Zoals @Oprah zegt, met een klein kwastje! Het is wel wat priegelwerk, maar prima te doen. Ik heb ook de leidingen meegenomen, die waren ook al aardig geel geworden.
Wil ff zeggen dat we bij Sani4all inmiddels goed geholpen worden. De sfeer in die winkel qua medewerkers en producten sprak ons het meeste aan.
Hebben deze week een uitgebreide afspraak van 2,5 uur gehad en een mooie 3D tekening gemaakt, met allemaal details en gave ideeën waar we zelf helemaal nog niet aan gedacht hadden. In vervolgafspraak gaan we daadwerkelijk de specifieke producten kiezen. Tegels en kleuren wel al over besloten (maar we hadden al een eigen mood board gemaakt). We gaan voor kleurrijk marmer op muren, kleurrijk terrazzo op vloer, zwart meubel en messing kranen en douche. Helemaal wild
Heb meegelezen want ik zoek ook een badkamerzaak die de montage ook doet. Ben je dan ook bij die andere twee geweest die je eerder noemde? Ben heel benieuwd wat je gekozen hebt!
Ik vond dit topic online, daar staan wat linkjes en ideeën in. Misschien heb je er iets aan? Mini vaatwasser aansluiten op keukenkraan - Huishoudelijke waren - GoT
Misschien met een kraanverdeler? Lijkt me dat je de toevoer onafhankelijk moet kunnen gebruiken. Met een T-stuk staat je keukenkraan constant aan.
Water afsluiten - kraanverdeler erop zetten - vaatwasser op de ene kant en kraan op de andere kant. Het stuk waar de vaatwasser aankomt sowieso indraaien met teflon om lekkage aan de verbinding te voorkomen.
(Geen idee of dit werkt, ik ken een kraanverdeler alleen van buiten kranen)
Ik heb ontdekt dat ik behang afsteken een heel rustgevend klusje vind. Gelukkig maar, nog vele lagen en meters te gaan
Van dat hele dikke glasvezelbehang misschien?
Als je alle echt oneffenheden weg haalt door het wat te schuren, kun je misschien zo over de rest behangen.
Die rollen zijn ook altijd heel breed, en bijna een soort plastic achtig…
Wij hebben volledig egaal glasvezelbehang, niet van dat lelijke (doet me denken aan een kantoor, die soort van vierkantjes). Dus dat kan wel, lijkt ook gewoon een gestucte en gesauste muur.
Alleen wel op een al vrij gladde muur, ik weet niet of het op een gipsplaten muur met kieren zou kunnen, dat zou je de behanger kunnen vragen.
Je hebt het ook in een gladde variant… of renovlies oid…
Anders lijkt me bijna de enige andere optie stucen…?
Haha begrijpelijk hoor. Misschien kun je de klus op Werkspot zetten? Dan kun je de goedkoopste uitkiezen. Of zelf proberen glasvezel op te hangen
Ik had dit ook en heb het met renovlies behangen en daarna gesaust en het is best oké geworden.
Behang afhalen was wel de hel (bij mij zat naast gipsplaat ook nog een houten stuk muur), het ging er niet overal goed af, vooral op dat hout dus ik heb ook nog de muur compleet geschuurd met een schuurmachine.
Ik weet niet of de kieren nog met een plamuurtje te behelpen zijn? En daarna schuren.
Maar ik snap dat je geen zin hebt in behangen, ik ben gezegend met mensen die dat voor me wilden/konden doen
De stucadoor zette bij ons van die netjes over de kieren. Geen idee of dat ook kan met behangen?
Kan je die kieren tussen twee gipsplaten niet gewoon vullen met kit? Ik heb voor m’n gevoel het halve huis aan elkaar gekit waaronder overgangen tussen gipsplaat en muur. Heb niks behangen (zat er ook niet, alles is gestuct) maar met verf erover zie je het niet meer.
Dit zijn gipsplaten, alleen achterwand links is muur en die is dus gestuct. Eerst gekit en daarna geverfd.
Koop wel een kitpistool en overschilderbare kit! Je ziet dus het kitrandje nog wel want dat is een andere structuur, maar geen kieren meer bedoelde ik. Heb eigenlijk nergens midden op een muur gekit dus heb daar niet zo’n goed voorbeeld van.
Je kan ook nog kijken naar iets als Alabastine Muurglad? Zou je even moeten opzoeken of dat over behang kan, maar daarmee kan je oneffenheden tot 5mm glad trekken, ik ken iemand die het heeft gedaan zonder ervaring en dat ging vrij soepel.
Gaas doe je voor stucen, muurglad is een soort stuc dus denk daarvoor! Bij ons was het met kitten niet nodig maar dat ging dus om hoeken en niet om vlakke oppervlakten.
Edit: Gaas plakken op naden van gipsplaten voor stucwerk - YouTube Dit. Zou het ook met muurglad doen, super easy!
Kun je bij bijvoorbeeld een Gamma elke kleur in Gamma verf laten mengen? Heb wat kleuren op het oog van andere merken.
Je kan op de site opzoeken of ze de kleur die je wilt, kunnen mengen https://www.gamma.nl/assortiment/verf-configurator/configurator/C22299903#step1
Nou misschien niet álles maar wel veel, hier kan je verf zoeken https://www.gamma.nl/assortiment/verf-configurator/configurator/C22299903#step1
Ik vond dat ze bij de praxis bijvoorbeeld weer meer kleuren konden mengen dan bij andere bouwmarkten en bij de verfspeciaalzaak hadden ze echt alles ook van alle bouwmarkten samen
Oh goed om te weten, gelukkig zit hier praktisch elke bouwmarkt. Ga wel even een rondje shoppen om te zien wat ze waar kunnen mengen. Scheelt toch een hoop als dat in een ander merk kan + in de aanbieding