Dat weet ik niet, maar omdat @Nefertiti zei dat ze liever op de dag had gehad, zou ze dat wel bij veneta kunnen checken.
Klopt, er staat een bed onder het raam. Korte gordijnen kunnen dus wel, maar dat vind ik niet mooi.
@whosthatgirl ik vraag het me eigenlijk ook af. Ik hoop vooral dat ik dan aan de bovenkant minder licht heb, en het rolgordijn wat breder kan maken. Maar ik heb Veneta om advies gevraagde, misschien weten zij nog iets.
En ik wilde nog wel rolgordijnen met zijgeleiders bestellen maar het leek me zo duur. Nu toch wel spijt van.
Hebben jullie wel eens zelf een douchecabine gekit? Is het moeilijk?
Ik vind kitten zelf niet moeilijk en heb bijvoorbeeld wel mijn plinten en vensterbanken afgekit, maar ik zou de douche zelf wel echt overlaten aan professionals. Ik heb zelf heel veel schade gehad van lekkage door oude/verkeerd aangebrachte kit in de douche (door de vorige bewoners) en het gezeik en de kosten die dat met zich meebracht was crazy haha. Dus zou zelf wel investeren in iemand die dat gewoon echt netjes en goed kan.
Je raakt op de dag niet alle lichtinval kwijt, maar door zowel links als rechts een paar cm extra te pakken scheelt het wel veel. En eventueel ook iets hoger beginnen als dat kan. Bij onze dochter op de kanemer is waar het rolgordijn zit de bovenste 5/10cm muur en via de bovenkant komt er bijna geen lichtinval savonds (gordijn rollen we overdag op tot begin muur dus ziet er niet heel gek uit verder). De zijkanten een klein beetje, achteraf hadden we hem liever nog iets breder gehad (overlapt nu 1,5cm aan iedere kant). Maar ze heeft er voor de sier/aankleding nog overgordijnen hangen die altijd open zijn en die houden dat wel weer tegen.
Dus als het mogelijk is zou ik ze omruilen voor op de dag of zijgeleiders plaatsen. Maar met die zijgeleiders ben je de lichtinval boven nog niet kwijt.
Ik weet niet of dit het juiste topic is. We willen onze zolder volledig isoleren. We hebben een klusjesman die dit voor ons kan doen, hij doet ook meteen de afwerking. Maar als je gebruik wilt maken van de ISDE subsidieregeling, moet je het laten doen door een erkend bouwinstallatiebedrijf. Maar ik kan nergens vinden wanneer je dat bent? Iemand die hier meer over weet? Echt een wirwar aan informatie.
Wij hebben vorig jaar door een timmerman het hele dak laten isoleren, bij ons was het een kwestie van factuur uploaden waar zijn KVK nummer enzo opstaat en hebben de subsidie zonder gedoe gekregen.
Dat klinkt simpel! Thnx
Ik heb toevallig onlangs hiernaar gekeken en subsidie aangevraagd voor een andere isolatiemaatregel en op de website van de overheid staat aangegeven wat je allemaal nodig hebt voor de aanvraag van de subsidie. Het gaat namelijk o.a. over foto’s van de werkzaamheden/het materiaal, maar ook een factuur, de meldcode etc. Misschien kun je daar meer mee en/of checken met de klusjesman of hij zulke zaken kan aanleveren/op de factuur zetten?
Heeft iemand misschien een tip voor tape waarmee je schilderijtjes kan ophangen? Ik kan niet boren dus dit lijkt me een prima oplossing.
En kan zoiets ook met plankjes? Of zijn planken te zwaar?
Ik ben fan van command strips!
Ik heb in het verleden veel lijstjes opgehangen met Tesa kleefspijkers maar best een aantal zijn naar beneden gedonderd. Terwijl ik wel een glad gestucte muur had. Alleen de echt kleine lijstjes bleven goed hangen…
Het ophangsysteem van mijn douchekop is onlangs afgebroken. Heeft iemand hier enig idee of ik zoiets los kan bestellen en monteren? Ik heb geen idee hoe het heet of hoe ingewikkeld dat is
Glijstuk douchestang, heb je bij de bouwmarkt en vervang je heel makkelijk.
Ik wacht al ongeveer 7 maanden op mijn keuken (lange levertijd en deed lang over het definitieve ontwerp) en heb al die tijd een kitchenette van Ikea als tijdelijk keukentje. De vorige keuken heb ik gesloopt bij het strippen van mijn huis. Ik vind deze kitchenette een geweldige oplossing, het is natuurlijk beperkt qua functionaliteiten (geen oven maar wel inductieplaatje). Ik heb echter al zo vaak de opmerking gehad “Heb je nou nog geen keuken?! Waarom duurt je verbouwing zo lang?” Ja ik kan toch ook vrij weinig aan de levertijd doen? Daarnaast wil ik graag goed nadenken over de aankopen die ik doe.
Het lijkt alsof die mensen meer problemen hebben met mijn keukensituatie dan ikzelf. Ik snap niet dat mensen zo negatief reageren, terwijl ik het juist een leuk vooruitzicht vind dat ik straks een mooie keuken heb.
meestal wel, moet je even de fabrikant opzoeken en naar een groothandel gaan
Ik heb toevallig hetzelfde probleem, de ijzerwarenwinkel hier zei dat het wel vaker voorkomt bij grohe. Dat houdertje voor de douchekop kan je ook los kopen ipv een heel glijdeel.
Ik kwam via de zoekfunctie wel op wat ervaringen met het verven van tegels uit maar niet het specifieke antwoord op mijn vraag.
Voor degenen die dat wel eens hebben gedaan: hoe hebben jullie de tegels voorbehandeld en schoongemaakt? Ik zie dat er aangeraden wordt om op te schuren en te ontvetten, iemand een aanrader voor een ontvetter (of andere manier om de tegels schoon te maken zodat de verf goed blijft zitten)?
St Marc verfreiniger! En daarna met schuurpapier licht maar goed opgeschuurd. De tegels in de keuken zijn 2,5 jaar geleden geverfd en het zit nog perfect
Zelfde voorbereiding als hierboven. Neem wel je tijd met dunne laagjes en zorg voor pluisvrije rollers en geen kwasten. Bij mij is het niet zo strak en met een paar trage brede druipers terwijl ik voor m’n gevoel heel dun heb gelakt.
Verder als je een wc hebt met weinig tot geen daglicht; witte verf op terpentinebasis (wat tegelverf meestal lijkt te zijn in de standaarduitvoering) zal binnen een jaar flink vergelen. Onze tegels waren oud roze icm 9010 en deze witte kleur is nu oprecht warmer dan 9001 ‘cremewit’