Klussen in huis-topic

Mijn vriend en ik hebben deze gemaakt voor de kliko’s.
Mijn ontwerp en zijn uitvoering. Ik heb hem daarna nog gebeitst.
Alsnog een heel bedrag aan materiaal maar ruim minder dan wat die dingen tegenwoordig kosten.
Er moet nog wel een deksel op.

35 likes

Echt prachtig! Waarschijnlijk doe je het al, maar het lijkt me handig om de deksel van de omkisting vast te kunnen klikken aan de deksel van de container, zodat je dit tegelijk opent. Het moet natuurlijk wel makkelijk los te koppelen zijn als de containers aan de weg moeten

3 likes

Misschien niet meer nodig maar dit soort vlekken zijn perfect schoon te maken met de wondersponsjes van de action. Die witte sponsjes schuren heeeel lichtjes waardoor ze op glad stucwerk de vlekken weghalen.
Op een gegeven moment houd t wel op maar scheelt misschien weer een schilder momentje.

2 likes

Wel echt voorzichtig mee zijn, ik heb met zo’n sponsje een stuk van het schilderwerk meegenomen wat nog veel meer opvalt dan de vlek die er zat :smiling_face_with_tear:

1 like

Wij hebben een haakje in de bovenkant gedraaid en dan met een kettinkje aan haakje, door deksel handvaten en terug gedaan. Dan kan je het makkelijk loskoppelen als hij aan de weg moet maar gaan beide deksels meteen open als je wat weg wilt gooien :ok_hand:t3:

5 likes

Perfect!

1 like

Wij hebben ook een kettinkje, maar dat haakje zit gewoon aan de voorkant van de deksel. Werkt ook prima!

1 like

Heeft iemand ervaring met die test swabs voor loodverf?
Ik heb ze gekocht via Amazon voor mijn oude trap, en bij 1 kleur verf kleurt het al bij 2 staafjes meer rood/roze. Dat zou dus betekenen dat er lood in zit. Ik heb die trap dus lopen afschrapen etc. zonder masker omdat ik niet zoveel last had van de afbijt (en me niet bewust was van dit risico, anders had ik natuurlijk anders aangepakt!).

Alleen nu moet ik nog de zijkanten schuren (want hier kan ik niet zomaar overheen verven… het is echt nog totaal niet glad). Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen :smiling_face_with_tear: Ik lees ook wel dat die swabs niet megabetrouwbaar zijn, maar weet niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken. Er gaan overzettreden op de treden, dus dat is okee denk ik. Maar ik loop ook al 3 maanden op deze trap met allemaal kapotte stukken :sweat_smile: En volgens mij moet je het ‘sealen’ toch? Maar als ik dit ga verven zonder te schuren wordt het geen gezicht…

Heeft iemand hier ervaring mee toevallig? :confused:

Wij hebben een vrij grote droogloopmat bij de deur, en daarnaast een houten vloer. Zoiets als hieronder, maar dan nog grotere mat. Maar onze kat plast zo nu en dan op deze mat (chronisch blaasprobleem) en het reinigen neemt echt veel tijd in beslag. We hebben er speciaal een tapijtreiniger voor aangeschaft, maar het is een gebed zonder end. Zou het gek zijn om hier tegels te leggen? Iemand andere goede ideeën? Moet dus makkelijk te reinigen zijn. Hij plast net zo lief op het beton als we de mat weghalen dus het lijkt meer aan de plek te liggen. Producten als urine off hebben we ook al gebruikt.

Wel als je daaronder nog bij een luik naar de kruipruimte wil kunnen (weet niet of die er zit?). Is een stukje vinylvloer een optie? Ik weet eigenlijk niet of dat vocht opneemt.

1 like

Heb je net als op de foto de trap daar? Ik zit te denken of het mogelijk is om te vermijden dat de kat daar komt. Dus het afbakenen of de gangdeur dichthouden bijvoorbeeld. En als de kat hier steeds plast, zou je bijna denken dat ie het tapijt een goede plek vind? (Of is het echt random en plast ie overal door zijn blaasprobleem?) Misschien dan ergens anders een stuk tapijt leggen waar ie op mag plassen als afleider? Of tapijttegels hier leggen, die je vaker kan vervangen? Tegels lijkt mij echt niet mooi hier helaas…

2 likes

Mag ik vragen wat dit ongeveer gekost heeft? Wij willen ook zoiets maken en die kant en klare dingen zijn echt zo duur, ben benieuwd wat het dan kost als je het zelf doet. Ziet er echt goed uit!

Wij hebben alles van de karwei, gewoon in vurenhout. Alsnog rond de 200 euro, (incl schroeven en scharnieren) en dan nog de beits van ongeveer 50. (Zwart en eiken/transparant gemengd)

Er moeten dus nog deksels op. Maar ombouwen in deze stijl online zie ik ze vanaf 1000 euro. Anders heb je die kunstof varianten of dat steigerhout.

2 likes

Oh dat vind ik echt heeeeel erg meevallen, zie online idd ook vanaf €100 dus had het al bijna geaccepteerd om tegen die lelijke kliko’s aan te kijken, maar dit is echt wel een prima prijs vind ik.

2 likes

Nee, de trap zit niet in de gang. Bij de voordeur zit links de deur naar de schuurdeur waar de kattenbakken staan, dus we kunnen de mat niet afschermen. Het is niet random, maar het ligt niet aan het tapijt maar meer de locatie helaas. Hij plast er ook als we de mat weghalen. Maar ik denk dat je gelijk hebt dat tegels lelijk is, dus we hebben vanochtend maar een hele rol tapijt gehaald zodat we hem plaatselijk kunnen vervangen. En we kunnen inderdaad proberen ergens een stukje neerleggen in de buurt van de kattenbak, wie weet helpt dat…

3 likes

En? Hoe is het gelukt?

2 likes

Tgoh ik zou hier toch echt kijken naar jullie gemak/de hygiene. Zeker als je weet dat dit nog vaker zal gebeuren zou ik gewoon kiezen voor tegels of idd een dun stukje vinyl (evt aansluitend op de rest van de vloer qua stijl).

1 like

Thanks, ja goed punt. We hebben nu de plint weggehaald en de muur gereinigd, geschuurd en opnieuw geverfd. We hopen dat die urine geur eruit is en de tijdelijke mat helpt. Als het weer gebeurd (hoogstwaarschijnlijk) dan kijken naar de beste lange termijn oplossing.

2 likes

Ja opzich goed! Het was een onregelmatige muur en het behang heeft een druk motief, daardoor zie je de kleine plekjes die minder goed lukten eigenlijk niet. Ik had wel moeite met het afsnijden van de te lange stukken, maar dat ligt echt 100% aan mij en niet aan het behang of de muur.

2 likes

Je zou ook voor de zekerheid nog kunnen onderzoeken of er niet een buurtkat aan de buitenkant tegen jullie voordeur plast. Vaak hoor je dat de eigen kat dan aan de binnenkant ook bij de voordeur gaat plassen om te markeren. Niet het eerste waar je aan denkt als er ook een blaasprobleem is, maar ik benoem het toch maar even.

3 likes