Klussen in huis-topic

Jaa ik had er een met statief gekocht, maar die blijkt inimini te zijn

1 like

Onze verbouwing schiet op (en ik ben er ook aardig klaar mee). Volgende week wordt de keuken geplaatst. Daarna moet de achterwand nog betegeld worden (tussen aanrechtblad en bovenkastjes). We hebben echt heel mooie tegels gezien maar daarvan is de levertijd vier-vijf weken. Kun je realistisch gezien je keuken al gebruiken als de muur nog niet betegeld is? Wat er nu op de muur zit is glad stucwerk.

Ja dat kan prima hoor! Misschien de muur even licht opschuren voor je de lijm gaat aanbrengen als het bij de kookplaat wat vettig is geworden en even opletten dat er met handen wassen etc geen water achter de kastjes loopt omdat er geen kit / voeg zit, maar lijkt mij echt geen probleem.

3 likes

Ah thanks! Dit opent heel veel mogelijkheden :blush:

Wat dacht je zelf dan wat het voor problemen kon geven?

Ja geen idee haha, ik heb nog nooit een nieuwe keuken gehad. Er gaat een wereld voor me open met deze verbouwing

1 like

Ik wil een Ikea ivar kast schilderen en zag een mooie kleur bij Miss Pompadour en vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft. Is het fijn in gebruik? Blijft het lang mooi? Is het echt zo dat hun alles lak op alles hecht?

Ik ben alleen bekend met de tegelverf. Het is fijne verf om mee te verven maar de kleur week bij mij best wel af. Ik ging voor een beige badkamer maar die lijkt nu meer roze.
Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen, want het zit er pas een paar weken op.

1 like

Dat is dezelfde verf! Daarom heb ik ook een beetje m’n twijfels erbij haha. Maar goed om te horen dat het wel fijne verf is. Wel jammer dat de kleur zo afweek! Misschien kun je er met andere verlichting nog iets van maken?

1 like

Oh wat balen, welke kleur had je gebruikt? Ik zit er nu ook naar te kijken, heb ook gruwelijke tegels in mijn nieuwe huis haha.

1 like

Ik ben behang eraf aan het halen en het gaat zooo makkelijk met m’n nieuwe gereedschap. Echt nog nooit zo makkelijk behang eraf gehaald :open_mouth: Moet hierna nog wel even stomen en de laatste restjes eraf halen, maar ik kan nu echt flinke stukken behang eraf trekken.

4 likes

Het is ook een vrij donkere badkamer maar denk niet dat veel verlichting het gaat redden. Ik vind het geen ramp. Het was alleen niet het plan. Ik had ook nog allemaal kleurstalen besteld om dit te voorkomen.

@Geranium ik had beige met zand en grijs met turf voor de badkamer

badkamer

5 likes

Oh hmm dat is idd wel echt roze-achtig. Maar het ziet er wel netjes uit zo

1 like

Ik heb recent kunststof vensterbanken geschilderd en ging heel makkelijk met een goede primer (all grund van sudwest), belangrijkste is ontvetten met goede ontvetter (st marks), licht opgeschuurd met p240 echt maar fftjes, dan weer ontvetten en primer erop en dan kun je aflak gebruiken van elk merk met licht schuren 240 tussendoor en ontvetten. Ik heb sikkens gemengd in farrow and ball. Ja ik vond het echt heel easy eigenlijk en het hecht goed tot nu toe (2 maanden). Geen ervaring met dat merk en ik weet de kosten niet maar dit is mogelijk goedkoper gezien hun marketing en werkt goed.

1 like

Die Ivar kasten van mij zijn nog gewoon onbehandeld grenen, dus wat dat betreft super makkelijk te doen haha. Ik denk dat ik inderdaad gewoon een primer en houtlak ga kopen. Ik wil er ook metalen pootjes onder zetten en die meelakken, maar dan moet ik daar misschien een klein potje andere verf voor kopen of wat meer lagen erop doen.

2 likes

Die all grund primer kan voor alle ondergronden volgens mij, dus kunststof maar ook hout en metaal (gekocht voor radiator buizen namelijk) dus je kan die als primer op beide gebruiken en de lak vervolgens ook :relaxed:super fijn!

3 likes

Handig! Bedankt voor de tip :smile:

1 like

Hi! Ik ben benieuwd wie van jullie ook in de woning stalen kozijnen met bovenlichten heeft verwijderd en wat heb je hiervoor terug gezet? Bestel je online, zijn winkels zoals de Hornbach ook geschikt om kozijn en deur te kopen? Online is zoveel te vinden.

We willen in onze nieuwe, toekomstige woning zelf de kozijnen en bovenlichten verwijderen.

Hiervoor in plaats dus een standaard maat kozijn (liefst hout) met nieuwe paneeldeur inzetten. We zullen dan de aannemer vragen het daarvoor netjes af te werken en een framewerk te maken en vervolgens de bovenkant dicht te stucen.

Wij hebben nieuwe binnendeuren en kozijnen bij Hornbach gekocht en die zijn gewoon goed. Geen idee hoe het over 5 jaar is hoor, maar tot nu toe gewoon prima.

1 like

Ik heb een heel simpel kastje (voor het speelgoed van mijn kind). Het is nu nog blank en onbewerkt. Ik wil hem graag verven maar ben hier helemaal niet zo handig mee. Wat zouden jullie aanraden? Schuren, ontvetten, primer, kleur verven en dan nog aflakken? Ik merk omdat hij er soms in speelt dat er wat deukjes en krasjes inkomen. En met een kwast of roller? Of maakt dat niet zoveel uit. Ik heb ooit eens keukenkastjes geverfd en dat werd echt niet zo mooi. Terwijl ik had er echt de tijd voor genomen en alle stappen gevolgd

1 like