Klussen in huis-topic

Zet je keuken op marktplaats, mensen halen echt de raarste dingen op als het gratis is (of je krijgt er zelfs nog geld voor als het een mooie keuken is), en het scheelt jou een bult werk en afvoerkosten.

1 like

Ja, mijn fornuis ga ik wel op MP zetten, maar ik denk niet dat ik iemand vind die de rest wil :crazy_face: Doe het ook liever zelf, om te voorkomen dat iemand heel lomp mijn huis beschadigt.

Zelfs mijn jaren ‘60-keuken is opgehaald door iemand die het ging gebruiken in z’n motorklusschuur. En de scheve bovenkastjes door iemand die een plek zocht om z’n hondenvoer in te leggen.
Mensen hebbben hier zelfs de staande toiletpot meegenomen en de douchesteuntjes van de muur staan schroeven :joy:

8 likes

Een vraag waar ik al een tijd mee loop (in de categorie random): als je een gestucte muur behangt en je wilt het behang weer verwijderen en geen behang terug… moet je dan je muur opnieuw stucen?

Ligt eraan, als je stukken stucwerk meetrekt dan is dat wel kak (maar kan je ook bijwerken ipv hele muur opnieuw), bij wat lijmresten een kwestie van schuren en schilderen.

1 like

Ja, die van Tesa hebben wij gebruikt met enkelglas. Crime om qan te brengen, zag er eigenlijk niet uit en werkte vast wel wat, maar voelde er niks van. We hadden 6 pakken gekocht, 2 gebruikt en de andere 4 teruggebracht want te prijzig voor het resultaat.

Helaas dezelfde ervaring als hierboven. Lukte niet goed, zag er niet uit en leek ook niet te werken. Zou er niet aan beginnen.

Haha ja, ik ben ook al de oven en kookplaat uit de jaren zeventig kwijt via Marktplaats. Frontjes staan nog op Marktplaats, de rest is niet te demonteren zonder te slopen maar zelfs daar vroeg nog iemand naar.

@matroos slopen, elektra en leidingen verleggen, stucen en dan nieuwe keuken plaatsen is in principe de goede volgorde. En het stucwerk moet goed droog zijn voor de keuken geplaatst kan worden.

1 like

Ik was er al bang voor haha. Ik heb een verpakking gekocht maar nog niet durven uitproberen.

1 like

Over een paar weken laten we in ons huis aan de achterkant de houten kozijnen vervangen voor kunststof kozijnen. Ik ben van mening dat er gedurende de volledige klus (2 a 3 dagen zeiden ze) zo ongeveer de hele dag iemand thuis moet zijn bij ons. Voor als er vragen zijn, en iets van koffie of snacks aanbieden, dat soort dingen. Mijn vriend denkt dat het prima is om de deur voor ze open te doen 's ochtends en dan te gaan werken en dat ze zelf de deur maar achter zich dichttrekken. Ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten, en het voelt ook een beetje raar om dat bedrijf op te bellen en het na te vragen. Iemand ervaringen hiermee of advies?

Oh wij blijven wel altijd thuis ( een van ons in elk geval) bij klussen in en om het huis. Je kan wellicht even een kort boodschapje doen, maar ik zou ze niet zomaar achter laten ( ten eerste vind ik dat niet heel netjes en ten tweede ook wel fijn om gewoon thuis te zijn terwijl er allemaal vreemden in of om je huis lopen.

Ik vind het helemaal niet raar dat je er even achteraan belt hoor!

2 likes

Wij hebben laatst alles laten vervangen waarbij ze dik 2 weken hier waren, de eerste dag waren we gewoon thuis en elke keer als ze beneden kwamen vroeg ik of ze iets te drinken wilden. Het was toen super warm dus na 3 keer zei ik dat er drinken in de koelkast in de schuur stond en ze dat zelf mochten pakken. De dagen daarna zijn we een paar keer weg geweest, soms legden we de sleutel dan ergens zodat ze wel naar binnen konden en dan pakten ze zelf koffie. En bij vragen belden ze, maar die waren er eigenlijk niet.

Moet zeggen dat we ook een hele leuke klik met die mannen hadden, als ik dat gevoel niet had gehad dan waren we continu thuis gebleven.

Oh dit zijn ze vast wel gewend hoor. Bij mij hadden op het hoogtepunt 4 verschillende bouwbedrijven een sleutel. En helemaal lekker dat er niemand meekijkt.

1 like

Ik ga gewoon lekker pleite hoor aju

Hier staat de koffie en veel plezier in mn huis

1 like

Hier laatst 2 dagen een klusjesman in huis gehad voor een traprenovatie en dat kwam allemaal net ongelukkig uit, waardoor hij beide dagen bijna de hele dag alleen was. Ik heb toen vooraf wel gevraagd of dat een probleem was, maar hij vond het totaal geen probleem en volgens mij juist fijn.

Koffie, drinken en snacks klaargezet en hij had mijn nummer als er iets was. Ging prima!

Thanks voor de reacties @Uprooted @Spaarlamp @apeiros @lightbox @Hiphopopotamus
Ik ga ze denk ik toch maar even bellen om te checken of het oke is als er niemand is nadat ze binnengelaten zijn. Dat is wel het handigste namelijk want met een baby en een peuter die beide ook moeten slapen overdag is het niet zo prettig thuis als er zo verbouwd wordt natuurlijk.

2 likes

Ja zal vast geen probleem zijn! En anders valt het hopelijk bij jullie ook mee qua geluid, mijn baby sliep er gewoon doorheen! :sweat_smile:

1 like

Vooral met het eruit slopen van het oude kozijn is het erg qua herrie. En misschien met zagen van afwerk materiaal maar je kunt kijken met de slaapkamers van je kindjes of ze dat misschien juist voor of achter kunnen doen als dat precies zo uitkomt. Het afwerken duurt het langst maar maakt weinig geluid. Mijn baby heeft overal doorheen kunnen slapen maar vond het erg gezellig met de klusmannen in huis.

1 like

Zou ze inderdaad wel even ontvangen, een bak koffie geven, en samen een rondje door het huis lopen en kijken of er dingen zijn die je nog moet weghalen/opruimen/whatever (er is altijd wel iets waar je geen rekening mee gehouden hebt) En hoe dan ook wel elke dag even kijken hoe het word terwijl ze aan het werk zijn.

En @Philo Ja ik zie dat ondanks het geluid gewoon ook echt niet zitten, om hier met 2 kids in de woonkamer te gaan zitten, ik geef borstvoeding, plus als alles open staat is het hardstikke koud, stof en rommel, en zo groot is onze woonkamer nou ook weer niet dus er zal niet eens genoeg ruimte zijn. Maar alle antwoorden maken een hoop duidelijk, dat is fijn!

2 likes