Klussen in huis-topic

Die plaktegels kunnen eigenlijk alleen goed op echte tegels. Dan zijn ze nog enigszins te verwijderen. Als je dat op een gewone muur doet wordt je hele stuc/gips/iets anders kapot getrokken bij het verwijderen. Dan kun je beter denken aan keukenbehang, zoals Kitchen Walls of iets dergelijks.

3 likes

Waarom zou je plaktegels willen nemen? Ivm de kosten?
Ik heb in onze keuken die smallle tegels zelf gedaan, was echt heel makkelijk. Het waren wel handvorm tegels, dus hoefde niet mega strak. Het was echt een kwestie van tegellijm smeren, plakken en later nog eens voegen.

Kitchenwalls pvc behang hebben we ook gehad, was ook leuk en mooi!

3 likes

Nee dacht juist vanwege het gemak. Maar dit zijn idd ook goede opties allemaal

Wie kan mij vertellen of ik de schilderstruc met tape en verf zo goed in mn hoofd heb:

Ons plafond is ral9010, de muren ook maar ik wil 1 muur (met fijne structuur) donkergroen verven. De rest krijgt ook nog een kleur maar ik moet eerst m’n vriend overtuigen want die is van het wit-wit-wit.
Dan doe ik dus schilderstape op de bovenste rand, dus op het plafond, en ik schilder over de rand ral9010? En dan? Ik dacht 9010 zo veel mogelijk wegvegen en dan met groen er over, klopt dat? En werkt dat wel met structuur? Ik krijg de 9010 dan toch nooit goed weg, dat gaat toch in de structuur zitten?

Als ik alleen tape wil gebruiken, wat is de beste? En wat verft het beste met fijne structuur en een totaal andere kleur, gewoon met een structuurverfroller of een blokwitter?

1 like

Je hoeft de witte verf er niet af te vegen.
Als je eerst dus inderdaad met wit over de rand van de tape gaat wat later groen wordt, zorg je dat de witte verf de gaatjes onder de tape opvult.

Dit jaar je even drogen, tape laat je erop. En dan met groen eroverheen.
Laat dit ook drogen, dan trek je de tape eraf.

Spachtelputz muren zijn een crime om te verfen, het beste is een hele grove roller, en dan met een blokkwast de gaatjes.
Hopelijk is jouw fijn gestructureerde muur beter te doen.

3 likes

Geen idee welke de beste is, maar ik ga vanaf nu alleen maar gekleurde tape gebruiken ipv van die gebroken wit achtige tape! Dan zie je goed of het recht is en of je goed op de grens zit van de muur en plafond bijvoorbeeld. Had de gang met witte tape gedaan en de woonkamer met paarse tape en het paarse werkt zoveel fijner en de lijnen zijn veel rechter. Gewoon die van action.

Ik had de truc met eerst wit verven niet gegaan en ziet er gewoon prima uit maar wij hebben geen spachtelputz.

7 likes

Zo strak werd het bij mij

15 likes

Groot fan van de Frog tape. Stuk duurder, maar bij mij heeft het altijd gezorgd voor het beste resultaat.

12 likes

Ik heb afgelopen week weer muren geverfd en ik ben dus in tegenstelling tot veel anderen helemaal geen fan van frogtape. Bleef helemaal niet goed zitten bij ons.
De gele Tesa vond ik wel top!

2 likes

Nee? Maakte je het wel goed nat?

2 likes

Huh haha. Moest dat?
Dat heb ik dus niet gedaan, maar ook nergens gelezen :stuck_out_tongue:

4 likes

Frogtape heeft gel die uitzet als het nat wordt, en zo een strakke lijn vormt. Je moet het dus eerst oververven met de kleur van de muur waar de tape op zit.

Over de kleuren: ik zou gele tape gebruiken voor gewoon afplakken, paars alleen op net geverfde muren. Dat plakt wat minder goed en beschadigd net geverfde oppervlakken dus niet.

4 likes

Haha ja! Je activeert de lijm als je er met een nat doekje overheen gaat na het plakken en dan zit hij echt mega strak

2 likes

Dan weet ik dat voor de volgende keer. Dankje!

3 likes

B3dankt voor de tips, frogtape met verf wordt het! Wat een strakks muur @Nova , mooie kleuren ook!

1 like

Weet iemand hoe zo’n metalen plaatje heet die ik hier in het midden vasthoud?

Ik wil een lamp ophangen, maar de openingen van dit plaatje zitten te kort bij elkaar om ze op mijn vierkante centraaldoos te bevestigen. Als het gat links net zo zit als rechts, dan moet het wel passen. Kan ik zo’n plaatje ook los bij de bouwmarkt kopen?

2 likes

Past het ook niet diagonaal?

1 like

Nee, dat is juist het probleem. Hij kan alleen diagonaal vastgeschroefd worden, maar de openingen van dit plaatje zitten te dicht bij elkaar om dat te kunnen doen.

Beugel voor lamp, of ophangbeugel. Kun je er geen gaatje in boren, dat je het linkergat wat groter/breder maakt?

3 likes

Ah top, met die term kom ik wel tegen wat ik nodig heb. Even zoeken of ze hier bij een bouwmarkt in de buurt een handige hebben.

Ik heb helaas geen boor, dus in dit plaatje een gat boren zit er niet in. Kan ik natuurlijk ook aanschaffen, maar een nieuw plaatje leek mij goedkoper :smile:

1 like