Kleding naaien/DIY'en

Klaar! Het voelt een beetje spijkerblouse-achtig. Heel makkelijk patroon ook, de Aila. Heb er met knippen en plakken alles bij elkaar 5 uur over gedaan.

45 likes

Zo leuk!

2 likes

Cool stofje :star_struck:

1 like

Echt super leuk, zoiets wil ik ook kunnen maken :pleading_face:

Maar ik heb me net ingeschreven voor wekelijkse naailessen vanaf september dus hopelijk kan ik dat dan ook echt :grin:

En echt leuk dat jullie mijn tas zo mooi vinden haha, ik was (ben) echt trots en werd nog blijer van jullie reacties :grin:

PS @June88 heb je een paar dagen geleden een pm gestuurd met de werkbeschrijving voor de tas, wou even checken of je die gezien had :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Je eerste stukken zien er echt prachtig uit, dus je gaat het zo onder de knie krijgen!

1 like

Nou mijn allereerste project is ook af. Het was me wel een avontuur haha. Ik gebruik de naaimachine van mijn oma en het boekje is niet super duidelijk, dus het was even pielen met inrijgen etc. Ik zie nog wel wat foutjes, maar ik heb wel veel geleerd en ik ben best tevreden! Op naar het volgende project.

27 likes

Nieuwe jurk af! De Elma van Fibremood. Baal een beetje want hij zit te strak rond de borsten (had al een maat groter gedaan) en wat losser rond de taille (waar ik juist naar een maat kleiner had gegrade). Hoop dat ik het met wat strijktape kan oplossen zodat ie niet teveel openstaat bij de knoopjes en misschien dat ik hem bij de taille nog wat ga innemen. Overall wel heel blij en tevreden ermee!

29 likes

Heel cute! Deze staat ook nog op mijn lijstje om te maken :smiley:

1 like

Ohhh wat een leukerd!!

1 like

Heel mooi, en wat een leuk stofje! :heart_eyes:

Mijn droom cottage core jurk is eindelijk af! Gebaseerd op die ene jurk van Rosery Apparel die hier eerder voorbij is gekomen. Ik heb een Burdapatroon gehackt en er een andere rok onder gezet. Het was een hele klus, heb de mouwen denk ik wel tien keer ingezet. :’) maar ben heeel blij met het resultaat!

28 likes

Heb naailes gehad en toen een tas gemaakt. Vervolgens maanden niks en nu dit helemaal zelf, zonder hulp. Het is verre van perfect maar ben wel blij dat het gelukt is. Gingen wel wat fouten aan vooraf, heb bij de eerste versie de broekspijp dichtgenaaid :joy:

23 likes

Hebben jullie nog aanraders qua patronen voor een simpele rok? Ik heb een beetje model spijkerrok in mijn hoofd met een knoop en een rits. Ik vind het niet erg om ervoor te betalen. Ik heb namelijk nog een niet stretch corduroy stof liggen en ik denk dat die als rok heel leuk is.

Ik ben echt dol op de kringloop voor naaispullen. Die hier in de buurt heeft echt zo vaak leuke knoopjes en nu dus ook een bak vol patronen en garen. Kleding maken kan echt een dure hobby zijn anders haha.

9 likes

Hippie jurk gemaakt naar een patroon van een Libelle jurk. Helemaal gehackt en nu een lievelings jurk!

Het is een maat M, maar een FBA gemaakt want grote borstjes. De verhouding lijkt zo een beetje gek!

Ook nog dit blouseje gemaakt

Naar dit patroon:

Helaas veel te krap, maar wel leuk om te maken!
Patroon en stof van de kringloop en kostte samen 2€

18 likes

Ik wilde net een gratis patroon linken via de libelle site :joy:

3 likes

Ok ik heb het blouseje groter gemaakt door de plooien eruit te halen. Nou kan ik de knoopjes doen. Hoe was t ook weer? De eerste knoop die ik aanzet is ter hoogte van de tepel/midden van de borst toch? Ivm trekken van de stof? (Ik zet nooit knopen aan :sweat_smile:)

Ik heb t nog nooit gedaan dus ik kan t.

2 likes

Dat is een full bust adjustment! Ff puzzelen maar dan heb je ook wat!

YouTube is ook handig. Nederlandse duidelijke handleidingen heb ik niet kunnen vinden nog.

1 like

Supermooie stof zeg! Love de kleuren, heel herfstig.

Heeft iemand wel eens kleding voor hun partner/vriend/man gemaakt? Ik wil wel eens wat anders maken dat alleen kleding voor mezelf, dus ik heb tricot besteld voor twee polo’s. Ben heel benieuwd haha. M’n vriend wil alleen saaie kleurtjes en ik vind met effen stoffen naaien zo saai. :’) Helaas is hij niet zo avontuurlijk wat betreft kleding.

1 like

Ik niet, maar ik maak sowieso niet voor anderen. Ik ben voor mezelf niet 100% perfectionistisch en als ik voor anderen ga naaien zou dat wel moeten. Zo goed ben ik niet :sweat_smile:

2 likes

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit kan fixen naast omzoomen? Denk gewoon omzoomen he :see_no_evil: Ugh zo geen zin in haha. Maar dit is ook zonde!