Ik was echt vet gemotiveerd om voor het eerst zelf aan de slag te gaan met muren verven en behangen. Maar ik snap er nu helemaal niets meer van! Ik heb van de bouwmarkten 3 verschillende adviezen gehad haha
Ik heb bijv. deze muren:
Op deze muur zat behang, dat heb ik eraf gehaald. Daar zit nu nog deze laag (deels) onder, je ziet beneden dat witte, daar is het helemaal van af. Het idee was om deze muur eerst met renovlies te behangen en dan te verven (crème kleur). Kan dit? Moet die bruine laag er ook nog af?
En hoe zit het dan met deze muur? Dat bruine is echt klote spul. Gaat er vet moeilijk af. Toch alles eraf halen en dan ook hier renovlies en dan verven (ook creme)?
En dan heb ik ook nog de gang. Daar is wel alles van af maar daar zit een soort groen iets op. Lijkt wel iets van de oorspronkelijke bouw en echt erin/op? Ook dit wil ik een creme kleur. Kan ik dit zonder renovliesbehang doen dus gelijk verven of zal je dan altijd het groene zien? Het is ook het trapgat dus lastig bij te komen, het liefst zou ik dus niet behangen, maar als dat het beter maakt… Ik heb ook dingen gelezen/gehoord over een voorstrijk, raden jullie dat aan en moet dat dan ook icm met renovlies?
Wat zouden jullie doen?