Klussen in huis-topic

Heb je toevallig enig idee van wat voor materiaal de ondermuur is? Bij mij zaten er ook 3 lagen behang op de muren in de slaapkamer en daar heb ik het behang eraf gehaald, de muur geschuurd om de laatste restjes glad te krijgen en vervolgens gewit. De muur ziet er zo weer helemaal netjes uit, dus ik heb er niets meer mee hoeven doen.

Wij hebben deuren in ons jaren ‘20 huis naar de ecostrip gebracht. Daar dompelen ze het onder in een speciaal bad en weekt alles los. Was iets van 80€ per deur. Zaten meerdere verflagen op en is nu gewoon weer natuurhout. Moest wel een zomeruitdrogen best alvorens ik het opnieuw zou gaan schilderen maar ik ben intussen fan van de natuurhout look dus laat m nog wat hangen denk ik.

Edit: logen heet die behandeling, ecostrip is het bedrijf waar we het laten doen hebben

3 likes

Klinkt tof! Heb je een foto van hoe het er nu uit ziet?

2 likes

Voor :

Na:

74 likes

Kleine stukjes is heel goed te doen met erg veel geduld! Wij hebben tussendoor steeds geschuurd en dan nog een laagje (moest ook een vrij diep oppervlakte glad krijgen). Je ziet bij ons trouwens nog wel heel erg goed het verschil tussen wat wij hebben gedaan en de stucadoor. Dus hebben uiteindelijk beneden alles maar laten doen en boven een kleine ruimte zelf gedaan.

@MENDOWN wow, wat een verschil. Heb je dat met een verfbrander gedaan? Zo veel spijt dat wij dat niet gedaan hebben, dan was het veel strakker geworden (wij hebben geschuurd en daarna beide kanten 2 keer gelakt. Maar hoogglans dus dan zie je elk hobbeltje dat je niet goed hebt gevuld of geschuurd)

1 like

Misschien is het randje te vet waardoor ie niet blijft plakken?

1 like

Kun je de folie omdraaien zodat dat randje aan de onderkant komt en er genoeg water onderaan kan komen?

Zit er niet nog een beschermfolie op? Ik heb eens tot 3 keer toe ( :sweat: ) folie met water op mijn raam geplakt, wat er net zo hard weer af kwam. Toen bleek er nog een heel dun beschermfolietje op te zitten dat eraf moest.

3 likes

Voor onze deuren hebben we in de kleine randjes met een kwastje verfafbijt erop gesmeerd en een paar uur erop gelaten met daaroverheen huishoudfolie. Dat hielp ook goed!

1 like

Ik weet niet zoveel van logen, maar waarom zie je op tegen de droogtijd? Stinkt het?

Zo hebben wij het hier 8 jaar uitgesteld om een deur te schilderen :sweat_smile:

2 likes

Stinkt helemaal niet hoor ! Ik snap het wel dat je het dan misschien langer gaat uitstellen maar het bespaart zóveel moeite

Wij zijn van start met onze verbouwing. Vorige week is er 5 dagen gesloopt door ons, vrienden en familie. 2 containers van 12 kuub gevuld met schoon puin (dus zonder hout, lood, ijzer ect). :flushed: Gelukkig via een kennis een klein grondwerkmachineding (bobcat?) kunnen lenen, anders waren we nog niet klaar geweest en waren er wel meer rugklachten geweest. Dus aanrader: anders zo’n ding huren! Heeft ons wel veel kosten bespaard en vanaf vandaag begint de aannemer. Ik kan nog steeds niet geloven dat dit grote project echt kan en van ons ‘wordt’.
Ik leg mijn verbouwavonturen trouwens ook vast op insta, mochten er mensen geinteresseerd zijn: marleenskeuken

15 likes

Leuk! Ga het volgen!

1 like

Wat leuk, wat ga je allemaal doen? Een keuken aanbouwen? (gezien de naam?)

Haha ja o.a. de keuken! Dat wordt een grote woonkeuken, en daarmee moest de rest van de achterkant van het huis ook (gang, wc, hal, voordeur en achterdeur). En om het makkelijk te houden gaan we ook meteen de nok verhogen (dus van de zolder een voltallige etage maken) en een wc op de 1e verdieping maken.
Best veel dus hahaha.

4 likes

Oeh tof! Ik ben je ook gaan volgen!

1 like

Ben je ook gaan volgen!

1 like

Wij hebben 6 spotlichtjes in de keuken die ik heel fel en ongezellig vind. Ik kan er helaas geen dimmer oid opzetten omdat het een huurhuis is. Nu dacht ik om ze (deels) af te plakken. Heeft iemand een idee voor een veilige (ivm brandveiligheid) oplossing?

Pfff net 3 uur bezig geweest met de subsidieaanvraag voor de verduurzaming van onze woning door de verbouwing. Wat een werk zeg! Ik begrijp dat ze fraude willen voorkomen maar het word je niet makkelijk gemaakt. Ik heb zoveel informatie moeten aanleveren. Er werd ook gevraagd om foto’s tijdens het plaatsen waar merk en serienummer op te zien zijn. We hebben wel foto’s van het proces maar niet zo specifiek :worried:.

Iemand ervaring met de aanvraag van de ISDE subsidie nav een verbouwing? En ook niet 100% goede foto’s kon aanleveren? Het gaat om isolatiematerialen: vloer, ramen en dak. De serienummers en gebruikte merken staan wel op de factuur van de aannemer maar ik maak me toch zorgen om de foto’s. Hoewel ik niet had geweten wanneer ik die foto’s moest maken want we zijn elke dag aanwezig geweest maar soms zat er ineens al een nieuwe ruit in of werd het beton al gestort voordat ik foto’s had gemaakt :sweat_smile:.