Klussen in huis-topic

7 maand :worried: moet de boom nog groeien? Wat hebben jullie uitgezocht dat het zo lang duurt?

Wij hebben ondertussen 3 keuken zaken bezocht en die waarschuwde voor een levertijd van 8 weken, wat ik overigens mee vind vallen.

Sorry, blijf maar vragen stellen. We hebben nu een dakkapelboer die veel goede reviews op verschillende plekken heeft etc. Maar zij doen niet aan aanbetaling, maar wel 2 dagen voor aanvang werkzaamheden alles volledig betaald hebben. Dit is toch niet gebruikelijk? Heb erover gemaild, en zij zeggen dat ze hier nooit klachten over krijgen (ja dat zou ik natuurlijk ook zeggen). Bij hoge uitzondering willen ze 95% vooraf en 5% achteraf.

Wat zouden jullie doen?

Mijn levertijd was 4 maanden en heb 3 maanden gedaan over keuze maken/geld sparen

1 like

Ik had dat. Echt gezeik. Nog steeds ermee. Zijn jaar verder. Als ik niet alles vooraf had moeten betalen had ik tenminste nog wat drukmiddel.

Ga niet voor ni.euwe k.ozijnen bv uit e.mmen.

4 likes

Oh, maar als je het zo bekijkt ben ik al 14 jaar aan het wachten op mijn keuken :grin: en komt die van mij over hopelijk 5 maanden.

3 likes

Ik vind het ook raar, heb dit niet eerder meegemaakt. Altijd achteraf met evt een aanbetaling. Maar misschien in de dakkapellen wereld wel meer gebruikelijk? Naja misschien ook beter mijn gevoel volgen.

Ik zou het niet vooraf betalen.

Ik merk vanuit mijn werk dat het werkaanbod aan het terug lopen is. Ik hoorde vanuit de constructeur, 9 maanden geleden, dat er minder aanvragen binnen komen. Bij het zoeken naar een uitvoerder hadden wij flexibiliteit doordat bij hun het werkaanbod aan het opdrogen is.

Gekeken naar al deze factoren plus de personeelstekort, rentestijging en het materiaal tekort zijn bedrijven die dakkapellen, keukens, tuinhuisjes ed. leveren kwetsbaar in deze tijd. Met de ervaring wat er bij mijn werkgever gebeurde ruim 10 jaar geleden voorzie ik een zelfde situatie als in 2011/2012, dus ik zou de gok niet nemen.

Ondanks de goede reviews. Er hoeft maar één element in de rij om te vallen en je bent je geld kwijt. En het is geen pakje boter wat je koopt.

5 likes

Zou je gevoel volgen. Mn vader had bij ander bedrijf eerst een aanbetaling en rest pas daarna.
Achteraf maar goed ook want duurde heel lang voor laatste afwerking. Dat heeft ie uiteindelijk zelf gedaan omdat het te koud werd (muurtje eronder goed dichtmaken). En daardoor dat gedeelte niet hoeven te betalen.

1 like

Haha, ja als je in de tussentijd een normale keuken hebt voelt dat wellicht minder als wachten. Maar 4 maanden was volgens mijn keukenboer geen uitzondering.

Maar mijn keuken is gisteren geplaatst :star_struck: Dus eindelijk weer gebruik maken van een vaatwasser en cake gebakken in de oven. Gekookt op mijn Bora inductieplaat en thee gezet met de Quooker. Mijn leven is compleet.

Overigens zei mijn keukenverkoper dat hij nog nooit een keuken aan een single persoon had verkocht, enkel aan stellen. Zijn er hier meer die in hun eentje een keuken hebben gekocht?

5 likes

Nooit doen. Kans dat het zo mis gaat dat je je geld kwijt bent is klein, maar je hoort dat risico als consument niet te dragen. Daarnaast is de kans dat je achteraf nog iets aangepast moet hebben gewoon heel reëel en is dat een stuk lastiger als je geen drukmiddel meer hebt.

Als het voor hen een principe kwestie is vind ik het iets waar ik niet aan mee zou doen, dan zijn we gewoon geen match. Als het voor hen nodig is om het werk te kunnen garanderen vind ik dat financieel vrij risicovol klinken en zou ik er ook niet aan mee doen.

3 likes

Dank voor je uitgebreide reactie. Dan ga ik het inderdaad niet doen

Niet akkoord gegaan. Voelde inderdaad niet goed. Maar nu ging ik even goed verdiepen in de andere offertes en op websites van andere dakkapellenbedrijven en serieus overal volledige betaling 1 dag voor levering of in de ochtend van levering. Maar ben nog geen tegengekomen die na oplevering zegt. Echt wat is dit en gaan al die mensen daar dus mee akkoord. Snap er niks van

1 like

Er zit een mega kier tussen de trap en de muur, dit is in de loop van de tijd ontstaan. Had het in eerst instantie gekit maar toen ging het nog verder werken en liet dat ook helemaal los. Geen gezicht. Vandaag alle kit ertussenuit gesneden, maar nu ben ik dus opzoek naar een oplossing. Weer kit is geen optie want ik kan op sommige plekken mijn vinger er makkelijk tussen steken, echt meer dan een cm die kier. Ik dacht aan een halfrond latje oid om het af te dekken, maar het is natuurlijk niet een rechte plank maar licht gebogen, dus geen idee of en hoe dat kan. Iemand een idee voor een oplossing?

Misschien iets van een siliconen plakrand/soort tape dat je netjes over de kier kunt plakken? Zoiets bestaat vast.

3 likes

Je zou er misschien schuimband tussen kunnen stoppen om de kier op te vullen, of een wit plakplintje erover? Die zijn wel redelijk flexibel dus dat zou geen probleem moeten op een licht gebogen trap.

1 like

Sierlijst?

1 like

Je vult de voeg met krantenpapier zodat de kit ergens heeft om op te “landen”. Dan ga je opnieuw kitten; let er op dat je flexibele kit neemt omdat een trap licht beweegt en hout uitzet en weer krimpt met temperatuurschommelingen.

1 like

Ik denk dat het echt een te grote afstand is om weer te kitten, maar ik ga eens langs de bouwmarkt om advies te vragen over sierlijsten/plinten of andere manieren

1 like

Wij hebben dit bij onze trap dichtgemaakt met alabastine muurvuller of pleistergips (weet ik even niet meer zeker maar kan dat aan m’n man navragen) en daarna geverfd en gekit.

2 likes

Ik heb bij ons de kieren eerst gevuld met kraten en houtvuller en daarna flexibele houtkit

1 like