Klussen in huis-topic

Ja die stof en rommel is ook wel echt een beetje klote maar wij zijn super blij met hoe stil en warm het is met de nieuwe kozijnen dus het is het wel allemaal waard als het straks klaar is. :grin:

1 like

Je hoeft niet thuis te blijven. Het wordt gewaardeerd als ze gebruik mogen maken van koffie/thee en toilet in jullie huis. Wij ontvingen ze in de ochtend en zorgden dat we voor het einde van hun werkdag weer terug waren. Vragen gaan ze je niet snel stellen, het zijn vakmensen die weten wat ze moeten doen :blush:.

1 like

Wat zijn plinten duur? Zelfs m’n go-to bouwmarkt Hornbach heeft niet echt goedkope plinten vind ik? Ik vraag mij af of dit echt goedkoper is dan als we het door de vloerboer hadden laten doen (voel mij forever genaaid dat hij adviseerde het zelf te doen om kosten te besparen, want het gevolg is dat we al twee jaar geen plinten hebben en nu lijkt het alsnog mega duur!). Als ik alleen voor mijn eigen werkkamer doe heb ik volgens mij 16 meter nodig, en dan kom ik al op minstens 70 euro?? En we moeten nog plinten in het hele huis :cry:

Iemand toevallig dé plek voor goedkope plinten? :joy: Ik wil ze graag hoog (min 90mm liever 120), en het liefst met een ronding of klein sierding, maar recht is ook prima, en ik wil ze monteren met montagekit. En hout/mdf zoiets, in elk geval geen kunststof.

Advies mbt plinten is ook welkom, mocht ik iets belangrijks over het hoofd zien

1 like

Mooieplinten.nl? Die is met sommige producten heel goedkoop, en met sommige heel duur.
Ik heb architraven enzo besteld bij profielaanbod.nl, super habbiebabbie site, maar die mensen hebben me echt perfect geholpen.

2 likes

Ik weet niet wat je nu kwijt zou zijn, maar onze recente offerte voor plinten (afgelakt en gemonteerd) is 17.50 per meter

1 like

Mijn deuren en plinten moeten echt in de verf, maar ik heb echt een hele grote hekel aan schuren… :joy: Heeft iemand ervaringen met deuren verven zonder schuren naar met een hele goede voorbehandeling/primer e.d? Ik heb geen huisdieren en kinderen, dus het is ook niet zo dat ze de hele dag aangeraakt worden.

@Negativ Ja deels ervaring mee, het is echt mooier om het te schuren. Het verbeterd de hechting en het resultaat vond ik persoonlijk wel zichtbaar mooier.
Momenteel ook bezig met dezelfde klus en aangezien de huidige verf op deuren en plinten er nog prima uitziet hoef ik maar lichtjes op te schuren. Dit doe ik met papier van 180 en is prima. Vind het zelf ook niet een leuke klus en de kozijnen en deuren bij ons zijn heel sierlijk en allemaal hoeken dus pokke veel werk; dus ik doe 1 set per dag :sweat_smile:

———————————————————————

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een donkere muur eerst witten en daarna in een nog donkerdere kleur schilderen? Ik heb namelijk wat testjes gedaan en de kleur op de huidige ondergrond is anders dan als ik het test op een witte ondergrond. Had dat niet verwacht eigenlijk, maar de kleur op de witte ondergrond is precies hoe ik het wil. Heb beide test stukjes in evenveel lagen gedaan maar geen zin in kleurverschil straks :frowning:

1 like

Lijkt dat niet ook gewoon zo omdat je het dan in contrast ziet met wit vs. de huidige donkere kleur? Dat kan erg vertekenen volgens mij

Zou kunnen ja ik heb geen idee, maar zou dat ook zichtbaar zijn als het de twee muren tegenover elkaar zijn? Ik vermoed dat als alles geschilderd is dit wel meevalt wellicht, maar kan het nu nog niet zo goed peilen.

Heeft iemand wel eens Pax onderdelen van Ikea geschilderd, en zo ja, welke primer heb je gebruikt en was het uberhaupt een succes?

Ik weet dat Miss Pompadour er veel mee adverteert maar ik wil graag een andere kleur gebruiken dan in hun assortiment zit.

2 likes

Geen pax, wel de metod/utrusta-keukenkasten en planken, ik heb deze primer gebruikt:

Het resultaat vind ik zelf erg mooi geworden, maar of het ook lang goed blijft weet ik nog niet, want het staat er allemaal pas een paar weken.

3 likes

Ja ik heb mijn pax geverfd, zit er al jaren mooi op zonder afbladderen. Heb copperant multiprimer gebruikt (gewoon in wit) en daarna Sikkens rubbo resistance lak (2 lagen) in de kleur die ik wilde.

3 likes

Ik verf dit met flexa keukenkasten verf, dan heb je primer en aflak ineen. Dat is een succes als ik het rustig 14 dagen laat uitharden. Binnen die periode kunnen er redelijk makkelijk beschadigingen komen.

2 likes

Mdf is iig al stukken goedkoper dan hout. Wij hebben net voor de benedenverdieping alles binnen via Plintenfabriek, en de prijs voor mdf valt me mee. Je hebt ook nog verschillende soorten hout met verschillende prijsklassen.

1 like

Hopelijk past deze vraag hier al gaat het niet om zelf klussen… weet iemand wat een normale tijd is om te wachten op een offerte en afspraak voor nieuwe cv-ketel? Er is hier iemand van een installatiebedrijf komen kijken waar ik een goed gevoel bij had (soepele communicatie en goede reviews) maar inmiddels wacht ik al 1,5 week op überhaupt de offerte. Er is wel ook een timmerman nodig voor de werkzaamheden en vorige week liet die man van het installatiebedrijf (uit zichzelf) weten dat dat regelen wat langer duurde. Maar ik zit met een lekkage (valt op te vangen maar wel irritant) en een cv-ketel die ik nauwelijks durf te gebruiken.

1 like

Het is echt een hele drukke periode nu dus anderhalve week vind ik niet lang, maar zou gewoon even een paar berichtje sturen met deze vraag

1 like

Je moet wel lang wachten voor een offerte en zeker niet alleen bij een partij. Ik zou na twee weken een herinnering sturen.

1 like

Het lekt hier (druppeltjes, niet veel) op de plek waar de witte buis met tekst de grijze buis ingaat.
Er zit geen ringetje / rubbertje tussen, het is in elkaar geschoven. Ik heb al geprobeerd verder erin te schuiven, maar dat werkt niet, blijft lekken. Is de afvoer van het fomteintje in de wc, we hebben een loodgieter nieuw wasbakje + kraan laten plaatsen ivm lekkend kraantje. Dat ging heel moeilijk, de aansluitingen waren niet zoals het hoort maar dit lekte eerst niet. Hele sifon en buizen zijn vervangen.
De loodgieter (in t zwart) is alweer niet komen opdagen en ik ben t beu. Had ook diverse bedrijven aangeschreven maar niemand wilde komen voor zon kleine klus.

Iemand een idee hoe we dit lekvrij kunnen krijgen?

Slangklem eromheen?

1 like

Pvc lijm?

2 likes