Het wordt een hele andere kleur ja! Goeie, had niet bedacht dat het kit zou kunnen zijn haha. Ga eens onderzoeken wat het is
en op basis daarvan kiezen
Edit: ik zie t wit eroverheen geschilderd dus ik vermoed dat t overheen schilderbaar is
Het wordt een hele andere kleur ja! Goeie, had niet bedacht dat het kit zou kunnen zijn haha. Ga eens onderzoeken wat het is
en op basis daarvan kiezen
Edit: ik zie t wit eroverheen geschilderd dus ik vermoed dat t overheen schilderbaar is
Deze klus natuurlijk weer totaal onderschat. Learnt the hard way dat het toch wel echt een siliconen kit was. De muur zuigt als een malle. De verf moet denk ik drie lagen en al die fucking buizen
BOOS
Pray for me dat deze twee lagen genoeg is 🫶🏻
Ga ook nog een keer het plafond en misschien de buizen mee verven maar dat is een klus wat ik nu weer oneindig kan uitstellen!
Mooi! Ik had in mijn vorige huis ook zo’n kleur in het toilet, maar dat was inderdaad een drama om te schilderen ![]()
Mooi geworden!
Ik heb ook eindelijk de moed gevonden om de lambrisering in het toilet te verven, vond het ook echt een rotklus maar vind het wel gezegend na 3 lagen. Daarna even doorgehakt met een plankje boven het toilet en wat lijstjes. Nu nog een lamp, maar al wel een upgrade na het saaie wit.
Heel leuk dat blauw en jij ook August!
Dit is ook een heeeele mooie kleur! Nu wil ik die ook ergens hahaha
Ik wil zelf een prikbord gaan maken met een leuke stof er op. Ik had een DIY gezien waarbij iemand zachtboard gebruikt. Alleen is dit in de winkels alleen verkrijgbaar per 10 platen. Ik heb nog niet eens 1 plaat nog maar 60x40cm.
Iemand een idee wat je ipv zachtboard kan gebruiken en wat dus in een klein formaat te krijgen is?
Kurk?
En als je nu een goedkoop prikbord zelf koopt? Deze bijv:
https://www.hornbach.nl/p/bi-office-prikbord-kurk-40x60-cm/7332326/
En 'm dan verbouwd naar hoe jij het wil?
Heb dit toevallig een paar weken geleden gemaakt. Wij hadden kurk besteld inderdaad en kwam opgerold binnen. Hebben het zelf op maat gesneden zodat het prikbord wat langer en smaller was en dit bekleed met stof. Staat echt leuk!
Ben nu bezig met de deurposten. Wat een gekloot hahaha. Alles is nu vetvrij, geschuurd (zitten op veel randjes nog wel restjes muurverf maar ben ER KLAAR MEE) en stofvrij gemaakt en ben nu bezig met afplakken.
. Wil vandaag primen en dan kan ik na 4 uur overlakken, wil ik eigenlijk ook vandaag doen. Dan ben ik na morgenvroeg klaar als er een tweede laag op zit. Maar even kijken hoe ‘t met primen gaat 🥹
Zou wel even kijken of die 4 uur vandaag voldoende is, dat is wel echt in ideale omstandigheden. Zeker met een primer zou ik eerder wat langer wachten voor je achteraf denkt had ik maar wat uurtjes langer gewacht.
Ik ben nog steeds bezig met afplakken HAHAHAHAHAHAH dus het blijft 10000% zeker bij primen vandaag
Ok het lakken duurt 2 uur en 40 minuten, heb net getimed. Helemaal einde middag doe ik laag 2. Dan kan ik morgen het deurbeslag en de deuren terug doen. Wat een tyfuswerk 🥹.
Welke keuzes voor primer en verf heb je uiteindelijk gemaakt? En schilder je met een kwast of roller?
En what’s next, de deuren zelf?
Primer van einza en lak van drost (gewoon gekocht wat ze in de verfzaak adviseerden haha). Ik doe kwast en roller, eerst alle hoekjes met kwast en dan de rest met de roller!
De deuren ga ik laten want die zijn niet zo geel én mijn rotkat krabt graag aan de deuren ![]()
![]()
Hier alvast een foto waarop je het verschil ziet.
In de winter ga ik wat muurtjes voorzien van een kleur en in het voorjaar waarschijnlijk de trap. Maar dat is iig zooooveel minder voorbereiding. Want minder afplakken en grotere vlakken dus lekker schuurmachine ipv alles met de hand.
Ok eindelijk klaar jeetje haha. Morgen deurbeslag en deuren terug.
Alleen nu zijn de glaslatten boven de deuren geel
. Eens kijken of ik daar een vervanging voor kan krijgen