Klussen in huis-topic

Een klus van een paar uur gratis verwachten is toch best vreemd.

Je kunt toch ook zelf wel bedenken dat een partij die ‘gratis’ zou komen leggen deze kosten toch zelf ergens terug moet verdienen? Ik zou iig geen kwaliteit verwachten

10 likes

Mijn tip zou dan eerder zijn: tik gratis of goedkoop laminaat op de kop via marktplaats en leg het dan zelf. Is niet heel ingewikkeld (even paar youtube filmpjes kijken) en daar bespaar je veel geld op. Wij hadden op deze manier 50m2 kwalitatief goed quickstep laminaat van 8mm gratis (moesten we het wel zelf uit het huis slopen maar ook dat was niet ingewikkeld)

3 likes

Bebo Parket heeft goedkoop laminaat, de legservice is geloof ik niet gratis, maar ze beloven wel onder alle prijzen van de concurrenten te gaan zitten, dus de allerduurste zullen ze in totaal niet zijn.

Wat een rare reactie? Ze verwacht toch niet dat het gratis gedaan wordt maar vraagt gewoon of ergens die aanbieding momenteel is? Bij bijv kwantum heb je toch ook dat er reclames zijn dat gordijnen gratis op maat gemaakt worden. Dat zijn gewoon reclames die terugkeren.

Over de kwaliteit zeg ik niets want er zal vast ergens op bezuinigd worden bij die reclames.

3 likes

Wij hadden dat er niet bij, maar via een facebook groep iemand gevonden die voor 200 euro de hele bovenverdieping heeft gelegd wat wij heel schappelijk vonden. Dus mocht je geen gratis leggen iunnen vinden dan is dat misschien een goeie tweede optie?

@Spaarlamp ik weet niet waar je vandaan komt anders is die t bij ons heeft gedaan zeker een aanrader. Omgeving gelderland. Is dat niet in de buurt dan zou ik zeker even aanraden op werkspot te kijken. Zo kwamen wij aan die van ons. Een zzp’er die schappelijke prijzen vroeg en ook echt recensies van klanten had inc foto’s waardoor we het aandurfde. Heeft ook zeker niet teleurgesteld, onze trap is prachtig geworden.

1 like

@Ohappyday Ja een grotere keten is ook prima, ik zocht dus bijvoorbeeld op Praxis maar die had die aanbieding nu niet. Dus ik vroeg me af of iemand (bijvoorbeeld daar, recent) er ervaring mee had. Thanks!

@Hippe_kikker Dan ga ik daar niet heen, dankjewel!

@Takkie Ja vind je? Zoals je hierboven leest zijn er dus bedrijven die dat wel doen als aanbieding. En daar vroeg ik naar. Dus ik vind jouw reactie dan eerder vreemd. Maar ieder zijn mening.

@crazyplantlady Dat is wel een goeie, ga ik eens naar kijken. Dankjewel!

@Merel Die ken ik niet, bedankt voor de tip!

@Hippe_kikker Dankjewel, dat is precies wat ik bedoel. Maar blijkbaar kent niet iedereen die aanbieding of service.

@JustinBieber Dat is wel een prima deal! Alleen zeker niet mijn regio, ik had wel aan werkspot zitten denken maar ik vind dat net wat spannender dan een keten. Maar met recensies en foto’s is dat wel een goede. Dank!

Bericht weggehaald ging over btw tarief voor stucwerk wat 9% is en waarover 21% werd gevraagd vanwege de kleine ruimte.

Dank @anon59849077 en @PrincessPeach voor jullie reactie het is aangepast op de offerte!

1 like

Dit klinkt mij heel raar in de oren en eerder als iemand die het doet om er iets extra’s aan te verdienen door maar 9% af te dragen dan als echt legit :stuck_out_tongue:

2 likes

BTW is een vast iets en is niet afhankelijk van hoe groot iets is, dit is een truukje van degene die de offerte gemaakt heeft om zijn uurtarief/m2-prijs op te schroeven zonder dat jij dit door hebt. Hij kan dit straks ook nooit zo op de factuur zetten want dan komt hij in de problemen met de belastingdienst.

Ik snap niet dat hij niet gewoon aangeeft dat hij bij een een kleiner oppervlak een hogere m2-prijs rekent.

Wij hebben zo’n 3 jaar terug een actie gebruikt bij CarpetRight met gratis laminaat leggen. Hier is het mooi gelegd en we zijn er blij mee. Volgens mij werkt Carpetright met kleinere vloerleggers, dus de kwaliteit van leggen zal vast verschillen per persoon/vestiging.

2 likes

Oh thanks voor je positieve reactie hierover! Ook fijn om te horen :smiling_face:

2 likes

Ik heb echt hele positieve ervaringen met werkspot. Laatst voor heel goedkoop door 2 studenten een grote Pax kast in elkaar laten zetten (ben zelf ziek).
Mijn moeder had voor haar badkamer last minute iemand nodig (halverwege de klus). Ook heel mooi geworden en echt goeie deal qua prijs.
Wel inderdaad goed opletten dat iemand veel reviews heeft en legit is

1 like

Beetje random vraag misschien maar ik heb een Kärcher hogedrukreiniger te leen, alleen niet de tuinslang en het verloopstukje voor de binnenkraan erbij geleend. De komende tijd gaat het ook niet lukken om dat te lenen. Weet iemand wat voor verloopstukje daarvoor nodig is?

Die moeten volgens mij altijd op een wasmachinekraan, dus net zo’n kraan als een buitenkraan. Niet op een gewone waterkraan. Dat verloopstukje zit vast aan de slang zelf, volgens mij kun je die niet los kopen want dan zou je die ook zelf op de slang vast moeten maken en gezien de hoge druk lijkt dat me niet mogelijk (maar niet 100% zeker).

Je hebt gewoon van die verloopstukjes te koop hoor, draai m hier ook op de gewone kraan. Moet je alleen even die ring met dat filtertje eraf draaien.

@Geranium zou gewoon even naar de bouwmarkt gaan. Daar hebben ze die verloopstukjes en kunnen ze je ongetwijfeld helpen

4 likes

Oh oké, bij mijn kranen (thermostaatkranen) kan ik er niets afdraaien dus daar past volgens mij geen enkel verloopstukje op.

1 like

en @Virago thanks! Ik weet idd dat het op een binnenkraan kan want dat heb ik al eerder gedaan. Ga dan toch maar even naar de bouwmarkt. Ik had het eerder in het tuincentrum gevraagd maar daar wisten ze het niet

1 like

Ik ben een basic bitch dussss:
Weet iemand toevallig of flexa subtle stone en flexa zandsteenbruin dezelfde kleur? Wil ff online verf bestellen maar snap het weer niet. Ik wil flexa subtle stond

Vaak kan je erachter komen door te googlen op rgb-code [naam verf]. Dan krijg je de verhoudingen rood/geel/blauw en als die hetzelfde is, dan is je verfkleur hetzelfde. Ook behulpzaam als je de kleur van een duur verfmerk wilt laten ‘namaken’ bij een bouwmarkt. Al is dat niet 100% waterdicht altijd, kwaliteit vd verf kan iets doen met de kleur.

We zijn dus zo dom geweest om geen afneembare verf aan de brengen op achterwand van de keuken. Heel dom we know :joy: nu zaten we te denken om dat alsnog te doen maar onze keuken is vrij basic dus ik zou eigenlijk ook wel van die mooie smalle tegels willen.

Nu zie ik dus van die plaktegels (van pvc). Heeft iemand hier ervaring mee? Reviews zijn best oke en de foto’s ook maar toch spannend