Heeft iemand ervaring met het overschilderen van de IKEA PAX deuren?
Onze kasten zijn niet heel oud, maar zou ze graag in een andere kleur willen hebben. Nieuwe deuren vind ik ook weer zo overdreven
Ja ik, zit er heel mooi op en blijft ook goed. Heb wel echt een goede primer en lak gebruikt
Welke merken heb jij gebruikt?
De copperant pura multiprimer en Sikkens Rubbol rezisto lak!
Ik heb zinsser bin primer gebruikt en flexa strak in de lak, maar ik had toch redelijk snel chips…
We krijgen een nieuwe keuken waarvoor er flink gebroken en gestuct is (hele plafond en aantal muren zijn opnieuw gestuct). Nu zijn we die nieuwe wanden aan het texen, eerst voorstrijk en nu latex, so far so good, alleen ik krijg die hoeken overgang muur-plafond niet mooi, omdat je daar niet met de dikke roller komt. Maar als je het met een kwast doet zie je dat ook heel goed, dan ga ik er nog even overheen met een kleinere roller, maar dan veegt ie het ook weer wat uit.
Tips anyone?!
Vooral belangrijk om ze goed voor te behandelen zodat de verf goed echt. Ik heb een Billy kast gelakt met Fusion mineral paint en niet goed genoeg geschuurd waardoor op sommige plekken de hechting niet al te best was. Verf is trouwens wel een aanrader, vond ik heel fijn werken.
Ik doe altijd (met succes):
- Met een dikkere kwast verf in de hoek, genoeg verf erop maar wel goed uitvegen
- Met klein rollertje uitrollen horizontaal, echt bijnaaaa tegen de rand aan komen. Goed uitrollen
- Met grote roller eroverheen. Genoeg verf op de roller maar niet bovenaan beginnen met rollen zodat je niet met een ‘volle’’ roller bovenaan begint (volg je het nog haha)
En een beetje vertrouwen hebben want droog ziet het er altijd weer anders uit
En goede roller gebruiken, mijn favoriet is ANZA voor extra glad oppervlak
Met een kwast een dikke laag verf aanbrengen. Een stuk karton tegen het plafond aanhouden en met de roller nog een keer eroverheen. Zo kun je net iets verder omdat je toch tegen het karton aankomt.
Ik had het plafond best ver afgeplakt en eerst langs de tape zelfde verf al plafond gedaan.
Daarna met de kwast de muurverf en met de kleine roller er lichtjes overheenm duwen geeft dat het verschuift.
En ik vond dat het er droog prima uitzag dan toen het nog nat was.
Heeft iemand hier ervaring met het ontstoppen van een regenpijp onder de grond?
Ik wil niet direct een bedrijf inschakelen omdat die kosten volgens mij best hoog op kunnen lopen maar ik weet ook niet hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Ik heb geen ervaring, maar ik denk dat je met zo’n buigbare metalen veer een eind zou moeten komen?
Je kan met zo’n veer proberen. Hielp bij ons niet genoeg.
Wij moesten zo’n bedrijf laten komen en heeft uiteindelijk hem doorgespoten. Maar er was meer aan de hand dan alleen blad.
Ja daar ben ik ook een beetje bang voor maar ik ga eens kijken of ik in de bouwmarkt zon veer kan vinden. Kan je aangeven hoeveel het ongeveer gekost heeft om het te laten doen door een bedrijf? Dan weet ik waar ik rekening mee kan houden als het niet lukt.
Bij mn vorige woning weet ik het niet meer, mn ex regelde dat. Maar viel mee, volgens mij paar honderd.
Bij dit huis had ik ook verstopping van de wc. Die man is toen 2x gekomen en heeft toen voor 400e gekeken waar het zat, veel doorgespoten, stuk buis vervangen.
Maak ook duidelijke prijsafspraken want bij dit soort dingen kunnen soms echt van die louche bedrijven veel geld vragen.
Update over mijn vloer: ik heb samen met een meesterparketteur de hele vloer eruit gehaald (en plinten eraf) en opnieuw gelegd. De deurposten zijn ingekort en de planken daar zijn vervangen. Het verwijderen van de planken ging vrij gemakkelijk, er zijn slechts 2 planken beschadigd. Vervolgens met een frees, schuurpapier en beitel de lijmresten verwijderd en alles terug gelegd en plinten weer erop gezet. Dit alles heeft ongeveer 4 dagen in beslag genomen (meer dan 100m2). Het was best wel een zware klus (en ) maar ben zo blij met het eindresultaat! Let niet op de deurposten en deur, die worden nog geschilderd en de plint wordt nog gekit.
Zooooo belangrijk dit soort details!! Heel netjes geworden
Worth it, heel veel beter zo!