Kleuren voor volwassenen

Vindt je berichtje zo schattig dat ik net even wat foto’s voor je heb gemaakt. Ze zijn dus s’avonds gemaakt met een slechte, gele lamp. Kleuren komen dus niet over heen.

Ik ben vandaag begonnen met de kleurplaat met de ‘zonnebloemen’. De kleurplaat die uit twee bladen bestaat is bijna af. Ik vind het fijn om aan twee platen bezig te zijn, zodat ik kan afwisselen. De pauwen en de plaat met de zon en maan thema zijn de laatste twee platen die ik af heb gemaakt.

Er wordt helaas weinig gepost. Ik vind zelf dat ik regelmatig poste, maar het voelde daardoor soms dat ik het topic over nam. Als je het leuk vindt wil ik wel wat meer posten, maar het zou leuk zijn als jij en anderen dat ook wat meer willen doen :slight_smile:

Ik kleur met faber castell potloden en bruynzeel potloden en kleur in het boek juwelenkistje van Hannah Karlzon.

8 likes

@joveca wauw jouw kleurplaten zijn echt prachtig! Die van jou ook @DikkeKip

Ik heb drie boeken van Hannah karlzon, vorig jaar een paar goedkoop gescoord op kreadoe. Wil binnenkort er ook echt eens voor zitten maar vind het wel eens lastig om te bepalen wat nu een bepaalde kleur moet krijgen. Beginnen jullie gewoon met 1 kleur en daarop aan sluitend verder?

1 like

Wat lief, dankjewel! :heart:

Het ligt heel erg aan de kleurplaat. Zoals de pauwen, die moesten echt pauwen kleuren krijgen van mij. Een ander had ze misschien paars en roze gemaakt. Dat was misschien ook wel heel tof geweest.
De “zonnebloemen” plaat waar ik mee bezig ben, ik vind het op zonnebloemen lijken dus daarom maak ik ze geel.
De zon/maan plaat: rood/geel/warme kleuren passen bij de zon vindt ik. Koele, blauwe kleuren passen bij de maan naar mijn mening.

Vaak met mensen/andere platen kijk ik wat ik leuk vind qua kleur. Als ik zin in blauw gebruik ik blauw, als ik zin heb in paars gebruik ik paars. Gewoon doen wat jij leuk vindt :slight_smile:
Dat is het leuke aan kleuren, er zijn geen regels en je kan je fantasie heerlijk laten gaan.

1 like

Ik kijk eerlijk gezegd vooral. Moet altijd een drempel over om te posten, maar zal het wat vaker doen.

Wat lief van je dat meteen iets post. :+1:
En wat een prachtige kleurplaten.
Ik gebruik ook de Faber Castell potloden, maar dan de polychromos.
Ik zal ook nog een paar platen die ik heb gekleurd posten.

Dank je wel. :blush::blush:
Ik zoek eerst meerdere kleuren uit die ik mooi bij elkaar vind passen.
Ik kleur wel met meerdere kleuren over elkaar heen, zodat de kleuren mooi doorlopen. Dat kan natuurlijk, denk ik, alleen met potloden.

1 like

Ik kan ineens geen afbeelding meer uploaden.
Zal het morgen nog eens proberen.

Ik krijg trouwens altijd vegen ed. als ik aan het kleuren ben.

6 likes

Het ziet er wel heel mooi uit.

Zoals beloofd nog een paar kleurplaten die ik gekleurd heb.

28 likes

Heeel mooi!!! Heb je trouwens de rest van dit forum ook al eens bekeken? Daar is het nooit stil!

2 likes

Wauw die uil!

Je kan eventueel een a4tje onder je hand leggen, zodat het niet vlekt op de tekening zelf. Doe ik ook nog wel eens.

Dat is een goede, ga ik doen. Bedankt voor je tip.

Ik gebruik altijd een stukje keukenrol om onder mijn hand te leggen.
Een a4tje is inderdaad ook heel handig.

1 like

Wel een late reactie, maar ik gebruik de puntenslijper van Faber Castell.
Er zitten drie verschillende slijpers in, waaronder een korte scherpe punt en een lange scherpe punt. De andere is voor dikke potloden.

2 likes

Kennen jullie de kleurboeken van Masja van den Berg?
Ik heb er eentje van haar genaamd: From Holland with love.
Leuk om eens tussendoor te kleuren.
Welke kleurboeken vinden jullie leuk?

Wat platen van de afgelopen tijd. Ik vind de “zonnebloemen” plaat vreselijk geworden, maar over de rest wel tevreden :slight_smile:

7 likes

Prachtige kleurplaten. Ook de zonnebloemen.

1 like

heel mooi, welke boek is dit? sorry als dit al ergens staat

1 like