Klussen in huis-topic

Hoe zagen ze er vooraf uit? Zou het kunnen dat ze niet in de lak maar in de olie of was stonden?

Ja dat is het denk ik, dat ze waren geolied Het was ook heel donker hout. Totaal niet bij stilgestaan :disappointed:

Er zitten nu 4 lagen op en het is dan toch helemaal gedekt, dus het is even wat extra werk, maar dan heb je ook wat!

Heeft iemand een tip hoe ik verf kan verwijderen van sierglas? Het gaat om paneeldeuren met vier ruitjes en dat is van zulk bobbelig glas: klein-viool
Dat is in het verleden niet netjes afgeplakt, en is sowieso moeilijk strak afplakken met die bobbels, en er zitten nu allemaal oude verfresten op het glas.

Terpentine oid?

Je hebt verfafbijt in de bouwmarkt

2 likes

Je zult het vast al geprobeerd hebben, maar bij mij ging lak er goed af met het ijskrabbeltje dat we voor het autoraam gebruiken en een schuursponsje.

2 likes

Nee, het is al oude verf, dat werkt helaas niet…

@Shaaar, met een krabber idd geprobeerd, maar je komt er eigenlijk niet tussen, dus dat lukt helaas niet.

Verfafbijt is een goede, @Eendagsvlieg, dat ga ik eens proberen!

1 like

Ik hoopte op een snelle oplossing :grimacing:
Heb het bij één ruitje gewoon gekrabd (hahaha, ik schreef gekrapt) maar heb geen zin om dat bij de andere 39 ruitjes ook te doen :see_no_evil:

Heb wel verfafbijt gevonden die voor glas zou kunnen, denk dat ik dat op een klein stukje ga proberen, wie weet :crossed_fingers:

Ben jij Bonnie?
:laughing:

6 likes

Haha, ik voelde wel enige verbinding toen het daar over ging in het youtuberstopic :grin:

1 like

Laat even weten of het lukt, ik heb ook nog van die ruitjes :sob: geen 39 maar te veel om het leuk te vinden dat helemaal af te krabben

Ellendige dingen :cry:
Leek me een mooi lockdownklusje, nu al spijt van.

Ah joy! heb het vorig jaar bij 3 raampjes gedaan door alabastine afbijt erop te smeren en folie erop te doen. Uurtje wachten en daarna kon ik sommige stukken er zo af trekken, maar vooral schrobben met oude afwasborstel en daarna nog met een mesje restjes gekrabt.
Echt de hel. Altijd goed afplakken mensen.

Ja, dat zeg ik ook tegen de vorige bewoners :laughing:

Dat merk afbijtspul had ik ook gevonden, ga ik dat proberen. En verder niet teveel moeite insteken en maar gewoon accepteren.

Ja ik ga me er denk ik volgende week ook maar aan wagen. Echt meeeeega thanks to de mensen die dit dus helemaal kut hebben afgeplakt voor mij.

1 like

Goede instelling :grin: 100% schoon heb ik het ook niet gekregen

Yes, afbijt echt lang laten inwerken en huishoudfolie strak er tegenaan plakken. Wel even goed ventileren terwijl je dat spul gebruikt, of als je een gasmasker hebt die opzetten

1 like

Ha! Ik ben net verhuisd en met mijn 2 linkerhanden besef ik mij weer eens dat ik zo graag iets van een plank zou willen ophangen, zonder de hulp van een man. Nu ben ik via insta geïnspireerd om een kluscursus te gaan doen om alle basics goed te leren. Heeft iemand zoiets gedaan? Ik zit te kijken naar Femtech in Amsterdam.

1 like

wat hebben mannen ermee te maken. je kunt toch op internet opzoeken hoe je een plank ophangt?
je moet weten wat voor muur je hebt en wat voor plank je wil. zou m’n geld lekker in m’n zak houden!

1 like

Voor dat soort klussen is YouTube echt een waardevolle app haha. Dit gaat je lukken!

2 likes