Klussen in huis-topic

Ik wil een tegeltuin vergroenen! Ik zou normaal zelf met de hand een aantal eruit willen halen, maar deze tegels hebben allemaal vreemde vormen… Dus helaas is dat niet mogelijk, want er kan geen normaal looppad gecreëerd worden dan

Zouden ze in de tuin soort van afgezaagd kunnen worden of moet dan eigenlijk alles eruit & een paar nieuwe erin?

Kun je er met hamer en beitel makkelijk een stuk afslaan? Dan zou ik dat denk ik doen voordat ik alles eruit zou halen en opnieuw zou leggen. Maar anders wordt het de tweede optie ben ik bang… :grimacing:

1 like

Ja, zoiets! Maar dan wel echt de meest ongelijkmatige variant… En helaas, de tuin ligt er volledig vol mee. Ik lees nu ook dat ze meestal in cement liggen? Nouja, ik zal me maar vast voorbereiden op optie 2 :grimacing:

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken? Wil graag alles weer lekker fris en wit maar zou niet weten hoe te beginnen…

Leidingen in de badkamer

2 likes

Als je een beetje handig bent of iemand kan vragen zou ik de leidingen vervangen. Anders moet je gaan schoonmaken, schuren, behandelen tegen roest en dan opnieuw lakken. Of als je wil beunen kan je het afnemen met een sopje en er gewoon overheen lakken met een speciale lak voor radiotoren en buizen.

1 like

Het is sociale huur dus vervangen wordt een dingetje vrees ik.
Weet jij toevallig ook wat voor soort schuurpapier en behandeling tegen roest ik het beste kan gebruiken?

Heb je het al aan de verhuurder gevraagd? Ik zou denken dat dit vervangen dan “gewoon” bij het onderhoud hoort.

Ik denk eigenlijk wel dat de verhuurder zegt dat die witte verf er niet op “hoort” en hij/zij dus niet verantwoordelijk is voor het afbladderen daarvan dus dat het niet perse nodig is om het te vervangen, lijkt alsof het er nu zo uit ziet omdat 80 mensen er gewoon overheen geverfd hebben met normale verf ofzo.

1 like

Misschien lakken met radiator verf?

Wij gaan waarschijnlijk toch volgend jaar nog het een en ander verbouwen. We willen een dakkapel voor en achter, de schuifpui laten vervangen en het toilet beneden gaan doen.

Nou heb ik 2 offertes aangevraagd en het scheelt echt duizenden euro’s. Iemand toevallig tips voor dakkapellen en schuifpui waar we op moeten letten?

We twijfelen ook over zonnepanelen. Het ene bedrijf zegt dat ze het niet willen doen want ze kunnen er maar 4 kwijt? Terwijl onze ligging wel perfect is. Het andere bedrijf zegt dat ze er 10 kunnen plaatsen. Allemaal weer lekker tegenstrijdig. :sweat_smile:

Schuurpapier weet ik niet maar ik zou verf nemen van hammerite. Ze hebben zowel anti roest als radiator lak.

2 likes

Wij hebben dit pas gedaan!

Tip die ik nog hier kreeg: gebruik een zacht schuursponsje, dat gaat veel makkelijker met het schuren van ronde vormen. Die heb je bij de Action. Key is echt de oude verf er heel goed afkrabben en dunne lagen primer en radiatorlak. Het is bij ons heel mooi en strak geworden. Totaal 25 euro oid betaald aan primer en lak dus was goed te doen
Edit - type schuurpapier maakt dus niet uit maar dat sponsje is wel echt handig. Voor je gaat schuren eerst schoonmaken met st Marc en daarna voor elke laag weer st Marc en licht opschuren. Nog een tip voor het afplakken: dikke vellen papier aan de muur tapen met schilderstape
Edit 2- met de roest hoef je dus niks speciaals! Gaat vanzelf een keer kapot, dat kan je niet tegengaan :sweat_smile:

3 likes

Oh wauw wat goed gelukt! Bedoel je deze? Spectrum schuursponzen | Action.com

@Philo en de rest ook bedankt! Ga ermee aan de slag. :slight_smile:

Klopt! Uit mijn hoofd hebben we de eerste keer de medium gebruikt en voor tussendoor opschuren de lichtste schuurspons. Het was wel een enorm vies karwei, dus zou er een vuurwerkbril en mondkapje bij opdoen en alles dat niet vies mag worden buiten de kamer zetten.

1 like

Ik zou even opletten wat het afwerkniveau binnen is bij de dakkapel. Als ze allen de dakkapel plaatsen blijft er binnen veel werk over. Misschien heeft de een dat meegenomen en de ander niet?

1 like

Heb ik inderdaad gevraagd. Dat was nog meerwerk twv 2500. Maar het prijs verschil is nou echt duizenden euro’s en vraag me af waar dat aan ligt.

Prefab misschien? Hout vs kunststof?

Ja eentje is maatwerk maar word prefab geleverd en de andere ter plekke gebouwd. Prefab is goedkoper maar lijkt me juist chiller, binnen 1 dag geinstalleerd. Beide kunstof en incl. rolluiken. Heb nog wat offertes opgevraagd ben benieuwd of het nog meer scheelt.

Oh dat is een hele goede! Vind het best moeilijk omdat veel bedrijven best wel dwingerig zijn met langskomen. Terwijl dat echt zonde van de moeite vind want wil eerst prijzen vergelijken enzo.

Zag ook dat er een showroom redelijk dichtbij zit dus ik denk dat ik daar een afspraak ga maken. Hun kunnen de opties wel helemaal uitleggen hoop ik!

Voor de schuifpui zit er ook zo een verschil in. Een offerte voor 7800 en prijsindicatie van 11000. Had echt niet verwacht dat 1 schuifpui bijna net zo duur zou zijn als onze volledige badkamer :unamused:

Lekker bezig!