Wel cool, je eigen naaimachine is ook heel anders dan een industriële naaimachine. Je leert zo ook veel van stofverwerking. Is wel zwaar wel of niet?
Jaa klopt. En dit js er ook een waar je niet achter zit maar waar je naast staat en je moet mee lopen.
Valt wel mee hoe zwaar het is eigenlijk. Ik had wel verwacht dat het mega zwaar is maar ondat je de hele dag loopt ipv stil staat en eigenlijk om de 2 uur een pauze hebt is het goed te doen.
Ow je moet meelopen. Het zijn natuurlijk lange lappen.
Ja die magneetjes zijn echt top! Scheelt enorm veel tijd!
Hele domme vraag misschien: maar waar op je schaar plaats je deze magneetjes?
Ik heb ze een tijdje geleden aangeschaft omdat ik inderdaad het idee had dat dit mij veel tijd zou schelen, alleen snap ik nog niet helemaal hoe ik ze optimaal gebruik.
Ik plaats ze nu helemaal onderaan mijn schaar, zodat ze niet in de weg zitten bij het knippen en ook niet onder de stof verdwijnen, alleen heb ik dan toch het idee dat ik minder nauwkeurig kan knippen omdat je pas onderaan de schaar precies weet hoever je van je patroon moet knippen.
Ik doe ze op het bovenste blad en dan helemaal vooraan. Ik leg op tafel neer wat ik wil gaan knippen en probeer dan zo goed mogelijk van bovenaf te kijken hoe de route van de schaar moet zijn met de magneetjes. Vooral voor rechtdoor kun je dan heel snel doorknippen. Voor bochtjes kun je de magneetjes ook iets meer naar achter doen, bijvoorbeeld halverwege.
Ben je toevallig linkshandig? Volgens mij komt het dan niet goed uit inderdaad.
Het lijkt me heel leuk om te beginnen met het maken van kleding, maar ik heb geen idee waar te beginnen. Hebben jullie nog tips? Ik dacht iets van een tote bag moet wel een makkelijk begin zijn.
Ik mag de oude naaimachine van mijn moeder gebruiken, die moet denk ik alleen een keer voor een onderhoudsbeurt.
Ik zou idd met tassen enzo beginnen en om te wennen aan een naaimachine. Mocht jr daarna kleding willen maken dan zijn rokken makkelijke kleding stukken waar geen mouwen, kragen , of moeilijke sluitingen in zitten.
Ik vond dit een leuk en makkelijk begin project! Is ook echt mooi gelukt. Ik heb er nog een knoop/knoopsgat aan toegevoegd bij het voorvak om dat ook te oefenen. Het is wel handig om het voorvak er al op te naaien voor je de tas in elkaar zet. Staat ook bij de reacties beschreven, even doorspoelen als je bij ‘de tas aan elkaar naaien bent’ naar ‘het vak erop zetten’ en dan weer terugspoelen en continue!
Weet iemand wat voor stof dit is? (Heb een mega lap ervan uit de kringloop voor €1!) en wat ik er van zou kunnen maken? Had een rokje gemaakt maar kwam tot de conclusie dat rokjes me niet staan haha
Ik had dit patroon al een tijdje klaarliggen en durfde er eindelijk aan te beginnen. Het was leuk om in de avonduren telkens een paar stappen uit het patroon uit te voeren. Trots op hoe rustig ik dit pak heb afgerond en vooral ook op het resultaat:
Patroon is Carmella van Fibremood. Stof is een hele fijne groene rib/corduroy. Voor nu nog te koud, heb veel zin om hem te dragen als temperatuur weer wat stijgt.
Afgezien van je outfit die wow is, ik vind je achtergrond ook echt prachtig! Is dat je huiskamer?
Bedankt! En ja! Die deuren zijn wel de trots van de woonkamer.
Wat gaaf zeg! Hij staat je ook prachtig
Hallo! Lurker hier Ik zit hier stiekem al heel lang voor de nostalgie voor het beutyblogtopic maar vind dit ondertussen een veel interessanter topic
Sinds een paar weken ben ik ook aan het naaien en breien. Dat laatste deed ik vroeger wel eens maar dan eeuwige circle scarves enzo. Heb nu een oefentrui gebreid en ben bezig met een tweede! Heb ook stof gehaald bij de kringloop om te oefenen, ik maak vaak kimono’s/jasjes want die draag ik graag en zijn wel makkelijk om te maken. En heb voor het eerst een jurk gemaakt! Ik ga even spammen met foto’s.
Mijn trui van wol die ik al 12 jaar in huis heb liggen. Ondertussen niet echt mijn kleuren haha. Ik ben nu bezig met een soortgelijke maar met een betere hals en ik denk ook wijdere mouwen!
Heb bij de kringloop een dekbedovertrek gekocht om te oefenen en daar dit kimonojasje uit gehaald en een jurk.
Patronen: Maya Ruffle Dress van DIY Daisy en het jasje is Nino van Fabrics Store. Ik vond vooral de ruches heel leuk om te maken en verbazingwekkend makkelijk.
Ik ben echt een BEGINNER. Dit maakte ik op mijn moeders naaimachine want ik heb zelf deze:
Ze is heel knap maar ze ruikt ook echt zoals ze er uit ziet haha. Op zich gaat het best prima, maar er zit bijv. geen lampje op. Weet nog niet of ik ga investeren in een nieuwe machine (deze kreeg ik ooit van mijn moeder).
Heb deze kimono op mijn Husqy gemaakt
Stof ook weer van de kringloop
En als laatste… mijn nieuwste stofje van de kringloop waar ik weer een Maya Ruffle Dress van wil maken (maar nu met een minder wijde hals haha). Hij hoort dus echt een oversized tent te zijn en het lijkt me echt de heerlijkste zomerjurk ooit Die blauwe stof is toch een beetje tuttig en niet helemaal mijn smaak, dus ben benieuwd of ik dit voor elkaar ga krijgen op mijn vintage machine haha.
Heb wel echt totaal onderschat hoeveel geduld je moet hebben voor zo’n project. Heb ik totaal niet :’)
Ohhh op die naaimachine ben ik ook begonnen! Was van m’n oma hahah
Heel vet!