Klussen in huis-topic

Aanvullende vraag: komt dit op vloer en muur? Want ik vind het wel mooi als de voegen op beide hetzelfde zijn, maar misschien zijn die donkerdere tinten voeg bij andere muurtegels minder mooi.

3 likes

Overal dezelfde tegels en voegen.

Denk dat het midden word. We hebben een hele kleine badkamer dus in wel dat het zo groot mogelijk lijkt. Ik denk onopvallende voegen daar bij helpen.

Heeft iemand wel eens behang eraf gestoomd met een Karcher stoomreiniger? (zonder speciaal opzetstuk)

Ik zou dat denk ik niet doen, ik heb toevallig vorige week flink wat behang afgestoomd met zo’n gehuurde behangafstomer en die komt wel flink onder het oude behang/lijm te zitten. Dus ik zou het zonde vinden als dat dan ook op je kärcher zit.

Wij hebben dat gedaan, maar wel met speciaal opzetstuk… De stoomreiniger hadden we al en het was goedkoper om zo’n opzetstuk te kopen dan om een speciaal apparaat te huren. Het behang ging er super makkelijk af en we hadden ook geen resten lijm oid op het opzetstuk of het apparaat. We hebben hem ook al eens uitgeleend en daar ging het ook prima, binnenkort gaan we hem weer gebruiken bij familie. Zijn er dus erg blij mee!

2 likes

Help. Welke plug heb ik nodig?

Voor wat?

Ik zou de grote pakken

3 likes

Wandplank!

Leuk ding!!!

1 like

Soieso een van de 2

16 likes

Als je de plek van de plank al zeker weet, gaatje boren om te zien hoe dik de wand is.

Vrij zachte wand ben ik al achter. Kon met de schroef makkelijk gaatjes maken.

Op het pakje van de pluggen zie je voor welke maat schroeven ie bedoeld is. Maar ik denk dat je de grote nodig hebt.

Die heb ik dus niet, heb een rotzooibak van mn vader meegekregen. :sweat_smile:

Maar update:
Mijn vader belde dat ik direct moest stoppen met dit impulsieve plan want ik heb gipspluggen nodig. Ik nu: :angry:

2 likes

Haha wilde net gaan reageren dat het met deze pluggen vragen om problemen is in een zoals jij zei ‘zachte’ wand :stuck_out_tongue: Je moet voortaan maar zo onthouden dat als je zelf indd makkelijk gaatjes met de schroeven erin kan maken je altijd speciale pluggen nodig hebt :wink:

1 like

:joy:

Ik zit al braaf op de bank te wachten tot mijn vader me oppikt om naar de bouwmarkt te gaan. :grimacing: :joy:

10 likes

Oja ik heb hier ook drie van die dozen staan vol met schroeven, pluggen en wat er nog meer bestaat. Eindstand kan ik altijd naar de bouwmarkt

Dank voor jullie hulp hoor!

Deze zijn het geworden en inmiddels hangt de wandplank en ben ik meer dan blij. Resultaat post ik zo in het interieurtopic!

7 likes

De vorige bewoners hebben de wanden ondergesmeerd met structuurverf, echt super fijn. Maar niet alleen op de muren, ook over de randen van kozijnen (zowel metaal als hout). Iemand tips hoe ik dit er toch nog van af kan krijgen?