Klussen in huis-topic

Fijn! Toch geen olijfgroen?

2 likes

Nee, heel klein stukje in de hoek gedaan, maar een beetje vergist hoeveel ik nodig had dus dat was zo op dus ik heb maar voor creme gekozen verder :sweat_smile:

1 like

Jurk?

Haha ja, dat tankstation is echt ons pareltje. Altijd licht en actuele benzineprijzen.

3 likes

Dat ene plaatje of de jurk groen of wit was haha. Ik dacht namelijk dat je het olijfgroen zou verven dus had even een hersenstoring.

Maar zie nu idd het hoekje!
Ja dat tankstation met dat licht heeft haast iets filmisch, perfecte filmset haha.

6 likes

:open_mouth: heb je ook geen gordijnen? of eraf gehaald voor het verven?

1 like

Hingen er wel, maar waren stuk, dus moet nog nieuwe bestellen :see_no_evil:

1 like

Heeft er iemand ooit wel eens een dakterras aangelegd of gerenoveerd?
Heb je dit laten doen of hebben jullie jezelf eraan gewaagd?

Haha ja bijna een soort Edward Hopper schilderij, dat tankstation!

4 likes

Ik irriteer mij mateloos aan deze niet-strakke verfrand. Ik twijfel of het beter wordt als ik het randje kit? Of ga ik mij dan juist storen aan de witte kitrand?:sweat_smile: Tips heel erg welkom!

Als je superstrak kan kitten, kan het mooi worden. Maar best kans dat het een beetje hobbelig wordt op je plint (dus niet op de muur zelf) en dan zit je daar weer mee. Kan op de foto trouwens ook niet helemaal zien of je muur echt wit-wit is. Kit is dat vaak namelijk wel, en dan kun je ook kleurverschil zien met je muur.

Ik zou met een dun penseeltje met verf in de kleur van je muur het randje bijwerken, die kans op succes lijkt me wat groter

2 likes

Een kit randje kan inderdaad wel mooi worden, maar in mijn ervaring moet je daarna wel ook nog overschilderen. De ondergrond is dan alleen wat egaler waardoor je makkelijker een strakke rand krijgt. Kit blijft namelijk een beetje ‘plakkerig’ dus daar komt veel stof op, zeker op zo’n randje van een plint.

2 likes

Ik denk dat je dit prima zo kan laten want er komen meubels voor en je bekijkt het alleen van een afstandje. Kan ook juist weer meer opvallen als je het probeert te fixen.

3 likes

Goeie punten! Dank. Penseeltje it is haha.

2 likes

Heeft iemand goede ervaringen met een klusjesman (omgeving Rotterdam/Barendrecht) die laminaat kan leggen en mooi kan behangen (patroon)? (Zo ja, wat heeft hij gedaan en wat was je kwijt? Ik zoek nog iemand)

Wij hebben een vrij oude maar nog goede keuken dus vervangen vind ik zonde en te duur. Er zitten houten deurtjes in met hard kunststof er overheen (zie foto, laat een beetje los want is boven het gasstel)), nou las ik dat je dat er met een heatgun af kunt krijgen en daarna dus de deurtjes kunt schilderen, iemand ervaring hiermee?

Edit: kon niet op het woord komen, melamine dus.

1 like

Ik heb dit gedaan in mijn vorige huis. Vanwege lekkage liet het harde kunststof/plastic (ik weet niet precies wat er overheen zat) al een beetje los dus het was makkelijk te verwijderen zonder heatgun. Zaten mooie houten kastjes onder. Daarna gegrond en gelakt. Het is heel mooi geworden destijds.

4 likes

Momenteel ook aan het verven en kitten en ik zou hier tape op de plint plakken (groene frog tape), een randje kitten met Zwaluw Acrylaatkit Acryl, afschrapen met een voegstrijkhulpmiddel, en dan overschilderen met muurverf. En dan wanneer de verf nog nat is de tape er afhalen.

4 likes

Ik zou een stukje er af halen en kijken wat voor hout er onder zit, misschien is het mooier om te wrappen.

2 likes

@Moment @Spaarlamp bedankt! Het laat door warmte al wat los en er zit hout onder, het stuk dat ik kan zien ziet er goed uit dus ik denk dat ik voor schilderen gaat. Wrappen is volgens mij ook niet heel goedkoop en door omstandigheden is de spaarrekening bijna 0 dus het moet even budgetvriendelijk.

4 likes

Ik zoek een uitschuifbare stang, zoals je ook voor een douchegordijn kunt gebruiken, maar dan maar 27.5 cm. Ik wil er wat lichte jurken aan hangen, dus het moet wel ergens tegen kunnen.

Ik heb deze gevonden maar denk niet dat dit heel stevig is, maar ik zoek wel zoiets. Misschien heeft iemand nog tips?