Klussen in huis-topic

Ja ik heb dat ongeveer 1,5 jaar geleden wel gekregen, sowieso bij Gamma. Ik weet niet meer of ik het ook bij Praxis of Karwei had. Was 10% korting voor een periode van 3 maanden. Het is wel gewoon een handgeschreven kaartje dus onhandig met meenemen haha, het staat niet op je klantenkaart o.i.d.

Zou even langs de verschillende bouwmarkten rijden en er bij de infobalie naar vragen!

1 like

Dit kon ik vinden

1 like

Nou dan ben ik wel benieuwd hoe dichtbij je moet wonen, mijn oude huis was 3 straten van de Praxis af en heb nooit zo’n flyer gezien.

Maar al zou je het hebben, dan zal het geen extra korting zijn op al bestaande acties, als je een beetje slim koopt dan koop je altijd alles met korting bij Praxis en anders ga je naar de Gamma ofzo @LaScript

2 likes

Ik heb dit jaar 15% gekregen bij Praxis voor 2 maanden. Op alles dat niet in de aanbieding is, met uitzondering van vaste lage prijs. En ik woon 15 minuten rijden er vandaan en de verkoper stelde het zelf voor. Karwei doet (bij ons) niet aan zo’n acties. En Gamma is voor mij te ver weg, maar een collega had dit wel.

1 like

Bij Karwei is t idd 1 maand en je laat je huur- of koopcontract zien aan de balie. Met het flyertje dat je meekrijgt, krijg je 10% korting op alles - muv bestaande acties of vaste lage prijs artikelen (te herkennen aan roze prijsbordjes).

2 likes

Bedankt voor de antwoorden! Dan hoef ik er vandaag niet speciaal heen te rijden, alleen met korting op korting zouden dingen goedkoper zijn. Maar altijd handig om in het achterhoofd te houden mocht ik later nog dingen in moeten slaan die net niet in de korting zijn.

Vinden jullie afwasbare muurverf het geld waard voor de woonkamer en keuken? Het is ongeveer twee keer zo duur als de verf die ik anders zou halen

Voor de keuken bij mij honderd procent wel waard. Alle spetters van curry en tomatensaus en bij de gootsteen van water enzo kan ik er heel makkelijk afhalen. Daardoor ziet het er na 2 jaar nog uit alsof we het net hebben geschilderd.

3 likes

Voor de woonkamer sowieso niet, tenzij je misschien kleine kinderen hebt. Voor de keuken alleen als het op een plek zit waar snel vlekken zouden kunnen komen.

1 like

Dat zit het eigenlijk niet. In de keuken gaat het alleen om een muur met groot raam en radiator eronder en een muur met losstaande koelkast, die ook niet dicht tegen de keuken aan staat ofzo. Ik dacht eerder aan bijvoorbeeld beestjes vangen ofzo qua vlekken.

Keuken echt doen, ik moet alles over gaan schilderen omdat de muur nu (met flexa easycare keuken) niet goed schoon te maken is.

Ik vind het verder aan de verf liggen. De meeste muren in mijn huis zijn niet met specifiek afneembare verf geschilderd en dat is geen probleem want een doekje erover gaat wel. Maar bij Farrow&Ball de meest matte verf zie je wel weer elke vlek op en kan je ook niet goed afnemen, heb ik uiteindelijk allemaal overgeverfd met modern emulsion finish.

3 likes

Oh dan zou ik het niet doen. Wij hadden dat precies zo en dan is het echt niet nodig. Beestjes ving ik met een glas en papiertje eronder en muggen met de elektrische vliegenmepper. Dus daar heb ik nooit vlekken van gehad.

1 like

100.000 x ja. Zelfs al krijg je kids van anderen op visite fie met hun vette handjes even aan je muur zitten, of je laat iets vallen en t spettert op je muren.

2 likes

Soms krijg je, als je ergens gaat wonen, een doos van Buurtkadoos. Dat had ik ook en daar zat een bon in van de karwei met verhuiskorting de komende maanden. Misschien hebben ze het ook in jouw regio?

2 likes

Ja en ook voor bij de trap. Ik weet niet waarom maar mijn kinderen leggen altijd even hun hand tegen de muur voor ze naar boven lopen :weary: denk dat ze net niet bij de trapleuning kunnen vanaf de grond.
Minder dan een jaar geleden geverfd :clown_face:

6 likes

Oei zonde ja!

Ik ben bezig met deuren en kozijnen verven. Nu heb ik bij de deuren die helemaal glad zijn, dat er elke keer van die vlekken op komen die je in bepaald licht ziet. En als je dan dichtbij gaat kijken is daar de verf niet mooi uitgevloeid maar bobbelig/korrelig opdroogt.
Iemand tips om dit te voorkomen? Zou het helpen om de verf te verdunnen met water?

Het is met verf op waterbasis geverfd, deuren zijn ook gegrond met waterbasis. Heb al een extra grote roller zodat je eerder de deur erin hebt, omdat het best een groot oppervlak is.

Het lijkt net of de verf dan al aan het drogen is en je dan er nog een keer overheen bent gegaan, maar dat is dan niet gebeurt.

Kan ook te maken hebben met hoe warm het is, als t warm is droogt de verf te snel.

En kwaliteit van de verf scheelt ook.

3 likes

De verf die is gebruikt is Sikkens Rubbol BL Rezisto Satin, dus zou kwalitatief goed moeten zijn.
Zou rond de 20 a 24 graden te warm zijn?

2 likes

Nee, dat zou niet te warm moeten zijn. Wat voor roller gebruik je? Ik heb vorige week kozijnen geverfd en kreeg een gladdere roller (lakroller) aangeraden. Dat ging heel soepel.

1 like