Deze roller heb ik gebruikt in 24 cm:
Dat ziet er vergelijkbaar uit met wat ik gebruikt heb. Dan weet ik het niet, sorry!
Bedankt voor het meedenken!
Ik heb trouwens wel een kleinere roller gebruikt, denk 10 cm. Maar ik denk dat dat niet heel veel uitmaakt voor het effect dat je krijgt…
Nog even voor de zekerheid, heb je alles goed ontvet voordat je ging schilderen? Door niet goed te ontvetten kunnen er ook bubbeltjes ontstaan.
Verder blijft ik het altijd raadselachtig vinden waarom het soms super mooi uitpakt en de andere keer niet haha.
Ohja daar heb ik deze voor gebruikt HG verfontvetter concentraat | dé effectieve verf ontvetter @Rowrow
Ja ik heb t dus ook keer gehad, dure verf gekocht, ook sikkens en daarna met gamma huismerk gedaan en toen was t wel goed. Blijkbaar had ik pech en een oude en al slechte pot verf gekocht dus dat zou miss ook kunnen.
Daar was ik in eerste instantie mee begonnen, maar daar kreeg ik de deur niet optijd helemaal geverfd mee, omdat dat zoveel banen was die ik dan moest verven en hij dan al ging drogen. Vandaar de keus voor een grotere roller zal ook kijken naar jouw getipte ontvetter!
@ferris ik heb de deur ontvet met St Marc, dus dat mag het probleem eigenlijk ook niet zijn dan denk ik?
Iig wel heel frustrerend
@Perzik nou, het is wel een pot die al open is geweest en aardig leeg raakt omdat er eerst konijnen, koven en andere deur mee is geschilderd. Het gaat ook in een laag tempo dus misschien toch die kant op denken? Heb nog wel nieuwe pot staan, gebruik ik dat andere weer voor de kleinere delen zoals kozijnen.
Je verwacht eigenlijk dat als je dure verf koopt, dat het dan wel goed moet zijn
Ik weet niet of dit nou onder klussen valt, maar heeft er iemand ervaring met deze plafondhaken zonder boren?
Of heeft iemand een goede tip voor een plafondhaak zonder boren?
En dan het liefst haken die er iets mooier uitzien.
Ik heb er ervaring mee, maar weet niet of je er iets aan hebt heb ze nl met kerst gebruikt om papieren kerstornamenten aan het plafond te hangen. Wel redelijk grote maar zijn geen hele zware dingen natuurlijk. Vond het wel makkelijk in gebruik en vond ze ook wel echt heel stevig! Ging er daarna ook weer eenvoudig af zonder beschadigingen.
Aah oke, dankjewel! Ik moet er een potje aan hangen dus ik weet nog niet of ik het aandurf
Heeft iemand ervaring met asbestlijm op een trap? Ik ben al maanden bezig lijmresten te verwijderen van mijn trap, heb echt wel dingen daarover opgezocht… en nu begint iemand ineens op insta over asbestlijm? Het is blijkbaar zwarte lijm en bij mij zit er wel donkere lijm op… maar als het asbestlijm is dan is het al te laat vrees ik
Jaaa ik lees wisselende verhalen, ook dat het te duur spul was voor een trap en het vooral bij vinyl bij natte ruimtes werd gebruikt. Maar ik vind het ook wel heel vreemd dat er nergens voor gewaarschuwd wordt als je opzoekt hoe je het beste lijm verwijdert van een trap? Lijkt me toch best cruciale informatie, al komt het misschien niet veel voor?
(ik ben ondertussen alvast mijn begrafenis aan het plannen joe
)
Is de lijm gewoon vlak en glad of zitten er kleine vezeltjes in? Als je twijfelt zou ik er altijd een professional bij halen, misschien hebben ze na 1 blik al wel gezien dat het dat niet is, maar voor hetzelfde geld is het wel asbest. Of misschien kun je ze foto’s mailen ofzo.
Nee het is vooral droog en gebarsten Volgens mij ook niet persé een goed teken. Hij heeft wel maanden zo gezeten terwijl het huis is gerenoveerd, dus zou dan ook niet 1 van de werklui dat zijn opgevallen denk ik dan (het is van de woningbouw)
Vind het vooral heel raar dat je er eigenlijk niets over vind als je het niet specifiek op zoekt
Haha ja ik nu ook (de begrafenis)🫠🙃 Al moet ik zeggen dat die lijmverwijderaar ook hard op mijn longen sloeg. Maar echt heeeel raar dat ik hier nooit iets van gehoord heb, ook niet van onze aannemer…
Oh dan zou ik de woningbouw gewoon bellen hoor! Zeker als het een ouder huis is.
Ik had er idd ook nog nooit van gehoord totdat ik googlede hoe je lijm kunt verwijderen en wat voor soort lijm er op onze trap zou zitten, toen dacht ik ook huh asbestlijm. Denk ook dat het zo onbekend is omdat het weinig gebruikt is en de kans dus klein is? Maarja better safe than sorry
Ja maar dat is dus mijn ding: ik heb er superveel over opgezocht hoe je lijm van een trap verwijderd en nergens gelezen over asbestlijm! Er zijn hier ook veel mensen geweest, ik heb er ook regelmatig wat over geplaatst en verhalen gehoord van mensen die hetzelfde hadden met hun trap (op instagram): nooooit van gehoord.
En ik draag ook geen mondkapje want dan beslaat mijn bril meteen, wel ventileren uiteraard, maar ik heb er spontaan hoofdpijn van gekregen nu
Maar goeie, kan ook gewoon de woningbouw even vragen! Als het asbest is is het wel echt ver te laat want heb al meer dan de helft staan afkrabben en loop al 3 maanden over die afbrokkelende trap
Heb je ook geen mondkapje op gedaan met Alabastine??? Ik word alweer spontaan high als ik die pot zie