Klussen in huis-topic

Soms krijg je, als je ergens gaat wonen, een doos van Buurtkadoos. Dat had ik ook en daar zat een bon in van de karwei met verhuiskorting de komende maanden. Misschien hebben ze het ook in jouw regio?

2 likes

Ja en ook voor bij de trap. Ik weet niet waarom maar mijn kinderen leggen altijd even hun hand tegen de muur voor ze naar boven lopen :weary: denk dat ze net niet bij de trapleuning kunnen vanaf de grond.
Minder dan een jaar geleden geverfd :clown_face:

6 likes

Oei zonde ja!

Ik ben bezig met deuren en kozijnen verven. Nu heb ik bij de deuren die helemaal glad zijn, dat er elke keer van die vlekken op komen die je in bepaald licht ziet. En als je dan dichtbij gaat kijken is daar de verf niet mooi uitgevloeid maar bobbelig/korrelig opdroogt.
Iemand tips om dit te voorkomen? Zou het helpen om de verf te verdunnen met water?

Het is met verf op waterbasis geverfd, deuren zijn ook gegrond met waterbasis. Heb al een extra grote roller zodat je eerder de deur erin hebt, omdat het best een groot oppervlak is.

Het lijkt net of de verf dan al aan het drogen is en je dan er nog een keer overheen bent gegaan, maar dat is dan niet gebeurt.

Kan ook te maken hebben met hoe warm het is, als t warm is droogt de verf te snel.

En kwaliteit van de verf scheelt ook.

3 likes

De verf die is gebruikt is Sikkens Rubbol BL Rezisto Satin, dus zou kwalitatief goed moeten zijn.
Zou rond de 20 a 24 graden te warm zijn?

2 likes

Nee, dat zou niet te warm moeten zijn. Wat voor roller gebruik je? Ik heb vorige week kozijnen geverfd en kreeg een gladdere roller (lakroller) aangeraden. Dat ging heel soepel.

1 like

Deze roller heb ik gebruikt in 24 cm:

2 likes

Dat ziet er vergelijkbaar uit met wat ik gebruikt heb. Dan weet ik het niet, sorry!

Bedankt voor het meedenken!

1 like

Ik heb trouwens wel een kleinere roller gebruikt, denk 10 cm. Maar ik denk dat dat niet heel veel uitmaakt voor het effect dat je krijgt…

Nog even voor de zekerheid, heb je alles goed ontvet voordat je ging schilderen? Door niet goed te ontvetten kunnen er ook bubbeltjes ontstaan.

Verder blijft ik het altijd raadselachtig vinden waarom het soms super mooi uitpakt en de andere keer niet haha.

2 likes

Ohja daar heb ik deze voor gebruikt HG verfontvetter concentraat | dé effectieve verf ontvetter @Rowrow

1 like

Ja ik heb t dus ook keer gehad, dure verf gekocht, ook sikkens en daarna met gamma huismerk gedaan en toen was t wel goed. Blijkbaar had ik pech en een oude en al slechte pot verf gekocht dus dat zou miss ook kunnen.

Daar was ik in eerste instantie mee begonnen, maar daar kreeg ik de deur niet optijd helemaal geverfd mee, omdat dat zoveel banen was die ik dan moest verven en hij dan al ging drogen. Vandaar de keus voor een grotere roller :stuck_out_tongue: zal ook kijken naar jouw getipte ontvetter!

@ferris ik heb de deur ontvet met St Marc, dus dat mag het probleem eigenlijk ook niet zijn dan denk ik?
Iig wel heel frustrerend :melting_face:

@Perzik nou, het is wel een pot die al open is geweest en aardig leeg raakt omdat er eerst konijnen, koven en andere deur mee is geschilderd. Het gaat ook in een laag tempo dus misschien toch die kant op denken? Heb nog wel nieuwe pot staan, gebruik ik dat andere weer voor de kleinere delen zoals kozijnen.
Je verwacht eigenlijk dat als je dure verf koopt, dat het dan wel goed moet zijn :see_no_evil:

3 likes

Ik weet niet of dit nou onder klussen valt, maar heeft er iemand ervaring met deze plafondhaken zonder boren?

Of heeft iemand een goede tip voor een plafondhaak zonder boren? :sweat_smile:
En dan het liefst haken die er iets mooier uitzien.

Ik heb er ervaring mee, maar weet niet of je er iets aan hebt :sweat_smile: heb ze nl met kerst gebruikt om papieren kerstornamenten aan het plafond te hangen. Wel redelijk grote maar zijn geen hele zware dingen natuurlijk. Vond het wel makkelijk in gebruik en vond ze ook wel echt heel stevig! Ging er daarna ook weer eenvoudig af zonder beschadigingen.

2 likes

Aah oke, dankjewel! Ik moet er een potje aan hangen dus ik weet nog niet of ik het aandurf :see_no_evil::sweat_smile:

1 like

Heeft iemand ervaring met asbestlijm op een trap? Ik ben al maanden bezig lijmresten te verwijderen van mijn trap, heb echt wel dingen daarover opgezocht… en nu begint iemand ineens op insta over asbestlijm? Het is blijkbaar zwarte lijm en bij mij zit er wel donkere lijm op… maar als het asbestlijm is dan is het al te laat vrees ik :sweat_smile:

1 like

Omg… Ik wist ook niet dat dit een ding was😱

Zo zag het er destijds bij ons uit… Lekker dan 🫠

2 likes