Kleding naaien/DIY'en

Wat is eigenlijk de Nederlandse vertaling voor die stitches? Ik heb echt geen idee!

1 like

Ik heb ook geen idee en ik denk dat Google t ook niet weet. :smiling_face_with_tear:
Misschien weet @Soy.peor het wel, jij hebt een formele Nederlandse modeopleiding gedaan toch?

3 likes

Yes klopt. Vaak is het iets van naden of zomen.

Zijn het niet gewoon verstevigde naden? Heb die stand ook op mijn machine. Stapje naar voren, stapje terug, zeg maar.

Anyway. Ik heb stof gevonden voor een jumpsuit voor een bruiloft met thema festival chic. Zin om aan de slag te gaan! Ik wacht alleen nog even op een leuke kortingsactie weer van Fibre Mood, want het moet de Riva worden.

12 likes

Wat een tof patroon! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

3 likes

:four_leaf_clover:weg foto

Nieuwe versie die iets te krap is geworden maar voor de vakantie wel mee kan. Plus mooie cameltoe in pyamabroek :upside_down_face:

8 likes

Ik heb op naailes een spijkerbroek gemaakt. Wat een klus zeg haha. Zoveel patroondelen en al dat topstitchwerk. Maar grote blij.

38 likes

Super! Mooi model ook!

4 likes

Uit de Knipmode van februari. Deze is het: Knipmode 0222 - 07 - Broek | zelfmaakmode patronen online

Paar dingetjes aangepast, vond de sierstiksels op de zakken niet mooi en de gekruiste lussen ook niet. En ik heb jeansnagels toegevoegd.

2 likes

Wat mooi! Echt heel strak genaaid ook. Ik durf na vijf jaar naaien me nog steeds niet aan een spijkerbroek te wagen.

Ik ben in Parijs en gisteren zijn we even in het stoffen district geweest. Echt zooo veel winkels. Eentje was zelfs vijf verdiepingen! Was echt zwaar overweldigd, maar heb wel wat moois kunnen vinden. De bovenste is voor een overhemd voor m’n vriend.

21 likes

Nou ik ga mij ook wagen aan kleding naaien. Ik heb een leuk dekbed gevonden bij de kringloop, voor 2 euro. Ik vond dat echt een goede tip. Ik dacht een schort, tasje voor wasgoed of misschien een rok. Van oude handdoeken wil ik washandjes maken en van stukje washandjes wattenschijfjes. Genoeg ideeën nu nog moed verzamelen en beginnen.

5 likes

Wat grappig, ik wil precies ook zo beginnen. Gisteren ook wat coupons gehaald en boeken uit de bieb geleend om het te leren (en youtube gaat me vast ook helpen haha). Ben benieuwd!

3 likes

Wat leuk! Welke boeken had je gevonden in de bieb die handig lijken? Ik was idd ook al druk op youtube aan het kijken en hier al veel handige tips weg gehaald. Succes met je projecten, het gaat ons vast lukken :smile:

1 like

Ik volg op insta een paar slow fashion merken. Superleuk dat ze hun eigen ontwerpen verkopen, dat meen ik oprecht want wie wil dat nou niet.
Nou zag ik afgelopen week dat er een merk is dat nu ook korte broekjes verkoopt. En dat is serieus een van de meest simpele modellen, type hobbezak en een elastiek erin. En daar vraagt men dan de hoofdprijs voor. Ik vraag me dan af wat iemand beweegt om zo’n broekje te kopen voor 65€?

1 like

Is het maken van knoopsgaten heel moeilijk? Ik heb een leuk patroon gezien voor een rokje, maar dan moet ik wel knoopsgaten maken en ik lees steeds dat dat best lastig is. Hebben jullie nog handige tips?

Nee daar heb je een voetje voor. Probeer het even uit op een proeflapje

1 like

Ik heb naaien voor dummies, handboek naaitechnieken en beste basiscs (maar die laatste is nog veeeeeel te moeilijk, what was I thinking :joy:). Ik heb ook nog hanboek kledingmaken en eenvoudig naaien zonder patronen gereserveerd, maar die waren nog niet binnen.

Vandaag begonnen met een bestekzakje wat ik bij Ikea zag (om bestek mee te nemen in je tas bijv.). Alles wat mis kon gaan is mis gegaan haha. Uiteindelijk ruim 2 uur mee bezig geweest en het is nog niet gelukt, maar; ik snap het nu wel! Ruim een uur met m’n moeder gevideobelt die me alles stap voor stap uitlegde en nu snap ik wel hoe ik het de volgende keer moet doen. Wel leuk om mee bezig te zijn!

3 likes

De meeste naaimachines hebben er een speciale stand voor, dus check even de handleiding! Dan loodst je machine je er vanzelf doorheen.

Verder: zorg altijd dat er vlieseline zit tussen de stof waar het knoopsgat komt, anders pakt ie niet lekker. Ook als je op een proeflapje een gat maakt even wat vlies er tussen strijken.

1 like

Pyjama shirt voor de peuter genaaid, broek is inmiddels ook klaar. Hij heeft te lange mouwen en de hals is ook niet super maar dit was de eerste keer dat ik een shirt naaide en met dat in m’n achterhoofd vind ik hem als pyjama oké😁

17 likes

Ik heb de Ava pants gemaakt van Bel e’toile.
Leuke broek alleen veul te wijd. Heel veel aanpassingen moeten doen. Gelukkig had ik een cheapass dekbedovertrek van de kringloop. Met bloemetjes :cherry_blossom:
Hij is iets te hoog maar de rits had ik er al in, dus dan maar even omslaan. Van de pijpen heb ik 4cm ingenomen en de heuplijn minder bollend getekend. De lengte is 2cm af bij een 4cm zoom. Deze kan zo prima mee naar de camping!

22 likes