Heeft iemand goede ervaringen met een klusjesman (omgeving Rotterdam/Barendrecht) die laminaat kan leggen en mooi kan behangen (patroon)? (Zo ja, wat heeft hij gedaan en wat was je kwijt? Ik zoek nog iemand)
Wij hebben een vrij oude maar nog goede keuken dus vervangen vind ik zonde en te duur. Er zitten houten deurtjes in met hard kunststof er overheen (zie foto, laat een beetje los want is boven het gasstel)), nou las ik dat je dat er met een heatgun af kunt krijgen en daarna dus de deurtjes kunt schilderen, iemand ervaring hiermee?
Edit: kon niet op het woord komen, melamine dus.
Ik heb dit gedaan in mijn vorige huis. Vanwege lekkage liet het harde kunststof/plastic (ik weet niet precies wat er overheen zat) al een beetje los dus het was makkelijk te verwijderen zonder heatgun. Zaten mooie houten kastjes onder. Daarna gegrond en gelakt. Het is heel mooi geworden destijds.
Momenteel ook aan het verven en kitten en ik zou hier tape op de plint plakken (groene frog tape), een randje kitten met Zwaluw Acrylaatkit Acryl, afschrapen met een voegstrijkhulpmiddel, en dan overschilderen met muurverf. En dan wanneer de verf nog nat is de tape er afhalen.
Ik zou een stukje er af halen en kijken wat voor hout er onder zit, misschien is het mooier om te wrappen.
@Moment @Spaarlamp bedankt! Het laat door warmte al wat los en er zit hout onder, het stuk dat ik kan zien ziet er goed uit dus ik denk dat ik voor schilderen gaat. Wrappen is volgens mij ook niet heel goedkoop en door omstandigheden is de spaarrekening bijna 0 dus het moet even budgetvriendelijk.
Ik zoek een uitschuifbare stang, zoals je ook voor een douchegordijn kunt gebruiken, maar dan maar 27.5 cm. Ik wil er wat lichte jurken aan hangen, dus het moet wel ergens tegen kunnen.
Ik heb deze gevonden maar denk niet dat dit heel stevig is, maar ik zoek wel zoiets. Misschien heeft iemand nog tips?
Nee anders had ik dat wel gedaan. Ik wil naast onze kledingkast, waar dus 27,5 cm ruimte is, nog een roede hangen zodat ik m’n jurken recht kan laten hangen. Ons hanggedeelte is daar nu te kort voor. Maar onze kast is helemaal vastgemonteerd en de enige manier waarop ik fatsoenlijk in die muur zou kunnen boren is door de hele kast los te maken en ook half te demonteren en ook nog eens leeg te maken, waar ik allemaal absoluut geen zin in heb.
Ik heb in mijn badkamer ook zo’n douchegordijnstang, die is veel langer maar daar hangt ook regelmatig kleding aan hangers aan te drogen en dat houdt het prima. Ik ben ook niet van plan zware jurken eraan te hangen, vooral lichte zomerjurkjes.
Andere optie is wat haakjes aan de kast monteren, dat kan nog wel met een schroevendraaier in die krappe ruimte, maar is toch minder praktisch.
Ah aan zoiets had ik niet gedacht, dat is misschien ook wel wat.
Als het echt maar om een paar jurken gaat, hebben ze bij IKEA ook deze oplossing:
Bekijk deze KOMPLEMENT van IKEA.
Nog wat extra informatie:
Is ook makkelijker te monteren dan ergens tussen.
Deze knop in een schuifdeur van een kast is kapot en daardoor niet goed te gebruiken. Het uitgebroken hout is weggegooid () en omdat het in een familie vakantiehuis staat wil niemand geld voor een nieuwe kast uitgeven. Hoe zou ik dit kunnen repareren. Zou kneedbaar hout en oplossing zijn? Misschien iets dat bij de Gamma verkrijgbaar is, want die zit hier in de buurt.
Ja misschien wegschuren, opvullen en dan gewoon een knop erop zetten?
Dat kan ook, inderdaad. Alleen zitten er nog 2 van dit soort grepen op dezelfde kast. En dan moet ik de hele kast verven, want dat krijg je nooit in houtnerf?
Ik heb 2 weken geleden onze eettafel in de meubelwas gezet en het is zo lelijk nu! Veel te veel glans en vlekkerig. Mijn normale pot was leeg dus ik heb een blanke was gebruikt ipv een donkere, is er een manier om dit er weer af te krijgen? Ik ben nu aan de gang met keukenreiniger omdat dat vrij sterk en ontvettend is maar het schiet nog niet echt op.
Oja shit dat is lastig
Ik wil hele lichte gordijnroedes met een licht gordijn ophangen aan een gipsplaat muur. De verpakking zei incl plug maar de roedes zijn zonder plug geleverd maar mét van dat dubbelzijdige tape. Het zijn kleine schroefjes. Wat zouden jullie doen?
- Plakkers gebruiken
- Boren en schroeven zonder plug
0 stemmers
Pluggen kopen
Misschien schuren?
@vitaminwater sowieso boren, je wil echt niet dat dat ding midden in de nacht naar beneden pleurt.
Heb je al op Werkspot gekeken?
Ik heb daar echt goeie ervaringen mee de afgelopen jaren: loodgieter, verhuizer, klusjesman voor kasten etc (niet voor jouw dingen anders had ik je wel getipt haha).
Er staan vele recensies, prijzen en foto’s. Vond ik een aanrader