Heb je die begin juli ergens zwart op wit? Ik zou hier sowieso niet mee akkoord gaan, jij geeft de opdracht, niet de aannemer zichzelf.
Oh wat irritant zeg. Hoe lang zou de verbouwing duren?
Klinkt wel goed, ik denk dat je het gewoon moet proberen of het werkt. Ken je de strakke afplaktruc? Zodat je scherpe ramen krijgt, ook tussen plafond en wanden. Dat helpt wel met het staal krijgen.
Succes, dat heb je nodig na zoveel pech. En gelukkig een betere temperatuur om deze klus aan te pakken!
Lieve reacties! Verbouwing gaat ong 7 weken duren maar dan gaan we zelf nog veel afwerken. Dus totaal wel 12-14 weken denk ik. We zijn gezegend met heel veel handige mensen die willen helpen, dus dat is heel fijn.
Gister met m’n ouders plan de campagne gemaakt dus heb er weer meer vertrouwen in. Zitten ook problemen met levertijden bij, bv kozijnen die 12 tot 15 weken duren. Aanbouw eerder neerzetten heeft dus geen zin want dan zit je nog weken met een open huis.
We gaan trouwens de keuken uitbouwen naar een woonkeuken, dan moet het achterhuis (wc, voordeur, achterdeur en hal) ook anders. En we gaan de nok verhogen zodat de zolder een volledige verdieping wordt + wc op de 1e verdieping. Dat hoeft alleen maar casco af, want hebben we voorlopig nog niet nodig.
Als ik het zo opschrijf is het een flinke lijst
@Mae_Mobley wat shit he! Zag er echt prachtig uit, wat balen dat dit zo verpest is! Je plan van aanpak klinkt wel goed, hopelijk pakt de verf goed en zie je er straks niks meer van!
Mooie kleur ook
Ja, wat een prutser, zo zonde van jullie mooie werk. Ik hoop dat het opnieuw mooi wordt.
Ow, wow, ziet er al een heel stuk beter uit. Qua veilige afplak kan ik je de roze tape aanraden. Is geloof ik voor behang. Daar heb ik nog nooit verfbladders ermee afgetrokken. Maar ik kan me voorstellen als je het niet meer wil uitproberen.
Dat renoband werkt wel goed zo te zien? Ik heb veel plekken in het huis waarbij het stucwerk is gaan scheuren langs het plafond en dat wil ik binnenkort gaan aanpakken. Zo te zien heb ik daar dit spulletje voor nodig.
Hee, sorry dat ik op zo’n oude post reageer maar wij willen in de toekomst de houten keukenkastjes verven. Zit het bij jou nog mooi en welke ondergrond is het? En zijn er toevallig anderen met ervaring met het verven van keukenkastjes?
Jahoor zit er nog goed op! Alleen de ombouw van de vaatwasser waar regelmatig pannen tegenaan beuken is een beetje gesleten. Maarja bij ons is het uitstel van executie. We willen ooit een nieuwe keuken maar konden echt niet tegen limegroen aankijken.
De ondergrond is fineer denk ik. Op de plekjes waar het beschadigd is zie je gewoon het groen weer. Zal je met hout niet hebben denk ik.
Ik heb een tijdje terug ook mijn houten keukenkastjes geschilderd! In de post hieronder heb ik ook foto’s geplaatst. Ik ben nog steeds erg blij met het resultaat en het was echt simpel om te doen, qua verf heb ik Flexa strak in de lak gebruikt.
Ooh ja die had toen voorbij zien komen! Heel mooi resultaat!
Heeft een van jullie ervaring met het verkrijgen van toegang tot een kruipruimte? Dus het laten maken van een luik. Volgens mij is er in ons toekomstige huis een vloer overheen gelegd 🥲
Jullie weten wel waar het kruipluik zit?
Anders kun je tekeningen opvragen bij de gemeente van de BG vloer.
Ik zou dan, als het bij de voordeur is, over de gehele breedte van de gang het laatste stuk vloer verwijderen en daar uiteindelijk een mat plaatsten
Dat staat op mn lijstje van dingen die ik nog moet doen!
De voordeur komt direct uit in de woonkamer dus lijkt me wel matig als het daar zit, ik hoop dat het luik verstopt zit bij de wateraansluiting… maar je kan ook een luik maken toch, op een plek die wel uitkomt?
@Mae_Mobley Misschien dat je kan kijken naar een meubelmaker in de buurt? Of zelf iets op maat maken?
Ik zou inderdaad tekeningen opvragen of vragen of de huidige bewoners er meer van weten. Je kan in principe overal een gat zagen, maar je moet eigenlijk wel eerst weten of de vloer van hout of beton is, of er überhaupt overal een kruipruimte zit, of daar geen leidingen in/onder de vloer lopen, of je niet precies op een steunbalk of iets dergelijks uitkomt, of de kruipruimte niet in meerdere afzonderlijke compartimenten is verdeeld, etc.
De huidige bewoners komen niet veel verder dan ‘ja volgens mij is de vloer er overheen gelegd, volgens mij is er wel een kruipruimte’ maar ja, eerst dus even bouwtekningen opvragen indd. Maar wie kan zo’n klus uitvoeren? Ga het zeker niet zelf doen en kan het ook niet echt online vinden welke vakman geschikt is.
Ligt eraan, bij een houten vloer zou je het bij wijze van spreken zelf met de decoupeerzaag kunnen doen, bij beton heb je een betonzaag-bedrijf nodig, ik weet niet of die altijd een luik ook kunnen voorzien, maar je kunt ook standaard maten luiken online bestellen.
Is het een one of a kind huis of zijn de buurhuizen gelijk? Dan zou je nog eens bij de buren kunnen rondvragen hoe het bij hen zit?
In welke gemeente woon je straks?
Vaak zijn archieven heel makkelijk op te vragen.
En als je het moeilijk vond om de tekeningen te lezen dan wil je ik eventueel wel helpen.
(Onderdeel van mijn werk)
Wat een lief aanbod! @Merel jij ook bedankt voor het meedenken. Ik heb meteen even aan afspraak gemaakt om de tekeningen in te zien, tot die tijd kom ik nergens denk ik. De oude bewoners hebben alles keurig op orde qua onderhoud maar dit weten ze dus niet, terwijl ze er al jaaaren wonen. Gek toch?
Woon in dezelfde gemeente als het nieuwe huis staat, dus ga vrijdagmiddag even kijken hoe en wat. Het is een vrijstaand jaren 30 huis en de huizen van de buren zijn heel anders, dus dat gaat me helaas niet helpen. Ik begreep dat in de jaren dertig een kruipruimte wel gebruikelijk was, dus heb het vermoeden dat het er wel is.