirma is handig om resultaten van anderen te bekijken.
De korte sweater en dan zonder mouwen en beleg bij voorpand?
(Ik zweer trouwens bij deze flared legging, heb er al 5 gemaakt )
Ik krijg dat patroon juist maar niet goed! Ik had m gekocht voor de flared broek maar hij klopt telkens niet
Oh? Hoe dan? Misschien kan ik helpen?
Ligt er een beetje aan hoe breed je stof is, maar ja, twee x de lengte gaat genoeg zijn! Dus waarschijnlijk twee meter.
Ik had een heel mooi stofje bij de kringloop gevonden, dus heb er een zomerbloesje van gemaakt. Vind vooral de mouwtjes heel leuk.
En ff slechte aanfoto haha.
Uiteindelijk deze pakjes gemaakt:
Vond die geribbelde boordstof alleen echt lastig! Die is natuurlijk veel rekbaarder dan de andere stof en moest een beetje kloten met de afmetingen daardoor
Ik ben ook weer aan een volgende blouse begonnen. Opnieuw de Norma, maar nu met wat aanpassingen. 10cm verlengd en mouwen worden bat sleeves. Dus niet opgepropt in beleg, maar de randen straks gewoon omzomen. Zag bij de vorige die ik maakte dat dat ook een mooie optie kon zijn, dus nu kijken hoe het uitpakt.
Stof was 80 cent bij de kringloop, dus kan prima een beetje experimenteren haha.
Ik weet niet wat je maat is maar voor 34/46 ongeveer heb je 2 meter nodig en voor groter zon 2.5 meter
Klaaaar. Heel blij mee. Nu kan ik hem tenminste goed in mijn broek stoppen haha.
Knopen komen ook van de kringloop.
Deze is ook gaaf! Toch weer heel anders dan de andere ondanks bijna hetzelfde model. Ik wil binnenkort ook weer wat gaan doen. Ik kan zo lang nadenken over wat ik wil doen en dan over de stofkeuze etc dat ik er alweer klaar mee ben na de patronen knippen. Ben ook echt nog een beginner dus alles duurt nog heel lang. Heb je nog tips?
Naadtoeslagmagneetjes maken het knippen veel sneller. Scheelt een hoop aftekenen!
Geen tips om het patroon zelf sneller in elkaar te zetten. Podcast op en knippen en plakken maar haha.
Ok deze ga ik meteen bestellen! Thnx.
Ik maakte een muts (met touwtje om zijn sonde vast te binden) en een broekje…waarbij ik heel zuinig geknutseld heb met de stof (en daardoor per ongeluk op de kop heb geknipt).
Oeeh ik herken deze stof! Ik heb die vorig jaar een keer online gezien en ik wou er een coltrui voor mezelf van maken. Maar omdat het baby stof is en ik meer meters nodig heb was t dan wel een beetje duur haha.
Ja is ook echt een leuk printje
@Soy.peor Ik las vorige week dat je een nieuwe baan hebt en dat het iets met naaien is. Ik ben eigenlijk benieuwd wat je nu doet
En hoe gaat het met je eigen kledinglijn?
Het is eigenlijk productie werk. Ik maak zeg maar de doeken voor zonnewering. Met een mega naaimachine haha.
Mn kleding lijn is nu even on hold ik heb zeker nog wel ideeen enzo van wat ik wil uitbrengen maar moet even kijken wat ik daar verder mee wil.