Ha toevallig kwam ik net zo’n merk tegen wat ineens shorts verkocht dus ik moest denken aan deze comment. Weet niet of hetzelfde is (iets met nutteloos ) maar zo ja ik snap je haha. Wel heb ik daar een hele mooie kimonojas besteld
Maar dat vind ik dan ook wel iets anders dan simpele shorts inderdaad…
Vervaardigd in eerlijke arbeidsomstandigheden, stoffen die duurzaam geproduceerd zijn of bv lokaal gemaakt worden, … ik heb daar wel wat meer voor over en ik denk dat ik daar niet alleen in ben.
Ja dat kan hoor, dat is ook prima. Vind het alleen bijzonder dat er dan alsnog grof betaald word voor een broekje dat echt zo simpel is dat eigenlijk iedereen dat kan en ook iedereen past omdat het zo’n vormloos ding is. Maar hey, dat is mijn mening.
@ciselering ik denk dat het dat merk is idd
Ja voor een broekje vind ik het ook wel bizar. Maar mijn jasje was ook erg duur en dat heb ik er dan wel weer echt voor over! Maar daar was ik meteen verliefd op. Op een simpele short heb ik dat niet zo gauw
Mja maar als je daarmee rekening houdt dan is €65 toch helemaal niet veel geld? Pas op, ik ga ook geen vormloos broekje kopen (weet niet over welk broekje of merk het hier gaat), maar er is toch sowieso wel een markt voor. En liever dat die markt het dan daar koopt dan bij een of andere fast fashion keten.
Top gemaakt naar een patroon van La Maison Victor.
Aangepast want big boobz. Kanten bandje ipv gewone bandjes en iets langer gemaakt.
Stof van de kringloop
Oei, ik was al aan een top begonnen die ik vaker had gemaakt en gewoon het staystitchen vergeten! Ik kan er gelukkig nog bij.
Ohhh ik vergeet dat echt zo vaak
En das best knullig want het helpt zo goed tegen lubberen.
Oh jongens jullie vroegen me laatst wat staysticchen was in het nederlands. Ik had die video toen niet bekeken haha. Maar dat heet in het nederlands lussen of rijgen. Je hebt daar ook speciaal rijgdraad voor voorals je het met de hand doet. Je kan daarmee ook je coupnaden enzo aangeven.
Haha serieus?
Ik moest vroeger op school altijd alles rijgen en ik heb m’n lerares wel eens vervloekt daarom.
Maar rijgen is met de hand en staystichen met de masjien.
Rijgdraad is echt ideaal! Dat is heel makkelijk met de hand kapot te trekken en dus makkelijk om ook bijv na het naaien nog uit de stof te krijgen
Maar rijgen is tijdelijk, staystitchen is voor de stevigheid, rijgdraad lijkt me daarvoor niet handig.
Dat gaat ook op de losse patroondelen (niet om iets aan elkaar te maken/door te stikken).
Ik denk dat er geen Nederlandse term voor is.
Iemand bekend met double gauze naaien? (Hydrofiel?) ik merk dat het lastig word als ik naden moet openstrijken want dan rekt de stof uit. Je strijkt de ribbels eruit. Kan dat kwaad ivm het patroon of het aan elkaar naaien?
Is het een dun stofje? Bij dunne stoffen zoals voile kan je een engelse naad maken.
En anders zou je misschien de naden kunnen door sticken zoals bij een jeans. Maar ik weet niet of je dat mooi vind.
Als je alles strijkt niet, want dan is alles gegroeid. Maar het is idd soms heel lastig. Ik heb ooit een top gemaakt (peppermint peplum dacht ik) en daarbij moest je een soort biais band ervan maken en dat groeide echt enorm tijdens het strijken… met wassen krimpt de hele stof weer terug is mijn herinnering.
Oh wacht nu je t zegt dit gebeurt met viscose ook. Dat krimpt in te hete was maar groeit weer als je t strijkt
Met strijken rek je het uit, je naait op de wijdte die je hebt gestreken, je zet het als t ware op een grootte vast. De stof krimpt dan weer in de was, de naad krimpt niet mee?
Als niemand anders hem wilt: graag!
Ik stuur je een pb.