Klussen in huis-topic

Nee anders had ik dat wel gedaan. Ik wil naast onze kledingkast, waar dus 27,5 cm ruimte is, nog een roede hangen zodat ik m’n jurken recht kan laten hangen. Ons hanggedeelte is daar nu te kort voor. Maar onze kast is helemaal vastgemonteerd en de enige manier waarop ik fatsoenlijk in die muur zou kunnen boren is door de hele kast los te maken en ook half te demonteren en ook nog eens leeg te maken, waar ik allemaal absoluut geen zin in heb.

Ik heb in mijn badkamer ook zo’n douchegordijnstang, die is veel langer maar daar hangt ook regelmatig kleding aan hangers aan te drogen en dat houdt het prima. Ik ben ook niet van plan zware jurken eraan te hangen, vooral lichte zomerjurkjes.

Andere optie is wat haakjes aan de kast monteren, dat kan nog wel met een schroevendraaier in die krappe ruimte, maar is toch minder praktisch.

2 likes

Ah aan zoiets had ik niet gedacht, dat is misschien ook wel wat.

2 likes

Als het echt maar om een paar jurken gaat, hebben ze bij IKEA ook deze oplossing:
Bekijk deze KOMPLEMENT van IKEA.
Nog wat extra informatie:

Is ook makkelijker te monteren dan ergens tussen.

2 likes

Deze knop in een schuifdeur van een kast is kapot en daardoor niet goed te gebruiken. Het uitgebroken hout is weggegooid (:face_with_monocle:) en omdat het in een familie vakantiehuis staat wil niemand geld voor een nieuwe kast uitgeven. Hoe zou ik dit kunnen repareren. Zou kneedbaar hout en oplossing zijn? Misschien iets dat bij de Gamma verkrijgbaar is, want die zit hier in de buurt.

1 like

Ja misschien wegschuren, opvullen en dan gewoon een knop erop zetten?

1 like

Dat kan ook, inderdaad. Alleen zitten er nog 2 van dit soort grepen op dezelfde kast. En dan moet ik de hele kast verven, want dat krijg je nooit in houtnerf?

Ik heb 2 weken geleden onze eettafel in de meubelwas gezet en het is zo lelijk nu! Veel te veel glans en vlekkerig. Mijn normale pot was leeg dus ik heb een blanke was gebruikt ipv een donkere, is er een manier om dit er weer af te krijgen? Ik ben nu aan de gang met keukenreiniger omdat dat vrij sterk en ontvettend is maar het schiet nog niet echt op.

Oja shit dat is lastig

4 likes

Ik wil hele lichte gordijnroedes met een licht gordijn ophangen aan een gipsplaat muur. De verpakking zei incl plug maar de roedes zijn zonder plug geleverd maar mét van dat dubbelzijdige tape. Het zijn kleine schroefjes. Wat zouden jullie doen?

• Plakkers gebruiken
  • Boren en schroeven zonder plug

0 stemmers

2 likes

Pluggen kopen

9 likes

Misschien schuren?

@vitaminwater sowieso boren, je wil echt niet dat dat ding midden in de nacht naar beneden pleurt.

4 likes

Goed punt!!
@Monica nee het moet er nú op :laughing:

Ik heb voor boren gekozen, de eerste hangt :pray:

2 likes

Heb je al op Werkspot gekeken?
Ik heb daar echt goeie ervaringen mee de afgelopen jaren: loodgieter, verhuizer, klusjesman voor kasten etc (niet voor jouw dingen anders had ik je wel getipt haha).
Er staan vele recensies, prijzen en foto’s. Vond ik een aanrader

1 like

Ja heb ik gedaan! Maar ik vond vaak niet die combi. En degene die ik wel vond was direct degene met het hoogste uurtarief. Vandaar dat ik dacht: misschien heeft iemand hier nog een tip. En anders toch die maar.

2 likes

Is iemand weleens van gas naar een inductiekookplaat gegaan en hoeveel was je hiervoor ongeveer kwijt? Ik zie echt prijzen van €750 tot €3000, vind dat nogal een verschil. En hoe lang kon je niet koken in de tussentijd?

3 likes

Ja wij recent. Omdat we een heel oud electriciteitssysteem hebben, moest er een nieuwe groepenkast worden aangemaakt in de meterkast en ook de bedrading vanuit de keuken daarnaar doorgetrokken worden. Dat kostte extra, en daarnaast hebben we een van de betere inductieplaten. Wij betaalden hiervoor in totaal volgens mij ruim 1600 euro. Maar je moet ook (bijna) al je pannen vervangen dus dat kost ook flink.

Ze waren 1 dag bezig met dit alles, dus dat viel me enorm mee. De plaat alleen erin zetten zou niet meer dan een uur of twee moeten kosten denk ik, dus dan kun je dezelfde avond weer koken.

1 like

Ah 1600 euro is in ieder geval nog te overzien (ipv de 3000 die ik zag). Is die 1600 euro inclusief de plaat zelf? En de pannen?

Wel fijn dat het zo snel kan! Heb je gewoon een elektricien uit je stad benaderd hiervoor? Ik ben zelf https://www.vangasnaarinductie.nl aan het overwegen, maar weet niet wat wijsheid is

4 likes

Ik heb deze ervaring niet, ik ben meerdere keren gewisseld en heb nog pannen die al zeventien jaar oud zijn. Dus ligt echt aan de pannen die je al hebt.

1 like

O ja dat scheelt! Wij hadden 1 stevige wok die nog mee kon, de rest was te kromgetrokken voor inductie.

@Xiomara die 1600 hebben we betaald voor de plaat en installatie etc, dus exclusief pannen. Ik weet eigenlijk niet via welk bedrijf we het geregeld hebben, mijn vriend wilde graag inductie dus die heeft dit project op zich genomen. Via Google gezocht en een aan huis offerte aangevraagd, dat weet ik wel.

3 likes

Ik heb 400 betaald voor de elektricien (perilex aansluiting maken in de keuken, nieuwe hoofdschakelaar en aardlek in de meterkast en het trekken van de stroomkabel door de kruipruimte). Daarnaast moest Liander onze meterkast omzetten naar 3x 25 Ampère, dat was 325 euro.
Het is dat we een jacuzzi en zonnepanelen hebben, anders was de meterkast niet vol geweest en was die aanpassing door Liander niet nodig geweest.

De inductieplaat had ik al en mijn pannen konden gewoon op inductie.

2 likes