Je kunt ook beginnen met hier een hoop vragen stellen! Op het forum zit ook een hoop kennis.
Met betrekking tot muren maar het herkennen van beton of steen niet zoveel uit, je hebt daar namelijk dezelfde boor+pluggen voor nodig. Dit kunnen namelijk gewoon die grijze ‘standaard’ pluggen zijn en een beton/steen boor. En daarnaast heb je daar een klopboor voor nodig, die heeft een veel sterkere kracht dan een accuboormachine. Met een accuboormachine acht ik de kans heel klein dat je een betonnen of steende muur in komt.
Het wordt een ander verhaal als het een kalkzandsteen, gipsblokken, gipswand of een andere hollewand is. Hier kan namelijk afhankelijk van welke muur een stuk minder gewicht aan hangen dan aan een stenen of betonnen muur.
Daarnaast heb je daar verschillende soorten pluggen voor nodig(al kan je tegenwoordig ook heel veel met de fisher duopower plug, een universele plug voor bijna alle muren).
Ook zou ik bij een gipswanden een houtsoort aanraden om een mooier gat te boren ipv een steenboor.
Verder qua gereedschap huren, ik zou er voorzichtig mee zijn. Een goede accuboor heb je al voor €100-€150 en een klopboor voor €150-€200. Nog steeds niet niks maar zeker een accuboor is nooit weg, en vaak niet rendabel om te huren.
Edit: En met betrekking tot elektra, bruin is de + (L), blauw de -(N), groen geel de aarde (PÉ of een pijltje) en zwart de schakeldraad (T) die naar de lamp toe gaat. Als je dit als basis onthoudt kom je al een eind. Deze tekentjes staan namelijk vaak ook op het aansluitschema of schakelaar/stopcontact zelf.
Mocht je nog vragen hebben mag je me altijd een berichtje sturen